|
Na snímku Víta Blahovce z 8. 9. 2002 je při napěťové výluce v úseku Týniště
nad Orlicí - Choceň zachycen nedaleko Borohádku hradecký stroj 750.223.
|
|
Pod siluetou hradu Potštejn byl 23. října 2000 zachycen
motorový vůz 852.006 v čele osobního vlaku 5107.
|
|
10. května 2003 vyrazila na jeden z výkonů pro řadu 852/3 klasická
souprava vedená lokomotivou 742.185, které na postrku pomáhal
stroj 742.072. Na snímku Jana Kopala je tato souprava zachycena
mezi Hněvčevsí a Cerekvicí nad Bystřicí.
|
Depo Hradec Králové v GVD 2002/2003
Depo Hradec Králové je z minulosti známé rozsáhlým provozem parních lokomotiv řad 354.1, 354.7, 475.1 a 556.0 a později motorových vozů M 131, M 240.0, M 262.0, M 286.0/1 a M 296.0/1 doplněných motorovými lokomotivami T 466.0, T 478.3 a T 478.4. Tyto stroje obsluhovaly významnou část východních Čech a zajížděly až do Liberce, Havlíčkova Brodu, Hanušovic, Jeseníku, Prahy a polského Międzylesie. Omezování nákladní dopravy na neelektrizovaných tratích a některé nesmyslné přesuny kolejových vozidel způsobily to, že z tohoto depa zajišťujícího osobní a nákladní dopravu na poměrně velkém území, se stala provozní jednotka udržující silou vůle dožívající motorové vozy. Z poměrně rozsáhlé flotily vozidel tak dnes provozní jednotka (PJ) Hradec Králové provozuje motorové vozy řad 852 a 853 a lokomotivy 742.
Motorové vozy řady 852/3 jsou nasazeny ve dvou turnusových skupinách (TS): v osmidenní TS 841 a dvoudenní TS 842.
Náplní elitní TS 841 je vozba osobních a spěšných vlaků, které obsluhují tratě do Liberce přes Jičín i Starou Paku a jsou nasazeny také na dva páry vlaků z Jičína do Nymburka. V pracovní dny se také jedna "hydra" podívá až do Hrádku nad Nisou. Druhá TS 842 je postavena pro dva motorové vozy 852, které obsluhují letohradské vozební rameno a na jednom páru vlaků zajíždějí Meziměstí. Ve skutečnosti jsou však na tyto vlaky velice často nasazovány "náhrady" v podobě lokomotivy se dvěma vozy 053. Sklonově náročnou trať do Meziměstí totiž turnusové motorové vozy zvládají jen s obtížemi, což se samozřejmě nepříznivě odráží v jejich technickém stavu. Proto jsou motorové vozy přednostně nasazeny do TS 841, která jim přece jen vyhovuje víc.
K významnějšímu nasazování náhradních lokomotiv přispívají také odchody motorových vozů určených pro rekonstrukce na řadu 854. Ty jsou však po provedené modernizaci převáděny přednostně do DKV Praha a Liberec. Momentálně (k 18. červenci 2003) tak dochází k nasazování strojů 852.001, 852.006, 852.009, 852.010, 852.013, 853.001, 853.004, 853.015 a 853.035. Chybějící stroje jsou doplňovány provozními stroji řady 750 (063, 223, 357, 364 a 398) a letmo nasazenými provozními lokomotivami 742 (050, 067, 143, 241, 259 a 314). Ani jejich stav však není ideální, a proto dochází k situacím, kdy nezůstane k dispozici jediné provozní vozidlo do zálohy.
Po odchodu "velkých" motorových lokomotiv zvládají torzo nákladní dopravy na neelektrifikovaných tratích již jen "kocouři", kteří jsou nasazeni ve třech turnusových skupinách. Do 5. července 2003 existovala ještě čtvrtá TS 744. Do té byla nasazována lokomotiva 742.050, která obsluhovala nehodový vlak. Z rozhodnutí vyšších míst jsou však nehodové vlaky mimo Prahy-Vršovic, Brna-Maloměřic, Ostravy, Ústí nad Labem, Plzně a České Třebové k tomuto datu zrušeny.
