SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Prosinec 2014

ArcelorMittal Ostrava trápí nedostatek lokomotiv
Společnost ArcelorMittal Ostrava (AMO) je mj. provozovatelem rozsáhlé vlečky, na které provozuje přes dvě desítky motorových lokomotiv. Jedná se především o stroje řad 729 a 740, které na lehčích výkonech doplňují malé lokomotivy řad 704 a 709. Po roce 2000 byly z vlečky vyřazeny starší stroje řad 720, 721, 770 a 771. Sešrotován byl dokonce i relativně mladý prototypový stroj 729.502 (ex T419.0502). Náhradou se staly lokomotivy řady 740 z druhé ruky. Přesto lze lokomotivní park AMO považovat za zastaralý, což si vedení společnosti uvědomovalo a chystalo se jej zásadně obměnit. Uvažovalo se o nákupu lokomotiv výrobců Vossloh (v roce 2013 byly testovány stroje typu G6, výr. č. 5101978 a 5101966) nebo CZ LOKO (zkušebním provozem v roce 2013 prošla lokomotiva 742.704), ale z plánovaných dodávek zatím sešlo.
Neuspokojivý stav hnacích vozidel AMO tak musel být v roce 2014 řešen formou pronájmu lokomotiv, k čemuž přispěly i zvýšené výkony vlečky v souvislosti s nárůstem výroby tamní ocelárny, v zimním období je pak nutná navíc minimálně jedna lokomotiva pro obsluhu rozmrazovacích hal. Již v létě sloužil na vlečce krátkodobě stroj 741.707 CZ LOKO. Dlouhodobější pronájmy pak v říjnu zahájila lokomotiva 741.516 od Českomoravské železniční opravny (v AMO již vypomáhala v zimě 2013/2014), kterou na počátku listopadu doplnila 740.591 společnosti Loko Trans. Další pronájmy byly zahájeny v prosinci a jedná se o stroj 740.770 firmy Lokotrans Servis a dvě lokomotivy společnosti Kladenská dopravní a strojní: 730.613 a 740.419.
Horní fotografie z 13. listopadu 2014 zachycuje lokomotivu 740.591 při odsunu vozů po železné rudě v nádraží sever na vlečce AMO do Ostravy-Kunčic. Na dolním snímku z posledního dne roku 2014 je čerstvý přírůstek v parku AMO – 730.613 – u nádraží Vh-Vd.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Jan Hanzel
 
 
 
 
28. 3. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3