Seznam exponátů muzea v Lavassaare
Parní lokomotivy a samostatné tendry
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
č. 5 |
Orenstein & Koppel 4843/1911 |
charakteristika Bt, rozchod 762 mm, výkon 20 koní; ex pomník v přístavu v Kundě (město na severu Estonska), původně z tamní cementárny; v současnoti (2006, 2007) je z Lavassaare přemístěna na pomník v Pärnu |
HF 11017 |
Krenau 945/1941 |
charakteristika Cn2t+T2, typ HF 110; válečný typ, vyráběn lokomotivkami Henschel, Jung, Krenau (Chrzanów) a ČKD; ex pomník v papírnách v Līgatne (Lotyšsko) |
Kč 4-332 |
Škoda 2347/1950 |
charakteristika Dn2t+T3; paralelní výroba typu P24 (konstrukce Kolomna); provozní, dlouhodobě zapůjčená na trať Gulbene – Alūksne (Lotyšsko) |
VP1-899 |
Votkinsk 899/1951 |
charakteristika Dn2t+T3; obdoba typu P24 |
Gr-319 |
LKM Babelsberg 15416/1951 |
charakteristika Dh2t+T3; Gr = „Germaňskyj reparacyjonnyj“; u EVR do roku 1966, do roku 1990 úzk. železnice Vapnjarka, odtud Lavasaare |
1 |
PT4-114 |
Valmet ?/1947 |
tendr lokomotivy PT4-114; paralelní výroba typu P24 (konstrukce Kolomna) |
Motorové lokomotivy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
TU2-101 |
Kaluga ?/1957 |
v roce 1988 ex dráha Kohtla - Järve |
TU3-002 |
ČKD Sokolovo 3910/1957 |
v roce 1990 převezena ze závodu Tootsi; neprovozní v letech 1957 až 1959 jezdila na železnici v Tule, poté předána do depa Panevéžys |
1
2 |
TU4-1781 |
Kambarka 1781/1968 |
provozní |
1 |
TU6A-3430 |
Kambarka 3430/1985 |
neprovozní |
1 |
TU6D-0378 |
Kambarka 378/1987 |
verze s hydraulickou rukou; v roce 1987 ex Narva Kreenholm |
"Motovozy"
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
Deutz Werke ?/1938 |
dvounápravový |
MUZ4 č. 239 |
Oněžský závod 239/1949 |
evidenční číslo 1; do roku 1987 na vlečce podniku Sindi Tekstil v Sindi |
MD54-4 č. 4728 |
Istinský závod 4728/1972 |
evidenční číslo 4, v běžném provozu v Lavassaare do roku 1985 |
ESU2-0247 |
Strojírny Gubino ?/1978 |
dle [2] dochován v Lavassaare, kam přišel v roce 1999 z úzk. železnice v Oru
|
ESU2-0278 |
Strojírny Gubino ?/1979 |
dle [2] dochován v Lavassaare, kam přišel v roce 1999 z rašelinové dráhy v Olajne
|
ESU2-0421 *) |
Strojírny Gubino ? **) |
používán při stavbě trati do Tootsi, poté rozebírán na náhradní díly; v roce 2006 jako vrak (stav: srpen 2006)
*) dle [2] byl v rašelinovém závodě v Lavassaare zrušen již v roce 1989, další osud neznámý;
**) rok výroby dle [2] je 1982 |
ESU2A-0744 |
Strojírny Gubino ?/1985 |
dle [2] dochován v Lavassaare, kam přišel v roce 2002 z úzk. železnice v Oru
|
Elektrické lokomotivy
Označení, typ |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
8ARV-272 |
Závod Torez*) 272/1954 |
akumulátorová dvounápravová, fyzicky bez označení *) po roce 1964 Šesťjachovo (Ukrajina, Doněcká oblast) |
č. 9 |
Aleksandrovský závod ?/50. léta |
typ 10KR1 ve verzi pro povrchový provoz pro napětí 250 V; ex Tootsi, neprovozní |
č. 16 *) |
? |
typ 14KR2A ve verzi pro podzemní provoz; samostatná kolej s podzemní technikou; *) označení pravděpodobně nesouvisí s označovacím systémem v Tootsi |
"Kolejové autobusy"
Označení, typ |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
PD1 |
Děmichovské strojírny ?/1950 |
|
GDM2 |
Gorkovský závod ?/1950 |
|
č. 3 |
? |