Náplní TS 743 je třetí hradecká záloha tvořená turnusově strojem 742.010, který je nyní neprovozní, a proto je zde nasazován stroj 742.259. V TS 741 jsou nasazeny čtyři stroje (nyní 742.099, 119, 303 a 409), které vozí manipulační vlaky do Hněvčevse, Ostroměře, Jičína, Opatovic nad Labem a také jsou nasazovány na přísuny obsluhující okolí Hradce Králové. Stroje TS 742 (v současnosti 742.144 a 742.175) obsluhují Smidary a Chlumec nad Cidlinou. Lokomotivy dvou výše jmenovaných turnusových skupin obsluhují také vlečky v Lázních Bělohrad a opatovické elektrárně. Záložní stroje lze nejčastěji spatřit v čele "separátů", což jsou nejčastěji ucelené soupravy pohonných hmot pro sklad firmy ČEPRO v Hněvčevsi.
Text a neoznačené foto Jaroslav Kopecký
|
Oběhy
TS 841 (8 x 852) |
1. den |
Os 5500 | Hradec Králové hl.n. 4:33 - Turnov 7:23 | X |
Os 5503 | Turnov 7:52 - Hradec Králové hl.n. 10:28 | X |
Os 5520 | Hradec Králové hl.n. 7:46 - Jičín 9:02 | 6,+ |
Os 5503 | Jičín 9:11 - Hradec Králové hl.n. 10:26 | 6,+ |
Os 5506 | Hradec Králové hl.n. 11:31 - Turnov 13:45 | 6,+ |
Os 5509 | Turnov 14:39 - Hradec Králové hl.n. 17:56 | 6,+ |
Os 5540 | Hradec Králové hl.n. 15:40 - Hněvčeves 16:08 | X |
Os 5541 | Hněvčeves 16:17 - Hradec Králové hl.n. 16:43 | X |
Os 5512 | Hradec Králové hl.n. 17:07 - Turnov 13:45 | X |
Os 5514 | Hradec Králové hl.n. 18:35 - Turnov 21:37 | 6,+ |
2. den |
Os 5501 | Turnov 4:07 - Hradec Králové hl.n. 6:35 | X |
Os 5502 | Hradec Králové hl.n. 7:46 - Jičín 9:02 | X |
Sp 1940 | Turnov 6:02 - Nymburk hl.n. 7:59 | 6,+ |
Sp 1941 | Nymburk hl.n. 8:17 - Turnov 10:05 | 6,+ |
Os 5505 | Turnov 10:34 - Hradec Králové hl.n. 12:50 | 6,+ |
Sp 1942 | Jičín 14:35 - Nymburk hl.n. 15:28 | X |
Sp 1943 | Nymburk hl.n. 16:04 - Jičín 16:56 | X |
Os 5512 | Hradec Králové hl.n. 17:07 - Jičín 18:38 | 6,+ |
Os 5585 | Jičín 18:47 - Ostroměř 19:09 | 6 |
Os 5514 | Ostroměř 19:34 - Jičín 20:00 | 6 |
Sp 1945 | Jičín 19:22 - Libuň 19:37 | 6 |
Os 16449 | Libuň 19:45 - Stará Paka 20:22 | 6 |
3. den |
Os 5531 | Stará Paka 4:45 - Jičín 5:47 | + |
Os 5531 | Jičín 6:09 - Hradec Králové hl.n. 7:32 | |
Os 5504 | Hradec Králové hl.n. 9:36 - Turnov 11:54 | |
Os 5507 | Turnov 12:21 - Hradec Králové hl.n. 15:38 | |
Sp 1602 | Hradec Králové hl.n. 16:27 - Liberec 19:18 | X,+ |
4. den |
Os 6230 | Liberec 4:37 - Hrádek nad Nisou 5:02 | X |
