|
"Blanka" 150.026 projíždí stanicí Libice nad Cidlinou s vlakem R 756 (foto Jiří Konečný 14.7.2003) |
Lokomotivy řady 150 a 151 v GVD 2003/2004
V grafikonu vlakové dopravy 2003/04 může být do provozu zařazena kompletní modernizovaná lokomotivní řada 151 ČD, tedy všech 13 plánovaných strojů. V září loňského roku se vrátila ze Škody Plzeň poslední modernizovaná lokomotiva 151.007 a doplnila tak flotilu lokomotiv Českých drah s maximální rychlostí 160 km/h. Je to v pořadí již třetí stroj této řady s monoblokovými koly, společně s "banány" 151.016 a 004. U druhé poloviny lokomotiv původní řady 150, které neprošly modernizací, probíhá v rámci vyšších údržbových zásahů úprava pro provoz rychlostí 140 km/h. Drážní úřad totiž administrativně snížil nejvyšší povolenou rychlost této lokomotivní řady na 120 km/h, protože nesplňuje základní technické a bezpečnostní požadavky pro vyšší rychlost, mezi které patří tlumiče vrtivého pohybu podvozku, vlakový zabezpečovač LS 90 a bezpečnostní skla stanoviště strojvedoucího. Jako první měla tuto úpravu prodělat déle než rok odstavená lokomotiva 150.021. V rámci úpravy řídícího systému byla vybavena vlakovým zabezpečovacím zařízením LS 90, ale nebyla osazena tlumiči vrtivého pohybu podvozku, čímž nesplňuje jednu z podmínek Drážního úřadu. Dalšími adepty na zvýšení maximální rychlosti na původní hodnotu, jakou měly tyto stroje z výroby, jsou 150.009 a 013 přistavené na vyvazovací opravu (EVy).
Vozba pražských elitních strojů řady 150 a 151 zůstala v podobném stavu jako v minulém grafikonu vlakové dopravy. Řada 150 stále zajíždí v čele R 424/425 "Laborec" do Bánovců nad Ondavou a poté s Os 8958 do Košic a Zr 1901 zpět. Lokomotivy řady 151 jezdí na Slovensko s Ex 142/143 "Odra" do Žiliny a nově obsluhují osobní vlaky 3926, 3927 a 3900, 3905 mezi Žilinou a Čadcou. K zajímavé přepravě "banána" dochází v sobotu na osobním vlaku Os 13016/17 z Bohumína do Petrovic u Karviné.
|
"Julie" 151.014 vyjíždí z třebovického tunelu v čele IC 120 "Košičan" (foto Pavel Větříšek 6.5.2004) |
Lokomotiva řady 151 jede z Bohumína na závěsu Os 13016 do Karviné, kde dojde ke změně směru a čísla vlaku. Dále vlak pokračuje (již s vlakovou lokomotivou řady 151) přes odbočku Koukolná a Závada do Petrovic u Karviné. Největší změna v trasování vlaku se týka Ex 141 "Detvan", který již nejezdí přímo přes polaneckou spojku do Ostravy-Vítkovic. Vlak nejdříve přijede do Ostravy-Svinova, odkud přední část vlaku s lokomotivou řady 151 pokračuje jako Sp 1801 do Petrovic u Karviné a zadní část soupravy již s bohumínskou lokomotivou řady 162 jede přes Ostravu-Vítkovice a Havířov na Slovensko.
S menším zpožděním byly v loňském roce započaty práce na kompletní rekonstrukci vlakotvorné železniční stanice Bohumín, což působí problémy při řazení souprav, výměně lokomotiv a přivěšování resp. odvěšování vnitrostátní skupiny vozů v této
stanici. Proto byly některé vlaky (např. 502/503, 504/505) ukončeny, resp. začínají ve stanici Ostrava hl. n., popř. se zde nově provádí přivěšování (odvěšování) vnitrostátní skupiny vozů (např. IC 120/121, Ex 140).
