TROLLINO 2006
|
První české kloubové Trollino 18AC III. generace ev. č. 3801 DPO odjíždí ze smyčky Michálkovice, která sousední s národní kulturní památkou - dolem Michal. (25. března 2005) |
V prvním článku nazvaném „Ostravské trolejbusy rodiny Trollino“ jsme opustili rodinu nízkopodlažních trolejbusů Trollino na konci roku 2004. Dodávka trolejbusů pro hlavní město Litvy – Vilnius (UAB Vilniaus troleibusai) byla v plném proudu. Dne 1. listopadu 2004 byl před radnicí města Vilnius slavnostně předán první nízkopodlažní třínápravový trolejbus Trollino 15AC. Do konce roku jej násle
dovalo dalších 14 vozů výrobního označení W2 – W15. UAB Vilniaus troleibusai plánuje obnovu svého vozidlového parku a zamýšlí nákup až 200! nízkopodlažních trolejbusů, což by představovalo prozatím největší zakázku trolejbusů Trollino vyráběných jako společné dílo firem Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. (kompletně vybavená karoserie), Cegelec a.s. (elektrická výzbroj) a Dopravní podnik Ostrava a.s. (kompletace a výroba trakčních motorů dle dokumentace ČKD Pragoimex a.s.). Pohon trolejbusů pro Vilnius zajišťuje trakční motor TAM 1050C6 o výkonu 175 kW. Oproti svým předchůdcům jsou jako první trolejbusy vybaveny klimatizační jednotkou Konvekta KL60T. Nadstandardní výbavu představuje i poloautomatická sběrací soustava TSS firmy Lekov Blovice.
Zajímavým kontraktem je dodávka kloubových vozidel pro švýcarská města Winterthur a La Chaux-de-Fonds. Karoserie pro kloubové Trollino s označením 18AC byla v říjnu 2004 přepravena z Polska do Ostravy. První trolejbus 18AC byl určen pro Stadtbus Winterthur a v únoru roku 2005 byl s výrobním označením WTR1 a ev. č. 171 Stadtbus Winterthur k vidění v ostravských ulicích během zkušebních jízd. Trolejbus je vybaven šestipólovým trakčním motorem TAM 1056C6L o výkonu 250 kW. Jako nouzový pohon je v zadní části trolejbusu, tzv. „motorové věži“, instalován dieselagregát Kirsch APU 100 DIPME o výkonu 100 kW.
|
Opavské Trollino 12AC ev. č. 91 III. generace vybavené dieselagregátem jede
na lince č. 221 do Kylešovic. (27. prosince 2006) |
Druhý kloubový trolejbus Solaris Trollino 18AC byl určen opět do Švýcarska, do města La Chaux-de-Fonds. Trolejbus dočasně označený jako L1 (ev. č. 141), je vybaven dvěma trakčními motory TAM 1050C6L o výkonu 175 kW s možností náhradního pohonu vozu z baterie. Trollino 18AC následoval také jeden trolejbus Solaris Trollino 12AC s výrobním označením L2 (ev. č. 131), vybaven stejným trakčním motorem jako kloubová verze a nouzovým pojezdem z baterie. Zajímavostí trolejbusů pro Transports Régionaux Neuchâtelois (TRN) La Chaux-de-Fonds je poněkud odlišný interiér. Podle požadavků zákazníka byla typická „motorová věž“ v zadní části vozu nahrazena čtyřmi sedadly pro cestující ve dvou řadách. Baterie pro nouzový pojezd vozu, trakční a statický měnič jsou umístěny na střeše.
Pokračování zakázek pro švýcarské dopravní podniky v roce 2005 představovalo mimo tři uvedené prototypy, dalších devět vozů 18AC pro Stadtbus Winterthur (WTR2 - WTR10, ev. č. 172 - 180) a dalších pět trolejbusů pro TRN La Chaux-de-Fonds, 2 x Solaris Trollino 12AC (L3, L4, ev. č. 132, 133) a 3 x Solaris Trollino 18AC (L5 - L7, ev. č. 142 - 144). Obdobně se vyvíjela prozatím největší zakázka pro UAB Vilniaus troleibusai. Od dubna do července opustilo Ostravu celkem 15 vozů Trollino 15AC výrobního označení W16 – W30, což znamená, že celkový počet trolejbusů Trollino ve vozovně Žolyno dosáhl čísla 30.