Os 6233 | Hrádek nad Nisou 5:13 - Liberec 5:46 | X |
Os 5401 | Liberec 6:41 - Jaroměř 9:48 | X,6 |
Os 5404 | Jaroměř 12:20 - Liberec 15:40 | X,6 |
Os 5502 | Hradec Králové hl.n. 5:40 - Turnov 8:26 | + |
Sp 1601 | Turnov 9:09 - Hradec Králové hl.n. 11:08 | + |
Os 5510 | Hradec Králové hl.n. 14:45 - Turnov 17:52 | + |
Os 5551 | Turnov 18:55 - Jičín 20:02 | + |
Os 5405 | Liberec 16:25 - Jaroměř 19:46 | 6 |
Os 5408 | Jaroměř 20:09 - Stará Paka 21:11 | 6 |
Sp 1603 | Liberec 17:31 - Hradec Králové hl.n. 20:21 | X |
5. den |
Os 5550 | Jičín 4:25 - Turnov 5:21 | 1 |
Sp 1940 | Turnov 6:02 - Nymburk hl.n. 7:59 | 1 |
Os 5502 | Hradec Králové hl.n. 5:40 - Turnov 8:26 | 2-6 |
Sp 1601 | Turnov 9:09 - Hradec Králové hl.n. 11:08 | 2-6 |
Os 5413 | Stará Paka 5:59 - Jaroměř 6:56 | + |
Os 5470 | Jaroměř 7:34 - Dvůr Králové n. L. 7:53 | + |
Os 5471 | Dvůr Králové n. L. 8:20 - Jaroměř 8:38 | + |
Os 5402 | Jaroměř 9:57 - Liberec 12:58 | + |
Sp 1941 | Nymburk hl.n. 8.17 - Turnov 10:06 | 1 |
Os 5505 | Turnov 10:34 - Hradec Králové hl.n. 12:50 | 1 |
Os 5510 | Hradec Králové hl.n. 14:44 - Turnov 17:20 | X,6 |
Os 5551 | Turnov 18:55 - Jičín 20:02 | X,6 |
Sp 1603 | Liberec 17:31 - Hradec Králové hl.n. 20:21 | + |
6. den |
Os 5550 | Jičín 4:25 - Turnov 5:21 | 2-5 |
Sp 1940 | Turnov 6:02 - Nymburk hl.n. 7:59 | 2-5 |
Os 5500 | Jičín 6:25 - Turnov 7:23 | 6,+ |
Os 5503 | Turnov 7:52 - Hradec Králové hl.n. 10:26 | 6,+ |
Os 5002 | Hradec Králové hl.n. 5:40 - Turnov 8:26 | 1 |
Sp 1601 | Turnov 9:09 - Hradec Králové hl.n. 11:08 | 1 |
Sp 1941 | Nymburk hl.n. 8:17 - Turnov 10:05 | 2-5 |
Os 5505 | Turnov 10:34 - Hradec Králové hl.n. 12:50 | 2-5 |
Os 5508 | Hradec Králové hl.n. 13:43 - Turnov 16:13 | X |
Os 5511 | Turnov 16:30 - Hradec Králové hl.n. 19:24 | X |
Os 5512 | Hradec Králové hl.n. 17:07 - Jičín 18:38 | + |
Os 5585 | Jičín 18:47 - Ostroměř 19:09 | + |
Os 5514 | Ostroměř 19:34 - Jičín 20:00 | + |
Os 5522 | Hradec Králové hl.n. 21:00 - Jičín 22:13 | X |
7. den |
Os 5820 | Jičín 4:11 - Nymburk hl.n. 5:24 | X |
Os 5823 | Nymburk hl.n. 5:48 - Jičín 6:59 | X |
Os 5502 | Hradec Králové hl.n. 5:40 - Jičín 7:02 | + |
Os 5523 | Jičín 7:32 - Hradec Králové hl.n. 9:07 | |
Os 5506 | Hradec Králové hl.n. 11:31 - Turnov 13:45 | X |
Os 5509 | Turnov 14:39 - Hradec Králové hl.n. 17:56 | X |
Os 5508 | Hradec Králové hl.n. 13:43 - Turnov 16:13 | 6,+ |