typ SMD1; třínápravový, po renovaci |
SMD |
? |
typ SMD s korbou |
Drezíny
Označení, typ |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
TDU-5 |
Kaluga ?/19?? |
motorová "pioněrka" |
KMD-125 |
Lavassaare ?/1950 |
motorová |
– |
dílny Mõisaküla ?/1930 |
velodrezína; 2 kusy |
Motorové sněhové frézy a pluhy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
SS-750-6208 |
Tula ?/1950 |
|
SŠS-153 |
Děmichovské strojírny ?/1960 |
„samojízdná kartáčová sněhová fréza“; v roce 1999 ex Narva Kreenholm |
TU7R-0084 |
Kambarka ?/1989*) |
provozní; na bázi lokomotiv řady TU7, vybavena sněhovou frézou na čele motorové kapoty
*) rok výroby 1986 dle [1]
dle [2] rekonstrukce z lokomotivy TU7-2414 |
Osobní vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
č. 345 EVR |
dílny Mõisaküla ?/1939 |
3. třída |
– |
Lavassaare ?/1948 |
3. třída |
2AV č. ? |
Pafawag 138/1957 |
3. třída |
1 |
3AV č. 1159 |
Pafawag 430/1959 |
3. třída |
1 |
Zavazadlové, poštovní a restaurační vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
č. 3222 |
Bautzen 78/135 /1952 |
zavazadlový |
č. 3200 |
Pafawag 811/1960 |
poštovní |
VS-1 č. 588 |
Děmichovské strojírny 588/1971 |
restaurační |
Kryté nákladní vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
Kolomna ?/1896 |
10 tun |
– |
Kolomna ?/1898-1900 |
17,5 tuny |
2145/3043 |
Altaj ?/1956 |
16,5 tuny |
6553 |
Altaj 697/1956 |
20 tun |
6983 |
Děmichovské strojírny 6983/1962 |
20 tun |
H-2182 |
Děmichovské strojírny ?/1965 |
20 t; používán jako skladiště drezín |
– |
Narva Kreenholm ?/1946 |
20 t |
č. 1053 |
Kolomna ?/1900 |
17,5 t; pouze rám |
– |
Görlitz ?/1904 |
5 t; používán jako bufet |
Plošinové vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
A. Koppel St. Petersburg ?/1913 |
5 t; 2nápravový |
č. 184 |
Kambarka 189/1969 |
20 t |
č. 196 |
Kambarka 196/1969 |
10 t |
č. 3091 |
Altaj 4268/1958 |
10 t (pouze rám) |
č. 4268 |
Altaj 4268/1955 |
20 t |
– |
Altaj ?/1955 |
20 t |
č. 7578 |
Děmichovské strojírny ?/1969 |
20 t |
– |
Ammendorf ?/19?? |
10 t |
Kotlové nákladní vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
Kolomna ?/1910 |
10 t |
– |
RPT Tallinn ?/1928 |
14,5 t |
– |
dílny Mõisaküla ?/1936 |
14,5 t |
č. 942 |
Altaj 87/1957 |
18 t |
č. 3557 |
Děmichovské strojírny 397/1961 |
20 t |
Speciální nákladní vozy
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
Bautzen 40/1956 |
izotermický |
– |
Liepāja ?/1935 |
izotermický |
– |
Děmichovské strojírny ?/1954 |
hlubinový |
č. 077-747 |
Děmichovské strojírny 747/1989 |
dozátor |
Čtyřnápravové vozy na rašelinu
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
YMB č. 6520 |
Děmichovské strojírny 6520/1947 |
|
č. 079-2078 |
Děmichovské strojírny 2078/1985 |
typ TSV-6A |
Dvounápravové nákladní vozíky
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
– |
? |
vozík na písek |
– |
Belgres ?/1945 |
vozík na rašelinu |
– |
Ringhoffer ?/1930 |
dřevěný vozík na písek |
– |
Kaluga ?/1930 |
vozík typu TDU-5 (3 kusy) |
– |
? |
samovýsypný vozík |
Důlní vozíky
Označení |
Výrobní údaje |
Poznámky |
Foto |
- |
? |
dvounápravový pro převoz dělníků; samostatná kolej s podzemní technikou |
- |
? |
dvounápravový "hunt"; samostatná kolej s podzemní technikou |
Seznam byl sestaven z autorům dostupných podkladů a nemusí být vyčerpávající.
|