ELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY BULHARSKÝCH DRAH BDŽ - Statistika
El. lokomotivy Škoda 42E (série 42E1)/42Em - řada E 41/41 BDŽ
výr. číslo ŠKODA | původně BDŽ | odeslání ŠKODA | od r. 1965 | reko. 42Em poř. + dat. odeslání | stav 1985 | od r. 1988 | od r. 1992 | modernizace | zrušení | pozn. |
4464 4465 4466
4467 4468 4469 4470 |
E 41.01 E 41.02 E 41.03
E 41.04 E 41.05 E 41.06 E 41.07 |
04.04.62 04.04.62 04.04.62
04.04.62 04.04.62 04.04.62 08.06.62 |
41.01 41.02 41.03
41.04 41.05 41.06 41.07 |
1. 10. 6.
7. 3. 9. 4. |
02.04.65 31.10.66 18.08.66
30.08.66 24.12.65 27.10.66 29.07.66 |
- 41.02 41.60
41.01 41.05 41.06 - |
- 41.102-5 41.060-5
41.004-3 41.005-0
- |
- 41.102-5
41.103-3 41.004-3 - 41.106-6 - |
m † z
m |
31.03.86 25.02.78 20.09.83
31.12.86 |
† †
† † † † |
01.08.84 27.12.94
31.05.92 31.08.90 30.03.94 30.06.83 |
10) 2) 9,10) 11)
2) 10) |
4471 4472 4473 4474 4475 4476 4477 4478 4479 4480 |
E 41.08 E 41.09 E 41.10 E 41.11 E 41.12 E 41.13 E 41.14 E 41.15 E 41.16 E 41.17 |
08.06.62 07.06.62 06.07.62 23.03.63 23.03.63 26.03.63 26.03.63 25.03.63 01.04.63 04.04.63 |
41.08 41.09 41.10 41.11 41.12 41.13 41.14 41.15 41.16 41.17 |
8. 2. 5. 16. 21. 14. 20. 25. 32. 38. |
07.10.66 14.09.65 30.07.66 27.02.67 24.05.67 30.12.66 30.04.67 30.06.67 10.10.67 29.12.67 |
41.08 41.09 41.10 41.11 41.12 41.13 - 41.15 41.16 41.17 |
41.008-4 41.009-2 41.010-0 41.011-8 41.012-6 41.013-4 - 41.015-9 41.016-7 41.017-3 |
41.008-4 41.009-2 - - 41.012-6 41.013-4 - - - 41.117-3 |
m |
03.07.86 |
† † † † † † † † † † |
01.12.92 01.12.92 31.05.91 15.02.90 28.02.92 01.12.92 31.08.79 25.12.89 30.06.90 27.12.94 |
12)
10)
10)
2) |
4481 4482 4483 4484 4485
4486 4487 4488 4489 4490 |
E 41.18 E 41.19 E 41.20 E 41.21 E 41.22
E 41.23 E 41.24 E 41.25 E 41.26 E 41.27 |
04.04.63 04.04.63 14.04.63 23.03.63 23.03.63
25.03.63 01.04.63 03.04.63 03.04.63 06.04.63 |
41.18 41.19 41.20 - 41.22
41.23 41.24 41.25 41.26 41.27 |
12. 26. 24. - 34.
29. 33. 23. 39. 19. |
30.11.66 25.07.67 22.06.67 - 31.10.67
19.09.67 25.10.67 03.06.67 29.12.67 24.04.67 |
41.18 41.19 41.20 - 41.100
- 41.24 - 41.26 41.27 |
41.118-1 41.119-9 41.120-7 - 41.100-9
- 41.024-1 - 41.026-6 41.127-2 |
41.118-1 41.119-9 41.120-7 -
41.122-3 - - - - 41.127-2 |
m m m
† z
m |
16.04.85 30.07.85 30.10.86
10.06.72 18.06.82
02.04.86 |
† † † †
† † † † † † |
30.03.94 30.03.94 27.12.94 29.07.65
27.12.94 09.01.85 31.05.91 03.08.71 31.05.91 30.03.94 |
2) 2) 2)
8) 9) 10)
8)
3) |
4491 4492 4493 4494 4495 4496 4497 4498 4499
4500 |
E 41.28 E 41.29 E 41.30 E 41.31 E 41.32 E 41.33 E 41.34 E 41.35 E 41.36
E 41.37 |
14.04.63 14.04.63 14.04.63 14.04.63 14.04.63 04.05.63 14.06.63 27.06.63 05.07.63
05.07.63 |
41.28 41.29 41.30 41.31 41.32 41.33 41.34 41.35 41.36
41.37 |
31. 17. 30. 27. 18. 35. 36. 11. 22.
