Effishunter 1000 pro italského dopravce EVM Rail
|
|
Výroba lokomotiv Effishunter 1000 českého výrobce CZ LOKO pro zahraniční odběratele naplno pokračuje i v druhé polovině roku 2020. Dalším ze zákazníků této společnosti se stal italský dopravce EVM Rail, který si v květnu 2020 objednal výrobu jedné lokomotivy řady 744.1 s případnou opcí na další stejnou lokomotivu. Předání zákazníkovi je plánováno na říjen letošního roku, dokončena však bude již během září 2020. Lokomotiva, u výrobce označená jako 744.131, nebude dopravcem zakoupena přímo, financována bude pomocí leasingové společnosti Alba Leasing Milano. Finální montáž tohoto stroje probíhá stejně jak u většiny vozidel řady 744.1 v jihlavském závodě CZ LOKO. Během září 2020 jsou plánovány k předání zákazníkovi v Itálii i další dvě lokomotivy stejné řady - 744.015 (744.129) a 744.016 (744.130) pro FNM (viz
Lokomotivy řady 744.1 pro italskou společnost FNM).
EVM Rail s provozním sídlem ve Veroně je začínající italský dopravce, založený na počátku tohoto roku v rámci skupiny Etea. Postupně od května 2020 začíná rozjíždět železniční nákladní dopravu s cílem plného provozu včetně vyškoleného personálu do podzimu tohoto roku. Působit bude především v severní Itálii a k podnikání plánuje využívat moderní dieselové a elektrické lokomotivy (ty si pronajímá prozatím od společnosti MRCE). Samotná skupina Etea podniká v zemědělské a potravinářské výrobě, energetice a strojírenství s působností kromě Itálie v dalších šesti zemích Evropy.
Na fotografii z konce srpna 2020 je zachycena již zkompletovaná lokomotiva 744.131 (v Itálii bude později přeznačena na 744.017) v areálu CZ LOKO v Jihlavě před dokončením oživování a následnými zkouškami. Za ní stojí jeden z modernizovaných strojů řady 742.71 pro ČD Cargo, určený také k předání do konce září 2020.