Leden 2000

Nová parní lokomotiva JHMD
Jindřichohradecké místní dráhy si pro své nostalgické vlaky pořídily parní lokomotivu z průmyslové dráhy CFI Brad v Rumunsku, původní označení EMBA 8, výrobce Resita 1458/1958. Paradoxní je, že tato lokomotiva je nejmladším hnacím vozidlem na úzkých kolejích u nás...
Text Petr Nohel

Nehoda na trati Hamar - Trondheim
4. ledna 2000 došlo na trati Hamar - Trondheim k jednomu z nejvážnějších železničních neštěstí v poválečné historii Norska, když se u města Elverum srazil osobní vlak vedený „nohabkou“ Di3-625 s protijedoucí motorovou jednotkou BM92.14 BFS92.84.
Text redakce

Rekonstrukce hranického a jezernického viaduktu
S nástupem zimy zavládl i na severní části II. tranzitního koridoru ČD relativní stavební klid, když jsou během denních výluk realizovány pouze elektrizační práce. V březnu se pak práce opět rozběhnou naplno a jejich náplní bude zejména rekonstrukce hranického a jezernického viaduktu. Doufejme, že oba viadukty po rekonstrukci neztratí nic ze své krásy. Dodejme, že oba jsou státem chráněné technické památky.
Současný stav Jezernického viaduktu je patrný ze snímku z 1. listopadu 1999. Je však vidět pouze část viaduktu bližší Lipníku, druhá část je skryta za stromy.
Text a foto Petr Štefek

740.850 v cementárně Mokrá
Od začátku ledna byla v cementárně firmy Českomoravský cement v Mokré do pravidelného provozu nasazena rekonstruovaná lokomotiva 740.850. Stala se tak druhou lokomotivou této řady v ČR se sníženým kratším představkem. Ten je nižší, než u lokomotivy 740.424 OKD, Dopravy (viz Modernizace stroje 740.424 OKDD), což přispívá k ještě lepším rozhledovým poměrům ze stanoviště strojvedoucího.
Rekonstrukce s dosazením nového motoru Caterpillar a částečnou modernizací byla provedena v druhé polovině roku 1999 v Jihlavské lokomotivní společnosti. Lokomotiva 740.850 je také vybavena dvoučlenným řízením, ve kterém je provozována spolu se strojem 721.526.
Na snímku pořízeném na vlečce v Mokré v lednu 2000 se představuje zmiňovaný stroj 740.850.
Text Daniel Brabenec, foto Bohumil Míča

V žst. Rybník sneseno trakční vedení pro soustavu 1,5 kV DC
Dne 8. ledna 2001 bylo v rámci elektrizace trati České Budějovice - Horní Dvořiště střídavou napájecí soustavou 25 kV, 50 Hz sneseno v žst. Rybník stávající trakční vedení pro soustavu 1,5 kV DC. Trakční vedení pocházelo z roku 1962 a šlo o prosté vedení na lanových převěsech. Nové trakční vedení pro systém 1,5 kV DC bude řetězovkové zavěšené na branách nad kolejemi č. 7, 9 a 11. V době výstavby budou na místní dráze do Lipna nad Vltavou probíhat napěťové výluky.
Text redakce

Zkoušky dvoufrekvenčních lokomotiv řady EG 3100
Od 23. ledna budou na Železničním zkušebním okruhu Cerhenice probíhat oživovací zkoušky dvoufrekvenčních lokomotiv řady EG 3100 na systémech 25 kV, 50 Hz i 15 kV 16,7 Hz. Tyto stroje pro dánské dráhy DSB dodává firma Siemens (mechanickou část dodává lokomotivka Krauss Maffei Mnichov), objednáno je celkem 13 kusů. Roll-out prototypu proběhl 3. srpna 1999 v Mnichově. Na okruhu se budou zkoušet do konce března stroje EG 3102 a 3103.
Na snímku z 27. ledna 2000 je zachycen stroj č. 3102 v areálu ŽZO.







Text a foto Jiří Konečný

Závěrečná část zkoušek soupravy metra M1
27. ledna vyjela z depa Kačerov nová souprava metra M1 na závěrečnou část svých zkoušek - tedy jízdy s cestujícími. V nejbližších měsících bude nasazována na trase C Nádraží Holešovice - Háje mimo špičky pracovních dnů (od března celodenně) do najetí předepsaného množství kilometrů. Všech 22 souprav má být dokončeno do roku 2001.
Text redakce

 
<<<    1999    Leden  Únor  Březen  Duben  Květen  Červen  Červenec  Srpen  Září  Říjen  Listopad  Prosinec     2001    >>>
© SPŽ 2000