SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Leden 2012

Modernizace pevných trakčních zařízení na tratích v okolí Tallinnu
Na základě vítězství ve výběrovém řízení firma Elektrizace železnic Praha v květnu 2011 podepsala smlouvu se správcem estonské železniční infrastruktury EVR Infra na I. etapu rekonstrukce napájecího systému tratí Vasalemma - Tallinn, Keila - Paldiski a Klooga - Klooga-Rand. První etapa obsahuje zhotovení kompletní projektové dokumentace včetně získání stavebních povolení na jednotlivé stavební úseky. Další částí první etapy je demontáž stávajících pevných trakčních zařízení a výstavba nového trakčního vedení o celkové délce 62 km (z toho je 20 km dvoukolejné tratě). Druhá etapa (teprve se bude soutěžit) bude zahrnovat rekonstrukce trakčních měníren Keila a Järve včetně dodávky montážního vozu trakčního vedení. Pro dokreslení situace je potřeba říci, že většina stávajících pevných trakčních zařízení má za sebou cca 50 let provozu a vychází z tradic sovětských železnic.
Ve stavební části první etapy tak bude instalováno nové trakční vedení, jehož rozvinutá délka dosáhne 102 km. Budou postaveny nové trakční podpěry (bude postaveno 1300 stožárů) včetně základů, nově bude použita česká sestava trakčního vedení typu „J“ pro rychlost 160 km/h v konfiguraci trolejový drát 150 mm² Cu + nosné lano 120 mm² Cu. Na trakční vedení budou instalovány dálkově ovládané odpojovače s motorovým pohonem. Obnovou projde také napájecí vedení 3 kV, 10 kV a 0,4 kV. Ve všech stanicích a zastávkách bude instalováno nové osvětlení na trakčních podpěrách.
Vlastní stavební práce začaly v polovině listopadu 2011 výstavbou nových základů v úseku Klooga - Klooga-Rand a koncem ledna 2012 začne montáž nového trakčního vedení. Výstavba pak bude pokračovat směrem na Paldiski a Tallinn s tím, že celá dodávka bude realizována do konce roku 2012. Záludností celé zakázky je široký rozchod estonských železnic, což byl problém zejména pro EŽ Praha, který má své stavební mechanismy a pracovní vlaky včetně hnacích vozidel pouze na normální rozchod. Problém byl nakonec vyřešen zápůjčkou mechanismů od místních firem a pracovní vlak na motáž trakčního vedení byl zapůjčen od finského provozovatele dráhy VR Track, zajímavostí zápůjčky byla přeprava soupravy lodí z Helsinek do Paldisek.
Na snímku z 3. 11. 2011 je zachycena souprava pracovního vlaku trakčního vedení VR vedená drezínou TKA6-08 firmy Go Track pronajatá EŽ Praha. Vlak míří z tallinnského seřaďovacího nádraží Ülemiste do stanice Klooga.
Text redakce, foto Henri Pokk
 
 
 
 
20. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3