SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               


Duben 2008

Varšavské metro prodlouženo do stanice Słodowiec
23. dubna 2008 v 10:25 přijela na stanici varšavského metra Słodowiec první souprava s cestujícími. Zatím jediná linka metra ve Varšavě se tak prodloužila o 874,36 m dlouhý úsek Marymont – Słodowiec. Stavba tohoto úseku včetně stanice Słodowiec probíhala od roku 2006 a stavebně byla dokončena 30. března 2008. Otevřením tohoto úseku dosáhla „síť“ varšavského metra délky 18,6 km.
Nově vybudovaná stanice Słodowiec je dvoupodlažní se vstupní halou v úrovni terénu a nástupištní halou v podzemí se dvěma nástupišti o délce 120 m a šířce 4,5 m. K zázemí stanice patří také odstavné koleje sloužící pro obraty souprav.
Traťový tunel mezi stanicemi Marymont a Słodowiec se skládá ze tří stavebních částí: první část je hloubený dvoukolejný tubus o délce 217,3 m; druhý úsek o délce 316,4 m se skládá ze dvou jednokolejných ražených tunelů; třetí úsek s délkou 340 m se skládá ze dvou hloubených jednokolejných tunelů.
Ještě v průběhu tohoto roku by měly být otevřeny další úseky varšavského metra, v červnu úsek ze Słodowce do stanic Stare Bielany a Wawrzyszew, v srpnu pak dále do stanice Młociny. Kromě toho by měly být v roce 2009 dány do provozu stanice Plac Konstytucji a Muranów na již provozovaných úsecích, jejichž výstavba byla dříve vynechána z důvodu úspor. Tím by měla být kompletně dokončena linka I Kabaty - Młociny, jejíž první úsek je v provozu od roku 1995. V letošním roce má být zahájena výstavba linky II. Přestupním uzlem mezi oběma linkami bude stanice Świętokrzyska v centru města.
Na horní fotografii je zdokumentována nadzemní budova stanice Słodowiec, dolní fotografie zachycuje pobyt soupravy typu Alstom Metropolis u nástupiště této stanice. Oba snímky byly pořízeny 26. dubna 2008.
Text Petr Štefek, foto Marek Graff
 
 
 
 
29. 1. 2022 © SPŽ 0 Verze 1.3