Železniční přepravy Cargo Motion se naplno rozjely až v lednu 2019. V té době byly využívány lokomotivy jiných společností a jízdy vlaků se uskutečnily ještě na licence jiných dopravců. Na vlastní licenci a vlastními náležitostmi pak začal dopravce přepravovat vlaky od února 2019.
V lednu 2019 si Cargo Motion pořídil první lokomotivu - stroj 740.892 od Lokotrans servisu Brno, který předtím působil ve ŽĎASu Žďár nad Sázavou (viz
Lokomotivy na vlečkách ve Žďáru nad Sázavou). Ta byla zpočátku nasazena na posun v kovošrotu TROJEK v Kolíně, od poloviny února působí na Ostravsku.
Počátkem února si společnost dlouhodobě pronajala i dvě elektrické lokomotivy - „šestikoláky“ 3 150 517 (ex 182.153, EVN PL-SŽDS 91 53 3 150 517-3) od SŽDS v bílomodrém nátěru a černě zbarveného 183.002 od Express Group. 3 150 517 byla ještě v únoru opatřena logy Cargo Motion. Tento stroj byl odprodán ze Slovenska do Polska, odkud jej v roce 2016 koupila společnost BFL a následně prodala CZ LOKU. Po opravě v ČMŽO Přerov se v bílomodrém provedení v červnu 2017 dostala na Slovensko k společnosti SŽDS. Oba najatí „šestikoláci“ patří do majetku společností, které v současnosti nejsou dopravně aktivní. SŽDS teď své lokomotivy provozuje prostřednictvím společnosti I.G. Rail, Express Group ukončila své dopravní služby s koncem roku 2018 a její lokomotivy využívá především slovenský LOKORAIL.
Fotografie pořízená 17. 2. 2019 v mezistaničním úseku Břest - Hulín představuje jednu z pronajatých lokomotiv 3 150 517 na vlaku Pn 58489 Ostrava hl. n. - Otrokovice, ve kterém byly zařazeny prázdné vozy na nakládku šrotem na vlečce kovošrotu TROJEK, umístěného v areálu Tomy Otrokovice.
Text Daniel Brabenec, foto Aleš Krška
|