Červen 2017

Další dva rekonstruovaní „čmeláci“ pro Fennia Rail
V lednu 2017 oznámila společnost CZ LOKO, že si u ní finský dopravce Fennia Rail objednal další dvě lokomotivy typu EffiShunter 1600 s termínem dodání v druhé polovině tohoto roku. Naváže tím na první zakázku z roku 2015, kdy byly do Finska exportovány tři širokorozchodné lokomotivy řady 774.71 (viz Lokomotivy 774.71 pro finského dopravce Fennia Rail).
Zatímco první dodané lokomotivy obdržely v České Třebové české označení 774.713 - 715 a finské DR 18 101 - 103 a teprve po několika týdnech provozu ve Finsku i EVN 92 10 2 102 101 - 103, další dvě lokomotivy jsou již z výroby označeny EVN 92 10 2 102 104 - 105 (pořadím odpovídajícím i finskému označení DR 18 104 - 105) a české označení 774.715 a 716 jim bylo přiděleno jen interně u výrobce.
První tři lokomotivy byly kompletovány v závodě v České Třebové, konečná montáž dalších dvou se uskutečňuje v Jihlavě. Protože v Jihlavě není dostatečně velká kolejová váha pro šestinápravové lokomotivy, jsou na vážení lokomotivy převáženy do České Třebové. Na snímku z 6. 6. je zachycena u zastávky Mírovka právě tato přeprava, kdy je lokomotiva 92 10 2 102 104-0 převážena z Jihlavy do České Třebové. Odvozu se ujala lokomotiva 741.516 CZ Logistics.
Text a foto Daniel Brabenec

Druhá měřicí drezína MMD.2 pro SŽDC
Také v roce 2017 pokračuje SŽDC v nákupu vozidel pro diagnostiku tratí. Již při přebírání měřicí drezíny MMD.1 01 (viz Rekonstruovaná měřicí drezína MMD.1 SŽDC) TÚDC (technická ústředna dopravní cesty) avizovala zájem o druhé vozidlo stejného určení. Výběrové řízení na dodávku nové motorové měřicí drezíny MMD.2 pro kontinuální měření geometrických parametrů koleje bylo zveřejněno na konci března 2016, v druhé polovině září 2016 pak byla uzavřena smlouva na dodávku vozidla se společností CZ LOKO. Celková cena zakázky je necelých 16,5 mil. Kč, provedení vozidla je oproti MMD.1 částečně modifikováno. Výrobu drezíny realizuje jihlavský závod CZ LOKO.
Od MMD.1 se nová drezína liší především provedením kabiny, která je prodloužena na téměř celou délku rámu, jen před zadním stanovištěm je umístěn představek s příčně uloženým hnacím agregátem. Přenos výkonu na obě nápravy je hydrostatický, spalovací motor i ostatní agregáty jsou shodné s MMD.1. Délka vozidla je 7,56 m, hmotnost 14,7 t, maximální rychlost 75 km/h. Kabina je klimatizována. K měření geometrických parametrů koleje (především ve stanicích) je použit spustitelný měřicí podvozek, zavěšený mezi nápravami drezíny, v kabině jsou umístěny záznamové a vyhodnocovací přístroje. Vozidlo je obsaditelné 6 členy osádky.
Fotografie z 27. 6. 2017 dokumentuje odjezd MMD.2 01 (99 54 9662 002-3) z Jihlavy do Velimi, kde proběhnou v následujících dnech ve zkušebním centru VUZ předepsané zkoušky a měření ke schválení vozidla.
Text a foto Daniel Brabenec

 
<<<    2016    Leden  Únor  Březen  Duben  Květen  Červen  Červenec     >>>
© SPŽ 2017