V závěru roku 2003 koupil oba stroje německý privátní dopravce Mittelweserbahn (MWB). Zatímco lokomotiva 1020.034 by měla nadále jezdit v čele zvláštních osobních vlaků, stroj 1020.041 by měl v postrkové službě pomáhat nákladním vlakům do stanice Heigenbrücken při zvládnutí tzv. Spessartské rampy. Zajímavé je, že až do roku 2003 provozovala MWB pouze motorové lokomotivy a jejich hegemonii narušil až příchod lokomotivy 1116.911 (jedná se o stroj původně určený pro ÖBB jako 1116.131) a posléze těchto dvou strojů řady 1020.
Obě lokomotivy byly 28. prosince přepraveny z Augsburgu do depa soukromé dráhy Salzburger Lokalbahn (SLB) Salzburg-Itzling, kde jsou udržovány také lokomotivy firmy Salzburger EisenbahnTransportLogistik GmbH (SETG; dceřiná společnost MWB). 15. ledna 2004 se pak lokomotivy vydaly na cestu do dílen ÖBB v Linzi, kde se podrobí opravě. Lokomotiva 1020.034 by měla zůstat v původním stavu, kdežto 1020.041 bude částečně modernizována a pravděpodobně získá modrý firemní nátěr MWB.
Na horním snímku z 28. 12. 2003 se představují lokomotivy 1020.034 a 1020.041 po příjezdu do depa SLB v Salzburgu. Dolní snímek z 15. 1. 2004 zachycuje oba stroje při odjezdu z depa SLB do dílen v Linzi, kam je dopravila lokomotiva 2170.001, kterou má SETG pronajatou od rakouského dopravce LTE Logistik- und Transport- GmbH.
Text Petr Štefek, spolupráce a foto Kajetan Steiner
|