První reklamní lokomotiva, která si díky svému nátěru vysloužila přezdívku "duhovka", je určena pro vozbu vlaků IC 500/501 "Ostravan". Výjimku tvoří zvláštní přepravy, kde se prezentuje společnost ČEZ a její produkt - "Duhová energie". Bezesporu nejdůležitější akcí byla přeprava hokejových týmů mezi Ostravou a Prahou v rámci konání mistrovství světa v ledním hokeji, jehož hostitelem se v roce 2004 stala právě Česká republika.
Po roční pauze se do oběhů řady 150 opět vrací vozba pátečního vlaku Sp 1519 z Prahy do Kutné Hory. Dále bylo omezeno zajíždění řady 150 do Hradce Králové a to na jeden pár vlaků R 751/950. Lokomotivy řady 150 se opět vrátily do čela rychlíků 1540/1541 z Prahy do Českého Těšína, ale tento výkon bývá ve většině případů obsazen některým z pražských "pershingů" řady 162/163.
|
|
Oběhy lokomotiv řady 150 a 151 DKV Praha, PJ Vršovice
TS 101 (4 x 151) |
1. den |
R 603 | Praha Smíchov 4:10 - Bohumín 9:10 | |
Ex 140 | Ostrava hl. n. 12:17 - Praha hl. n. 17:07 | |
R 223 | Praha hl. n. 20:08 - Přerov 00:01 | |
2. den |
R 422 | Přerov 1:22 - Praha hl.n. 5:19 | |
IC 121 | Praha hl.n. 7:05 - Ostrava hl. n. 11:38 | |
IC 120 | Ostrava hl. n. 14:17 - Praha hl. n. 18:55 | |
R 209 | Praha hl. n. 22:21 - Petrovice u Karviné 3:15 | |
3. den |
R 600 | Český Těšín 5:35 - Praha Smíchov 11:18 | |
R 601 | Praha Smíchov 14:18 - Český Těšín 19:57 | |
Os 13013 | Bohumín 22:35 - Petrovice u Karviné 22:53 | X,+ |
Os 13016^/17 | Bohumín 22:35 - Karviná - Petrovice u Karviné 23:12 | 6 |
4. den |
R 200 | Petrovice u Karviné 2:05 - Praha hl. n. 7:23 | |
EC 107 | Praha hl. n. 11:05 - Petrovice u Karviné 16:05 | |
R 602 | Bohumín 18:00 - Praha Smíchov 23:18 | |
Průměrný denní běh: 1106/28 km |
Denní průměr prázdných jízd: 9 km |
^ vozidlo na postrku, závěsu |
TS 102 (4 x 151) |
1. den |
IC 504 | Ostrava hl.n. 5:15 - Praha hl. n. 9:55 | |
Ex 143 | Praha hl. n. 13:05 - Žilina 19:33 | |
Os 3926 | Žilina 20:44 - Čadca 21:24 | X |
Os 3927 | Čadca 22:30 - Žilina 23:10 | X |
2. den |
Os 3900 | Žilina 3:59 - Čadca 4:34 | |
Os 3905 | Čadca 6:41 - Žilina 7:21 | |
Ex 142 | Žilina 8:40 - Praha hl.n. 14:55 | |
IC 505 | Praha hl. n. 17:35 - Ostrava hl. n. 22:07 | |
3. den |
R 208 | Petrovice u Karviné 1:00 - Praha hl.n. 6:07 | |
Ex 141 | Praha hl.n. 9:05 - Ostrava Svinov 13:29 | |
Sp 1801 | Ostrava Svinov 13:35 - Petrovice u Karviné 14:06 | |
EC 106 | Petrovice u Karviné 15:30 - Praha hl. n. 20:38 | |
R 423 | Praha hl.n. 23:15 - Přerov 3:08 | |
4. den |
R 222 | Přerov 4:42 - Praha hl.n. 8:39 | |
