Traťový tunel mezi stanicemi Marymont a Słodowiec se skládá ze tří stavebních částí: první část je hloubený dvoukolejný tubus o délce 217,3 m; druhý úsek o délce 316,4 m se skládá ze dvou jednokolejných ražených tunelů; třetí úsek s délkou 340 m se skládá ze dvou hloubených jednokolejných tunelů.
Ještě v průběhu tohoto roku by měly být otevřeny další úseky varšavského metra, v červnu úsek ze Słodowce do stanic Stare Bielany a Wawrzyszew, v srpnu pak dále do stanice Młociny. Kromě toho by měly být v roce 2009 dány do provozu stanice Plac Konstytucji a Muranów na již provozovaných úsecích, jejichž výstavba byla dříve vynechána z důvodu úspor. Tím by měla být kompletně dokončena linka I Kabaty - Młociny, jejíž první úsek je v provozu od roku 1995. V letošním roce má být zahájena výstavba linky II. Přestupním uzlem mezi oběma linkami bude stanice Świętokrzyska v centru města.
Na horní fotografii je zdokumentována nadzemní budova stanice Słodowiec, dolní fotografie zachycuje pobyt soupravy typu Alstom Metropolis u nástupiště této stanice. Oba snímky byly pořízeny 26. dubna 2008.
Text Petr Štefek, foto Marek Graff
|