SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Srpen 2005

Prodej „sergejů“ z Estonska do Polska
Polský železniční dopravce Rail Polska (dceřinná společnost americké firmy Rail World Incorporated) rozšířil v loňském a letošním roce park svých lokomotiv o „sergeje“ řady M62, které byly zakoupeny v Německu. Jedná se o stroje, které několik let provozovali němečtí soukromí dopravci, ovšem jejich původním majitelem byly státní dráhy v Česku (resp. Československu) a Polsku (viz též Polské soukromé „gagariny“).
V letošním roce pak Rail Polska nakoupila několik kusů starších lokomotiv řad M62 a 2M62 od estonských železnic Eesti Raudtee (EVR), kde má Rail World významný majetkový podíl. Jedná se o stroje, které již byly několik let odstaveny v souvislosti s nákupem starších lokomotiv General Electric typu C36‑7i a C30‑7Ai z USA, kterými EVR kompletně obměnil svůj lokomotivní park. V Polsku jsou lokomotivy M62 a 2M62 odstaveny v depu Rail Polska v Oświęcimi-Monowicích, kde probíhají jejich opravy a uzpůsobení pro provoz na polských normálněrozchodných tratích. V případě dvojdílných strojů 2M62 zároveň probíhá úprava na jednodílné lokomotivy M62. Prvním strojem pocházejícím z Estonska, jehož úprava byla dokončena, je lokomotiva nyní označená EM62-001 (ex 1117 EVR, ex M62-1277 SŽD).
Výprodej estonských „sergejů“ do Polska se však netýká pouze společnosti EVR, ale také firmy Edelaraudtee, která do Polska prodala stroje M62-1318, 1194, 1601 a 1239. Na snímku z 9. srpna 2005 jsou tyto lokomotivy zachyceny během transportu do Polska ve stanici Liiva nedaleko Tallinnu. Během přepravy se však stroj M62-1318 oddělil od zbývajících tří lokomotiv a byl dále přepravován společně se stroji 1238 a 1265 (po jednom díle z dvoudílných strojů řady 2M62), které do Polska prodal EVR.
Text Petr Štefek, foto Henri Pokk
 
 
 
 
19. 4. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3