|
Trollino 12AC AB Autrolis s označením K28 absolvuje zkušební jízdy pod měděnou pavučinou ostravských ulic. (10. února 2007) |
V průběhu roku 2005 se rozrostla také početná flotila Trollino v Ostravě, když byl vyroben vůz 12AC ev. č. 3708, což je první představitel III. generace trolejbusů Trollino. Oproti I. generaci trolejbusů DP Ostrava došlo k nepatrným změnám tvaru karoserie z důvodu usnadnění technologie výroby a současně byla snížena hmotnost karoserie. Podstatnou změnou v interiéru trolejbusu je odstranění pro Solaris tolik typické „motorové věže“ a nahrazení řadou sedadel pro cestující. V kabině řidiče není dodáváno klasické recirkulační topení RT8/5A6. Pro ovládání teploty nejen v kabině řidiče, ale i v oddílu pro cestující je určen nový regulátor MTR-1 firmy MESIT. Ten umožňuje řídit jednotlivá topidla dle aktuální teploty v daném prostoru a zabezpečit tak optimální tepelnou pohodu v celém voze. Ve dnech 21 – 26. října 2005 probíhal v belgickém městě Kortrijku veletrh Busworld 2005, kde nechyběl ani polský výrobce Solaris. Mezi exponáty byl i trolejbus DP Ostrava III. generace Trollino 12AC ev. č. 3708.
V roce 2005 byly nasmlouvány další dodávky trolejbusů pro již zaběhlé destinace. Nejkratší v česku kompletovanou verzi Trollino 12AC si objednali 3 x DP Ostrava, 1 x Tychy, 3 x Gdynia, 1 x Opava. Třínápravové trolejbusy Solaris Trollino 15AC směřují v počtu dalších 15 kusů výrobního označení W31 – W45 do Vilniusu. Jedná se tedy již o třetí patnáctikusovou sérii pro UAB Vilnius.
|
Prozatím poslední Trollino 18AC určené pro TRN La Chaux-de-Fonds (ev. č. 144) označené L7 přijíždí k zastávce Gymnázium v rámci zkušebních jízd. (27. prosince 2006) |
Kloubový trolejbus Solaris Trollino 18AC byl prozatím kompletován pouze pro švýcarské dopravní podniky. V říjnu 2005 byla do Ostravy dopravena karoserie vozu 18AC III. generace určená pro domácí DP Ostrava. Následovala kompletace prvního českého kloubového Trollina, jemuž bylo přiděleno ev. č. 3801. Trolejbus pohání trakční motor TAM 1056C6L o výkonu 250 kW s nouzovým pohonem dieselagregátem Kirsch APU 100 DIPME. Vůz je vybaven statickým měničem SMTK 10M firmy Cegelec.
V roce 2006 bylo expedováno celkem devět vozů 12AC pro Opavu, z toho jeden vůz ev. č. 90 byl ještě I. generace, ostatní vozy ev. č. 91 – 98 již III. generace s dieselagregátem Kirsch. Dne 6. října 2006 došlo na opavském Horním náměstí k slavnostnímu předání vozu 12AC III. generace ev. č. 92. Tento vůz je jubilejní 100. trolejbus Solaris Trollino vyrobený výše uvedenými společnostmi a kompletovaný v Ostravě. Městský dopravní podnik Opava se tak stal držitelem trolejbusu Solaris Trollino výrobního čísla 1 a 100, současně také jediného Trollina se stejnosměrnou výzbrojí TV Progress firmy Cegelec.
V Česku byl do roku 2002 jediným výrobce trolejbusů Škoda Ostrov. Dnes jsou na našem trhu dva konkurenční výrobci nízkopodlažních trolejbusů Škoda Holding s vozidly 24Tr, 25Tr a seskupení firem Solaris Bus & Coach, Cegelec a DPO se svou trolejbusovou rodinou Trollino. Jedinými provozovateli trolejbusů Trollino v Česku byly dopravní podniky v Ostravě a Opavě.
|
První vůz Trollino 15AC III.generace bez motorové věže ve vozovém parku DPO jede na lince č. 104. (1. dubna 2007) |
V roce 2006 se přidal také Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova (DpmCHJ), kde bylo do října dodáno pět vozů Trollino 12AC III. generace ev. č. 101 až 105. Tyto vozy musely být upraveny pro provoz na napětí 750 V ss. Současně byla dokončena další dvě vozidla Solaris Trollino 12AC pro domácí DPO ev. č. 3709 I. generace a ev. č. 3710 III. generace.
