Současný provoz na této trati má pouze místní charakter. Osobní přepravu mezi Popradem a Plavčí zajišťuje Železničná spoľočnosť (ZSSK) s popradskými motorovými vozy řady 810 a modernizovanou řadou 812. Vozba manipulačních vlaků spočívá na prešovské řadě 731 Železničnej spoľočnosti Cargo Slovakia (ZSCS).
V nedávné minulosti byla tato jinak zapomenutá trať opakovaně využívána jako odklonová trasa tranzitních vlaků z hlavní tratě Kysak - Prešov – Plaveč a tak tomu bylo i po celý červen 2006. Kvůli rozsáhlým výlukovým pracem v okolí výhybny Pusté Pole, tvořící vrchol této trati, byly od 6. června do 1. července 2006 všechny nákladní tranzitní vlaky vedeny odklonem přes Poprad-Tatry. Zatímco osobní vlaky byly tradičně nahrazovány autobusy, odklony oživily ne zrovna dopravně výkonnou trať v údolí Popradu. Jedinými vlaky osobní přepravy byly noční rychlíky 380/381 „Cracovia“ (Hidasnémeti - Košice - Plaveč - Kraków), protože ostatní dálkové spoje do Polska byly již dříve zrušeny. Nákladní vlaky byly rozděleny mezi odklonové trasy údolím Popradu přes hraniční přechod Plaveč (ŽSR) - Muszyna (PKP) i přes sousední, trakčně velmi náročný, železniční přechod Medzilaborce (ŽSR) - Lupków (PKP).
Vozbu R 380/381 zajistila především lokomotiva 750.184 ZSSK z SPD Prešov. V nákladní dopravě se použily dvojice lokomotiv řad 751 a 752, spojených kabelem dálkového řízení. Ty byly ze stavu RD Košice, resp. VP Prešov a sloužila zde „dvojčata“ 752.045 + 752.046, 751.074 + 751.194, 751.024 + 751.048 a nakonec 752.043 + 752.051 ZSSK Cargo.
Text a foto Leoš Tomančák
|
Atmosféru rozruchu na poklidné trati naznačuje dvojitý postrk odklonového vlaku, tvořený stroji 751.074 + 194, křižující protijedoucí vlak s vozem 810.447 ve stísněném kolejišti stanice Kežmarok. (foto Leoš Tomančák 27.6.2006) |
|
Rázovitou architekturu u Nižných Ružbachů míjí odklon do Plavče, vedený modrým dvojčetem 752.043 + 051. (foto Leoš Tomančák 27.6.2006) |
|
|
|