Os 5511 | Turnov 16:30 - Hradec Králové hl.n. 19:24 | 6,+ |
Os 5514 | Hradec Králové hl.n. 18:35 - Turnov 21:37 | X |
Os 5522 | Hradec Králové hl.n. 21:00 - Jičín 22:13 | 6,+ |
Os 5553 | Turnov 22:00 - Jičín 23:10 | X |
8. den |
Os 5521 | Jičín 4:06 - Hradec Králové hl.n. 5:26 | X |
Os 5501 | Jičín 5:09 - Hradec Králové hl.n. 6:35 | 6,+ |
Sp 1600 | Hradec Králové hl.n. 7:15 - Liberec 9:54 | |
Os 5547 | Liberec 14:31 - Jičín 16:56 | |
Sp 1944 | Jičín 17:02 - Nymburk hl.n. 17:51 | |
Sp 1945 | Nymburk hl.n. 18:15 - Jičín 20:17 | |
Os 5513 | Jičín 20:25 - Hradec Králové hl.n. 22:33 | |
Os 5542 | Hradec Králové hl.n. 22:40 - Hořice v P. 23:14 | X |
Os 5543 | Hořice v P. 23:20 - Hradec Králové hl.n. 23:51 | X |
| |
TS 842 (2 x 852) |
1. den |
Os 15200 | Letohrad 5:50 - Týniště nad Orlicí 6:56 | |
Os 15261 | Týniště nad Orl. 7:28 - Doudleby nad Orl. 7:53 | |
Os 5100 | Doudleby nad Orl. 12:44 - Meziměstí 15:36 | |
Os 5119 | Meziměstí 16:58 - Týniště nad Orl. 18:43 | + |
Sp 1753 | Meziměstí 17:36 - Týniště nad Orlicí 18:55 | X,6 |
Os 15263 | Týniště nad Orl. 19:02 - Doudleby nad Orl. 19:25 | |
2. den |
Os 25290 | Doudleby nad Orl. 3:52 - Vamberk 3:56 | |
Os 15223 | Vamberk 4:30 - Doudleby nad Orl. 4:34 | |
Os 15222 | Doudleby nad Orl. 4:40 - Týniště nad Orl. 5:37 | |
Os 15201 | Týniště nad Orl. 5:37 - Letohrad 6:53 | |
Os 15202 | Letohrad 7:06 - Týniště nad Orl. 8:06 | |
Lv 70034 | Týniště nad Orl. 8:56 - Hradec Králové hl.n. 9:38 | |
Os 5275 | Hradec Králové hl.n. 13:19 - Doudleby nad Orl. 14:36 | X |
Os 5274 | Doudleby nad Orl. 14:43 - Vamberk 14:47 | X |
Os 15227 | Vamberk 15:00 - Doudleby nad Orl. 15:06 | X |
Os 15226 | Doudleby nad Orl. 15:20 - Týniště nad Orl. 15:48 | X |
Os 5231 | Hradec Králové hl.n. 15:32 - Týniště nad Orl. 16:00 | 6,+ |
Os 15209 | Týniště nad Orl. 16:38 - Letohrad 17:50 | |
TS 741 (4 x 742) |
1. den |
Mn 83740 | Hradec Králové hl.n. 7:55 - Hněvčeves 8:28 | X,6 |
Vleč 83085 | Hněvčeves 9:00 - Sadová 9:27 | X,6 |
Vleč 83085 | Sadová 9:35 - Hněvčeves 9:40 | X,6 |
Mn 83740 | Hněvčeves 10:16 - Ostroměř 11:25 | X,6 |
Mn 93301 | Ostroměř 11:57 - Lázně Bělohrad 12:30 | X,6 |
Mn 93300 | Lázně Bělohrad 13:40 - Ostroměř 13:54 | X,6 |
Mn 83741 | Ostroměř 14:58 - Hněvčeves 16:06 | X,6 |
Mn 83087 | Hněvčeves 16:47 - Sadová 16:54 | X,6 |