Ekonomický vzestup pobaltských států dokládá nejen rozsáhlá obnova vozidlového parku trolejbusů města Vilnius, ale také kontrakt druhého největšího města Kaunas na dodávku 42 trolejbusů Solaris Trollino 12 AC. Již 30. října 2006 byly představitelům AB Autrolis slavnostně předány první dva trolejbusy Solaris Trollino 12AC za účasti představitelů města Kaunas. Do konce roku 2006 byly expedovány další vozy až do pořadového čísla K22. Ostravskou vozovnu trolejbusů tak opustilo od roku 2002 celkem 134 zkompletovaných trolejbusů. Pokračování série až do čísla K42 bude ukončeno v prvním čtvrtletí roku 2007.
Síť provozovatelů trolejbusů Solaris Trollino se rozrůstá o další dopravní podniky nejen v Česku, ale také v zahraničí. Svědčí o tom zakázka na dva trolejbusy I. generace vybavené dieselagregátem Kirsch pro italské San Remo, která bude realizována v roce 2007. Současně pokračuje dodávka trolejbusů pro Gdynii a Kaunas. Současně se rozšíří počet trolejbusů Trollino v Česku. V ostravské vozovně trolejbusů již stojí první Trollino 15AC III. generace určené pro DP Ostrava, kde bude označeno ev. č. 3604. Výroba trolejbusů Trollino za přispění firem z České republiky probíhá již šestým rokem. Podle dosavadního vývoje a přehledu zakázek na další období se brzy přiblíží počet zkompletovaných trolejbusů Solaris Trollino k číslu 200.
Text a foto Pavel Větříšek
Tabulka byla sestavena: leden / 2007 |
|
Výr. č.
|
Typ
| Město |
Ev. číslo |
Trakční motor |
Výkon |
Poznámky |
|
1 |
12 DC |
CZ / Opava |
X1 / 84 |
DK 210 A3P/21 |
110 kW |
|
2 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3701 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
3 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3601 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
4 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3702 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
5 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y1 / 3040 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
6 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3703 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
7 |
12 AC |
CZ / Opava |
X2 / 85 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
8 |
12 AC |
CZ / Opava |
X3 / 86 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
9 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3704 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS |
10 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3602 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS |
11 |
12 AC |
PL / Tychy |
Y2 / 005 |
TAM 1009C |
175 kW |
|
12 |
15 AC |
CZ / Ostrava |
3603 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
13 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3705 |
TAM 1051C6 |
200 kW |
|
14 |
12 AC |
CZ / Opava |
X4 / 87 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-l-cool |
15 |
12 AC |
CZ / Opava |
X5 / 88 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-l-cool |
16 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
17 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y3 / 3003 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
18 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR 1 / 171 |
TAM 1056C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
19 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
20 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W3 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
21 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
22 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
23 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
24 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
25 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
26 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
27 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
28 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
29 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
30 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
31 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L1 |
2 x TAM 1050C6L |
2 x 175 kW |
KL, TSS |
32 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
33 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
34 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L2 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
35 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3706 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
36 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3707 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
37 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
38 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W17 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
39 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W18 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
40 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W19 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
41 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W20 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
42 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W21 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
43 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W22 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
44 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W23 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
45 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W24 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
46 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W25 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
47 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L3 / 132 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
48 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W26 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
49 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W27 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
50 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W28 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
51 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W29 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
52 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W30 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
53 |
12 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L4 / 133 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bateriový pojezd |
54 |
12 AC |
PL / Tychy |
Y4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
55 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR2 / 172 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
56 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR3 / 173 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
57 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3708 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool, bez věže |
58 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR4 / 174 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
59 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L5 / 142 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
60 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR5 / 175 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
61 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
62 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
63 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR6 / 176 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
64 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR7 / 177 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
65 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L6 / 143 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
66 |
18 AC III |
CZ / Ostrava |
3801 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, TSS, Trav-I-Cool |
67 |
18 AC |
CH / La Chaux-de-Fonds |
L7 / 144 |
2xTAM 1050C6L |
2x175 kW |
bateriový pojezd |
68 |
12 AC |
CZ / Opava |
X6 / 89 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
69 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR8 / 178 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
70 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR9 / 179 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
71 |
18 AC |
CH / Winterthur |
WTR10 / 180 |
TAM 1050C6L |
250 kW |
SM, KL, TSS |
72 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
73 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W31 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
74 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W32 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
