Jako první byly vybrány stroje 770.518 a 770.520. U těchto lokomotiv nebyly provedeny žádné úpravy, pouze bylo oživeno nepoužívané dvojčlenné řízení a dosazen kabel pro propojení obou lokomotiv. Tyto dvě lokomotivy jsou ve společném provozu nasazeny od 16. září. Jako záložní stroj do tohoto „dvojčete“ je od konce listopadu připravena lokomotiva 770.514. Ta nahrazuje vozidlo odstavené z provozu kvůli opravě nebo prohlídce.
První „čmeláčí dvojče“ je nasazeno jako dispečerská lokomotiva D2, kterou vystavuje provozní stanice Karviná-Doly. Nasazení v Karviné není náhodné, neboť především z okolních dolů Darkov a ČSA jsou vedeny těžké uhelné vlaky po sklonově náročných úsecích z Karviné-Dolů do stanic Prostřední Suchá a Doubrava a po neméně náročné trati Báňské dráhy z Doubravy do Zárubku. Samozřejmě je možné toto dvojče spatřit i na jiných tratích OKDD a SŽDC na Ostravsku dle aktuálních potřeb dispečinku OKDD.
V následujících měsících se očekává příprava dalších „čmeláků“ OKDD na provoz ve dvojicích, neboť takováto vozba umožňuje omezení počtu nutných postrků a zároveň doplňuje nedostatečný počet podobně spřažených strojů řady 740.
Na snímku pořízeném 29. listopadu v Ostravě báňském nádraží je zachycen dispečerský stroj D2 tvořený stroji 770.514 a 770.520 na uceleném vlaku koksu pro společnost ArcelorMittal Ostrava.