K 1.1.2001 vstoupila v platnost nová úmluva RIC. Její součástí je i změna významu některých
malých písmen v písmenném značení osobních vozů. Proto ČD přistoupily ke změně tohoto
značení u osobních vozů, která se nejdříve projeví u vozů zařazených v režimu RIC.
Vozy v režimu RIC je nutno přeznačit do 31.5.2001, ostatní osobní a přípojné vozy pak
do 1.1.2003. Kromě písmen je k odlišení jednotlivých podobných typů vozů nebo vozů
podobných vlastností použit dopňkový číselný kód.
Přeznačení vozidel organizačně zajistí příslušná DKV. Vozy BDmee a vozy v režimu RIC
přeznačí zaměstanci DKV, ostatní vozy budou přeznačeny v příslušných opravárenských
závodech při provádění periodických oprav, případě zaměstnanci DKV při periodických
prohlídkách.
Přehled osobních vozů, určených k přeznačení písmenného označení v souladu s novou
vyhláškou RIC:
Staré značení
| Nové značení
| Řada
| Režim
| Evid. stav
| Poznámky
|
Balm-u |
Btu |
005 |
- |
8 |
Přípojný vůz s uličkou uprostřed,
úzkorozchodný |
Baafx |
Btax |
010 |
- |
589 |
Dvounápravový přípojný vůz
lehké stavby |
Baafx |
Btax781 |
011 |
- |
2 |
Dvounápravový přípojný vůz
lehké stavby s průchozím řídícím vedením |
BDaafx |
BDtax |
012 |
- |
70 |
Dvounápravový přípojný osobní a
služební vůz lehké stavby |
Daafx |
Ddax |
013 |
- |
6 |
Přípojný služební dvounápravový
vůz pro přepravu kol |
BDaafx |
BDtax783 |
014 |
- |
1 |
Dvounápravový přípojný vůz
lehké stavby s průchozím řídícím vedením |
Bix |
Btx761 |
020 |
- |
148 |
Přípojný vůz lehké stavby s
uličkou uprostřed |
Bifx |
Btx |
021 |
- |
68 |
Modernizace Bix s průběžným
kabelem řízení, modernizace 1995-96 |
BDix |
BDdtx |
022 |
- |
3 |
Bix se služebním oddílem s prostorem
pro přepravu kol |
Btfnw |
Btn752 |
042 |
- |
4 |
Přípojný vůz s uličkou uprostřed,
modernizace z BRn. |
Bhfn |
Btn753 |
043 |
- |
32 |
Přípojný vůz s uličkou uprostřed,
bez kabelu el.topení, rok výroby 1998 |
Bnp |
Btn |
053 |
- |
83 |
Přípojný vůz s uličkou uprostřed,
rok výroby 1969-70 |
Bpb |
Bdt754 |
056 |
- |
2 |
Modernizovaný přípojný vůz
s prostorem pro přepravu kol |
Bhfnwr |
Bftn783 |
943 |
- |
11 |
Řídící vůz pro motorové vlaky
(řada 843), rok výroby 1987 |
Bte |
Bdt279 |
- |
- |
158 |
Vnitro s prostorem
pro přepravu kol, vyrobeno 1986=69 a 1987=89 vozů |
Bte |
Bdt |
- |
- |
78 |
Vnitro s prostorem
pro přepravu kol, vyrobeno 1990=10 a 1991=68 vozů |
Bmo |
Bmto |
- |
- |
46 |
Dvoupodlažní vůz s uličkou
uprostřed |
Bpe |
Bp |
- |
- |
63 |
Vnitrostátní pro rychlíkovou
dopravu, plyšová sedadla, vyroben v ČR 1991 |
Bh |
Bt277 |
- |
- |
374 |
Vnitrostátní velkoprostorový,
koženková sedadla, vyroben v MLR |
Bymee |
Bdmtee |
- |
- |
226 |
Vnitrostátní velkoprostorový,
s prostorem pro přepravu kol, vyroben v NDR |
Bpjo |
Btjo |
- |
- |
14 |
Ucelená patrová jednotka
|
WRm |
WRmee |
- |
RIC |
3 |
Po modernizaci ŽOS Č.Velenice v
roce 1993, klimatizace |
Aeel |
Aee |
- |
RIC |
15 |
Modernizace MOVO Plzeň v
roce 1997-98 |
Ahee |
Apee |
- |
RIC |
10 |
Modernizace MOVO Plzeň v
roce 1997 |
BDmeer |
BDbmrsee |
- |
RIC |
16 |
Modernizace, sedadla po šesti
v oddílech, zvedací plošina pro invalidy |
BDmee |
BDbmsee |
- |
RIC |
22 |
Modernizace, sedadla po šesti
v oddílech, oddíl pro invalidy |
BDmee |
BDbmsee |
- |
- |
28 |
Vnitrostátní, nemodernizovaný,
oddíl pro invalidy |
Beel |
Bee |
- |
RIC |
40 |
Modernizovaný, MOVO Plzeň
v roce 1997-98 |
Bymee |
Bdmpee |
- |
- |
1 |
Modernizovaný, rekonstrukce
s novým interiérem, 68 míst k sezení |
Bhee |
Bpee |
- |
RIC |
35 |
Modernizovaný, MOVO Plzeň
v roce 1997 |
WLABv |
WLAB821 |
- |
RIC |
38 |
Možnost přechodu na jiný rozchod,
rok výroby 1981 |
WR |
WR |
- |
RIC |
21 |
Restaurační vůz z roku 1976,
část vozů modenizována |
WRRm |
WRm812 |
- |
RIC |
6 |
Rok výroby 1981 |
WRRm |
WRm |
- |
RIC |
14 |
Modernizace ŽOS Č.Velenice v roce
1990, nový interiér, určen pro EC vlaky |
WRRmz |
WRmz |
- |
RIC |
10 |
Restaurační vůz SGP pro rychlost
200 km/h, klimatizace, tlakotěsná skříň |
Daa |
Da |
- |
- |
412 |
Dvounápravový služební vůz pro
nákladní vlaky |
A |
A150 |
- |
- |
31 |
Vnitrostátní osobní vůz s
kombinovaným topením |
AB |
AB348 |
- |
RIC |
2 |
Osobní vůz s
kombinovaným topením |
AB |
AB350 |
- |
- |
119 |
Vnitrostátní osobní vůz s
kombinovaným topením |
B |
B250 |
- |
- |
262 |
Vnitrostátní osobní vůz s
kombinovaným topením, vyrobeny NDR |
B |
B251 |
- |
- |
15 |
Vnitrostátní osobní vůz s
kombinovaným topením, vyrobeny MLR |
B |
B255 |
- |
- |
39 |
Upraven z Bc, po roce výroby 1974
|
Bc |
Bc663 |
- |
- |
31 |
Vnitrostátní s kombinovaným
topením, určen pro vojenské přepravy |
Bc |
Bc842 |
- |
RIC |
10 |
Teplovzdušné vytápění
|
Aee |
Aee145 |
- |
RIC |
1 |
Po modernizaci ŽOS Č.Velenice
s částečnou klimatizací |
Bmo |
Bmteeo145 |
- |
- |
0 |
Modernizován v ŽOS Nymburk
|
Bh |
Btk |
- |
- |
0 |
Úprava Bh na vůz pro vojenské
přepravy s elektrickým a kamnovým vytápěním |
WLABm |
WLABmee |
- |
RIC |
- |
Po modernizaci MOVO Plzeň
s částečnou klimatizací |