Porovnání parametrů lokomotiv ř. 363 a 362 ČD/ZSSK pro soustavy 3 kVss a 25 kV, 50Hz
|
| označení ČSD, resp. ČD/ZSSK
| |
363.001, 002
| |
363.003-181
| |
362.001; 362.002-30 1)
| |
360.601 (VÚŽ)
| |
|
| původní |
|
ES 499.1001, 002 |
|
363.003-181 2) |
|
- |
|
- |
|
|
| typ ŠKODA |
|
69 E0 |
|
69 E1-5 11) |
|
69 Er |
|
101 Er |
|
|
| období výroby |
|
1980 3) |
|
1984-90 |
|
1990; 1993-01 |
|
1992 |
|
|
| uspořádání náprav |
|
B´o B´o |
|
B´o B´o |
|
B´o B´o |
|
B´o B´o |
|
|
| napájecí systémy |
|
3 kVss/25 kV, 50 Hz |
|
3 kVss/25 kV, 50 Hz |
|
3 kVss/25 kV, 50 Hz |
|
3 kVss/25 kV, 50 Hz |
|
|
| trvalý výkon-systém 3 kVss 6) |
|
3480 kW 7) |
|
3480 kW 7) |
|
3480 kW 7) |
|
3480 kW 7) |
|
|
| trvalý výkon-systém 25 kV, 50 Hz 6) |
|
3060 kW |
|
3060 kW |
|
3060 kW |
|
3060 kW |
|
|
| trvalá tažná síla |
|
180,5 kN 4) |
|
176,5 kN |
|
152,3 kN |
|
88,3 kN |
|
|
| trvalá rychlost-systém 3 kVss |
|
64,8 km/h |
|
66,5 km/h |
|
77 km/h |
|
133 km/h |
|
|
| trvalá rychlost-systém 25 kV, 50 Hz |
|
56,9 km/h |
|
59 km/h |
|
68,4 km/h |
|
118 km/h |
|
|
| maximální tažná síla |
|
292 kN 4) |
|
285 kN 9) |
|
258 kN |
|
150 kN |
|
|
| maximální rychlost |
|
120 km/h |
|
120 km/h |
|
140 km/h |
|
180 km/h |
|
|
| trvalý výkon EDB |
|
3000 kW |
|
3000 kW |
|
3000 kW |
|
3000 kW |
|
|
| maximální brzdná síla EDB |
|
162 kN |
|
160 kN 10) |
|
140 kN |
|
82 kN |
|
|
| typ trakčního motoru |
|
Al 4542 FiR |
|
Al 4542 FiR |
|
Al 4542 FiR (5 |
|
1 Al 4542 FiR |
|
|
| převod |
|
83:23 (3,609) |
|
81:23 (3,522) |
|
79:26 (3,038) |
|
67:38 (1,763) |
|
|
| hmotnost 8) |
|
87 t |
|
88 t 8) |
|
88 t |
|
88 t |
|
|
| délka přes nárazníky |
|
16 740 mm |
|
16 800 mm |
|
16 800 mm |
|
16 800 mm |
|
|
| vzdálenost otočných čepů |
|
8 300 mm |
|
8 300 mm |
|
8 300 mm |
|
8 300 mm |
|
|
| rozvor podvozků |
|
3 200 mm |
|
3 200 mm |
|
3 200 mm |
|
3 200 mm |
|
|
| průměr kol (nových) |
|
1 250 mm |
|
1 250 mm |
|
1 250 mm |
|
1 250 mm |
|
|
| výška se zaklesnutým sběračem |
|
4 625 mm |
|
4 625 mm |
|
4 625 mm |
|
4 625 mm |
|
|
Poznámky:
| 1) | série 101 E1 v roce 1992 nevyrobena, parametry platí i pro lokomotivy 362.002-016 ZSSK a 362.060...168 ČD |
| 2) | stroje 363.003-042 byly dodány se starým označením ES 499.1003-042 |
| 3) | předání k ČSD v r. 1981 |
| 4) | po ověření trakčních charakteristik; v technických podmínkách původně hodnota 173,5 kN |
| 5) | lokomotivy ř. 362, modernizované u ČD dostávají kompletní podvozky ze ř. 162, kde byly z výroby trakční motory 1 Al 4542 FiR |
| 6) | na hřídelých trakčních motorů při jmenovitém napětí trakčního vedení a středním opotřebení obručí (1215 mm) |
| 7) | v tech. podmínkách lokomotiv 69 E1-E4 se shodně pro oba napájecí systémy (nesprávně) uvádí trvalý výkon na obvodu kol 3060 kW, v tech. podmínkách lokomotiv 69 E5 pak výkon 3258/2890 kW (tj. správné hodnoty trvalého výkonu na obvodu kol pro všechny lokomotivy 363/362; obvyklejší je však uvádět hodnotu na hřídelích trakčních motorů) |
| 8) | podle tech. podmínek s tolerancí ±2% pro prototypy a +0/-2% pro sériové lokomotivy (vč. 69 Er a 101 Er): +0/-4%; přesné hodnoty hmotnosti se liší podle provedení jednotlivých sérií, při dodávkách mezi 87,3 a 86,0 t; u lokomotiv 363.174 a 175 z výroby hmotnost 85,62, resp. 85,34 t |
| 9) | počínaje sérií 69 E3 vč. se uvádí 300 kN (se "zpětnou" platností i pro předchozí série) |
| 10) | počínaje sérií 69 E3 vč. se uvádí 162 kN (se "zpětnou" platností i pro předchozí série) |
| 11) | lokomotivy 363.174 a 175 = typ 69 Em |
|
|
|