Ex 507 | Praha Smíchov 18:24 - Bohumín 23:29 | |
Průměrný denní běh: 964/22 km |
Denní průměr prázdných jízd: 11 km |
TS 103 (2 x 151) |
1. den |
SC 502 | Ostrava hl. n. 5:05 - Praha hl. n. 9:04 | X |
SC 503 | Praha hl. n. 16:35 - Ostrava hl. n. 20:36 | X |
1a. den (151.001) |
IC 500 | Bohumín 3:40 - Praha hl. n. 8:44 | |
IC 501 | Praha hl. n. 15:35 - Bohumín 20:27 | |
Průměrný denní běh: 736/13 km |
Denní průměr prázdných jízd: 4 km |
| |
TS 105 (8 x 150) |
1. den |
R 421 | Praha hl.n. 0:21 - Přerov 4:51 | |
R 440 | Přerov 8:03 - Praha hl.n. 11:55 | |
R 705 | Praha Smíchov 13:48 - Přerov 17:55 | X,6 |
R 623 | Praha hl. n. 16:23 - Přerov 20:05 | 7 |
Os 2921 | Přerov 20:04 - Ostrava hl.n. 21:19 | X,6 |
R 50450 | Ostrava hl. n. 22:14 - Praha Malešice 4:36 | X,6 |
2. den |
R 700 | Přerov 3:55 - Praha Smíchov 8:12 | 1 |
R 707 | Praha hl. n. 10:03 - Přerov 13:56 | |
R 708 | Přerov 16:02 - Praha Smíchov 20:07 | |
R 54053 | Praha Malešice 21:04 - Ostrava hl. n. 3:25 | X |
R 1309 | Praha Vršovice 21:45 - Bohumín 4:18 | 7 |
3. den |
R 920 | Ostrava hl. n. 6:30 - St. Město u Uh. Hradiště 8:10 | X,6 |
R 704 | Přerov 10:02- Praha hl. n. 13:55 | X,6 |
R 623 | Praha hl. n. 16:03 - Přerov 20:05 | X, 6 |
4. den |
R 700 | Přerov 3:55 - Praha Smíchov 8:12 | kromě 1 |
R 1519 | Praha hl. n. 12:58 - Kutná Hora 13:54 | 5 |
R 701 | Praha Smíchov 16:46 - Přerov 20:59 | |
R 420 | Přerov 23:19 - Praha hl. n. 3:17 | |
5. den |
R 709 | Praha Smíchov 5:46 - Přerov 9:54 | |
R 706 | Přerov 12:02 - Praha hl.n. 15:57 | |
R 751 | Praha hl. n. 18:13 - Hradec Králové 20:01 | X,+ |
6. den |
R 950 | Hradec Králové 5:05 - Praha Smíchov 6:58 | X,6 |
R 621 | Praha Smíchov 7:47 - Přerov 11:56 | |
R 922 | Přerov 12:02 - St. Město u Uh. Hradiště 12:36 | |
R 622 | Přerov 14:02 - Praha hl.n. 17:55 | |
7. den |
R 425 | Praha hl. n. 21:23 - Bánovce nad Ondavou 9:11 | |
Os 8958 | Bánovce nad Ondavou 13:06 - Košice 14:05 | |
Zr 1901 | Košice 16:10 - Bánovce nad Ondavou 17:12 | |
R 424 | Bánovce nad Ondavou 19:06 - Praha hl. n. 7:07 | |
8. den |
R 441 | Praha hl. n. 12:03 - Přerov 15:55 | |
R 624 | Přerov 18:02 - Praha Smíchov 22:07 | |
Průměrný denní běh: 903/19 km |
Denní průměr prázdných jízd: 19 km |
TS 135 (1 x 150) |
1. den |
R 1541 | Praha hl. n. 12:33 - Český Těšín 17:54 | 5 |
R 1540 | Český Těšín 16:23 - Praha hl. n. 21:50 | + |
Průměrný denní běh: 40/15 km |
Denní průměr prázdných jízd: 1 km |
|
Pro lepší přehlednost nejsou v tabulkách uvedeny lokomotivní a soupravové vlaky.
|
|
|