Mn 83087 | Sadová 17:08 - Hněvčeves 17:13 | X,6 |
Mn 83741 | Hněvčeves 17:58 - Hradec Králové hl.n. 18:22 | X,6 |
2. den |
Mn 83101 | Hradec Králové hl.n. 5:13 - Opatovice n. L. 5:22 | |
Mn 93401 | Opatovice n. L. 6:23 - Elektrárna Opatovice 6:33 | |
Mn 93400 | Elektrárna Opatovice 7:01 - Opatovice n. L. 7:11 | |
Mn 83101 | Opatovice n. L. 7:25 - P.-Rosice n. L. 8:45 | |
Mn 83100 | P.-Rosice n. L. 10:15 - Hradec Králové hl.n. 12:49 | |
| 2. záloha 12:56 - 12:46 3. den | X,6 |
Mn 93145 | Hradec Králové hl.n. 13:45 - Hr. Kr.-Sl. Předm. 13:52 | + |
Mn 93144 | Hr. Kr.-Sl. Předm. 15:19 - Hradec Králové hl.n. 15:26 | + |
3. den |
Mn 83742 | Hradec Králové hl.n. 13:06 - Jičín 15:55 | X,6 |
Mn 83743 | Jičín 20:35 - Hradec Králové hl.n. 22:59 | X,6 |
| 2. záloha do 17:55 | + |
4. den |
Mn 93141 | Hradec Králové hl.n. 6:10 - Hr. Kr.-Sl. Předm. 6:17 | X,6 |
Mn 93140 | Hr. Kr.-Sl. Předm. 8:37 - Hradec Králové hl.n. 8:44 | X,6 |
Mn 93055 | Hradec Králové hl.n. 12:10 - Opatovice n. L. 12:18 | X |
Mn 93057 | Opatovice n. L. 12:56 - Stéblová 13:06 | X |
Mn 93054 | Stéblová 14:17 - Opatovice n. L. 14:27 | X |
Mn 93403 | Opatovice n. L. 15:10 - Elektrárna Opatovice 15:20 | X |
Mn 93402 | Elektrárna Opatovice 15:50 - Opatovice n. L. 16:00 | X |
Mn 93056 | Opatovice n. L. 16:38 - Hradec Králové hl.n. 16:46 | X |
TS 742 (2 x 742) |
1. den |
Mn 83060 | Hradec Králové hl.n. 5:30 - Chlumec n. C. 7:05 | X,6 |
Mn 83451 | Chlumec n. C. 9:32 - Smidary 11:39 | X,6 |
Mn 83450 | Smidary 12:27 - Clumec n. C. 13:17 | X,6 |
Mn 83061 | Chlumec n. C. 16:10 - Hradec Králové hl.n. 17:42 | X,6 |
2. den |
Mn 93070 | Hradec Králové hl.n. 6:16 - Předměřice n. L. 6:23 | X,6 |
Mn 93071 | Předměřice n. L. 7:15 - Hradec Králové hl.n. 7:22 | X,6 |
Vleč 83080 | Hradec Králové hl.n. 8:10 - vlečka v km 3,373 8:16 | X |
Vleč 83080 | vlečka v km 3,373 8:49 - Hradec Králové hl.n. 8:56 | X |
Mn 93143 | Hradec Králové hl.n. 11:46 - Hr. Kr.-Sl. Předm. 11:53 | X,6 |
Mn 93142 | Hr. Kr.-Sl. Předm. 13:43 - Hradec Králové hl.n. 13:50 | X,6 |
|
|
14. října 2002 musely být místo stroje řady 742 použity pro vlak
80095 „brejlovci“ 750.398 a 750.195. Důvodem byla obsluha
vlečky ČKD Hradec Králové v Plotišti nad Labem.
|
|
Motorový vůz 853.008 mimořádně nasazený na vlak Os 25224 na trati
Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických Horách (13.10.2000).
|
|
|
|
|