SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Červen 2001

Odklonové nákladní vlaky na trati Ostrava - Valašské Meziříčí
Výstavba II. tranzitního koridoru v úseku Hranice na Moravě - Ostrava se také dotýká tratě Ostrava - Valašské Meziříčí kudy jsou nepravidelně vedeny odklonové nákladní vlaky. Vozbu těchto vlaků zabezpečuje svými lokomotivami DKV Valašské Meziříčí, PJ Valašské Meziříčí a DKV Ostrava, PJ Ostrava. PJ Valašské Meziříčí na tyto vlaky nasazuje dvojčata řady 742 a jedno dvojče řady 753 (toho času 753.192 + 753.337), lokomotivy řady 750 se nenasazují kvůli chybějícímu dvoučlennému řízení. PJ Ostrava na tyto výkony vystavuje buď sólo lokomotivy nebo dvojčata řady 751, „čmeláky“ řad 770/771 zde neuvidíme kvůli chybějící přechodnosti. Lokomotivy obou DKV se mohou objevit v celém úseku tratě nebo může dojít z provozních důvodů k přepřahu ve Frýdku-Místku. V tom případě vezou lokomotivy řady 751 vlak v úseku Ostrava - Frýdek Místek a z Frýdku-Místku do Valašského Meziříčí jej přes Beskydy přetáhnou lokomotivy DKV Valašské Meziříčí.
K výraznému nárůstu odklonové vozby došlo od 28. května, kdy byla v 18.00 v úseku Odbočka Jeseník nad Odrou - žst. Polom přes mostní provizorium v km 225,600 - 225,750 s ohledem na geologický stav spodku zavedena pomalá jízda 10 km/h. Z tohoto důvodu byla výrazně snížena propustnost tohoto úseku (1. TK je vyloučena) a navíc hrozilo úplné zastavení provozu. Po několika dnech zajišťovacích prací pak 8. června v 13.00 došlo ke zvýšení rychlosti přes toto provizorium na 30 km/h.
Na snímku, pořízeném 26. května 2001, projíždí Pržnem odklonový vlak 1. nsl 93018 vedený stroji 742.261 a 742.160.
Text Michal Prefeta a Petr Štefek, foto Michal Prefeta
 
 
 
 
7. 7. 2020 © SPŽ 0 Verze 1.3