75 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W33 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
76 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W34 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
77 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W37 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
78 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W38 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
79 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W39 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
80 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W40 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
81 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W41 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
82 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W42 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
83 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W43 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
84 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W44 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
85 |
15 AC |
LI / Vilnius |
W45 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL, TSS |
88 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
89 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
90 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
91 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
92 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
93 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
94 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
95 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
96 |
12 AC |
CZ / Ostrava |
3709 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
97 |
12 AC III |
CZ / Ostrava |
3710 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
bez věže, Trav-I-Cool |
98 |
12 AC |
CZ / Opava |
X7 / 90 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
Trav-I-Cool |
99 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X8 / 91 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
100 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X9 / 91 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
101 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH1 / 101 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
102 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH2 / 102 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
103 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X10 / 93 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
104 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X11 / 94 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
*105 |
12 AC |
IT / San Remo |
SR1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL |
*106 |
12 AC |
IT / San Remo |
SR2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL |
*107 |
12 AC III |
|
|
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
*108 |
12 AC III |
|
|
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
109 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH3 / 103 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
110 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH4 / 104 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
111 |
12 AC III |
CZ / Chomutov |
CH5 / 105 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
TSS, KL řidiče |
112 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K1 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
113 |
12 AC |
PL / Gdynia |
Y16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
|
114 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K2 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
115 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K3 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
116 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K4 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
117 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K5 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
118 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K6 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
119 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K7 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
120 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X12 / 95 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
121 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X13 / 96 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
122 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K8 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
123 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K9 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
124 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K10 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
125 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K11 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
126 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K12 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*127 |
15 AC III |
CZ / Ostrava |
3604 |
TAM 1050C6L |
175 kW |
bez věže, Trav-I-Cool |
128 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K13 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
129 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K14 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
130 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K15 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
131 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K16 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
132 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K17 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
133 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K18 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
134 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X14 / 97 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
135 |
12 AC III |
CZ / Opava |
X15 / 98 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
SM, TSS, KL řidiče |
136 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K19 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
137 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K20 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
138 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K21 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
139 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K22 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
140 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K23 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
141 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K24 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*142 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K25 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*143 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K26 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*144 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K27 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*145 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K28 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*146 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K29 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
*147 |
12 AC III |
LI / Kaunas |
K30 |
TAM 1050C6 |
175 kW |
KL řidiče |
* nedokončené vozidlo
TSS - poloautomatická trolejbusová sběrací soustava
KL - klimatizační jednotka
SM - dieselagregát Kirsch
|
Technické údaje |
Trollino 12DC, 12AC |
Trollino 15AC |
Trollino 18AC |
|
Délka / Šířka / Výška karoserie |
12 000 / 2 550 / 2 850 mm |
14 590 / 2 550 / 2 850 mm |
18 000 / 2 550 / 3 500 mm |
Výška se staženými sběrači |
3 410 mm |
3 410 mm |
3 410 mm |
Výška podlahy |
360 mm |
360 mm |
360 mm |
Vnitřní světlá výška |
2 370 mm |
2 370 mm |
2 370 mm |
Rozvor |
5 900 mm |
6 800 / 1 690 mm |
5 130 / 6 770 mm |
Převis přední / zadní |
2 700 / 3 400 mm |
2 700 / 3 400 mm |
2 700 / 3 400 mm |
Nájezdové úhly přední i zadní |
7 / 7 ° |
7 / 7 ° |
7 / 7 ° |
Maximální rychlost |
70 km/h |
70 km/h |
70 km/h |
Pohotovostní / celková hmotnost |
11 340 * / 18 000 kg |
13 800 / 25 000 kg |
18 900 / 28 000 kg |
Dovolené zatížení náprav |
75 / 115 kN |
80 / 115 / 60 kN |
72 / 100 / 120 kN |
Počet míst k sezení / stání |
28 + 1 / 68 |
36 + 1 / 124 |
49 + 1 / 183 |
* pohotovostní hmotnost typu 12DC je 11 400 kg
* Ganz T18 má výšku karoserie 3 450 mm
- Prameny:
[1] propagační materiály Solaris Czech
[2] propagační materiály Cegelec Praha
|
|
© SPŽ |