28. |
29.09.67 23.03.67 23.09.67 16.08.67 31.03.67 07.11.67 20.11.67 20.11.67 30.05.67
25.08.67 |
41.28 41.29 41.30 41.31 41.32 41.33 41.34 41.35 41.36
41.37 |
41.128-0 41.129-8 41.030-8 41.031-6 - 41.033-2 41.134-8 - 41.040-7
41.037-3 |
41.128-0 41.129-8 - - - 41.133-0 41.134-8 -
41.136-3 - |
m m
m m
† m |
31.12.85 30.11.85
30.01.90 30.09.83
21.04.83 06.09.84 |
† † † † † † † †
† † |
30.03.94 30.03.94 31.05.91 31.05.91 24.01.86 30.03.94 30.03.94 19.08.88
27.12.94 31.05.91 |
2) 2)
3A) 3A)
9,10) |
4501 4502 4503 4504 |
E 41.38 E 41.39 E 41.40 E 41.41 |
07.07.63 08.09.63 18.11.63 18.11.63 |
- 41.39 41.40 41.41 |
- 15. 37. 13. |
- 24.01.67 30.11.67 17.12.66 |
- 41.39 41.21 - |
- 41.139-7 41.021-7 - |
- 41.139-7 - - |
m |
03.02.83 |
† † † † |
29.07.65 31.12.92 31.05.91 30.05.73 |
6) 3A)
10) |
1) | † = zrušen, m = modernizován, z = znovu uveden do provozu |
2) | modernizace v depu Sofia – Podujane |
3) | modernizace v depu Burgas 3A) modernizace v ŽTP Sofia |
4) | původní dodávky uvažovány E 41.01-05 12.1961, E 41.06 - 10 01.1962, E 41.11 - 20 10.1962, E 41.21 - 31 11.1962 a E 41.32 - 41 12.1962. |
5) | celková rekonstrukce lokomotiv, náhrada ignitronových usm. za usm. křemíkové, E 41.01, 05 a 09 příjezd do Škoda 01.05.1964, odesílání po modernizaci jako řada E 41.xx |
6) | E 41.38 – požár 25.04.1964 na trati Ruse – Gorna Orjachovica |
7) | 15.02.61 objednávka BDŽ, 08.03.61 kontrakt mezi Strojexportem Praha a Mašinoimportem Moskva o reexportu lokomotiv, odběratelem Mašinoimportu Moskva byl Mašinoimport Sofia |
8) | nehody 41.25 – Senitovo 09.02.69, a 41.22 – Karlovo 15.09.69 |
9) | rekonstrukce v depu Sofia – Podujane – 100. výročí narození G.Dimitrova (41.100), 60. výročí Zářijového povstání (41.60) a 40. výročí 09.09.1944 (41.40) |
10) | požáry lokomotiv: 41.38 (ex 41.41) – 1973, 41.03 – 1978, 41.14 – 1979, 41.07 a 41.36 – 1983, 41.01 – 1984, 41.23 – 1985, 41.011 – Rebrovo 25.12.1989 |
11) | po odstavení do provozu (03.1998) s nákladními vlaky, polopantografy a nepůvodní skříň po modernizaci |
12) | 1998 sice neprovozní, avšak kompletní, uvažuje se, že by mohla být provozní muzejní lokomotivou |
|
Označení a dodávky el. lokomotiv BDŽ pro systém 25kV, 50 Hz
označení po r. 1988 |
původní označení |
kusů |
výrobce |
série |
výrobní čísla |
Období dodávek |
Poznámka |
41.001 – 039 |
E 41.01 – 10 E 41.11 – 41 E 41.01 – 39 |
10 31 (39) |
Škoda Škoda Škoda |
42 E1 42 E1 42 Em |
4464 – 4473 4474 – 4504 - |
04.1962 – 07.1962 03.1963 – 11.1963 04.1965 – 12.1967 |
1) 1) 7) |
42.001 – 020 42.021 – 050 42.051 – 070 42.071 – 090 |
E 42.01 – 20 42.21 – 50 42.51 – 70 42.71 – 90 |
20 30 20 20 |
Škoda Škoda Škoda Škoda |
46 E1 46 E2 46 E3 46 E4 |
5037 – 5056 5759 – 5788 5913 – 5932 6108 – 6127 |
10.1965 – 01.1966 12.1966 – 03.1967 10.1968 – 11.1968 06.1970 – 08.1970 |
8) 8) 8) 8) |
43.001 – 023 43.024 – 043 43.044 – 056 |
43.01 – 23 43.24 – 43 43.44 – 56 |
23 20 13 |
Škoda Škoda Škoda |
64 E1 64 E2 64 E3 |
6271 – 6293 6560 – 6579 6580 – 6592 |
08.1971 – 09.1971 02.1973 – 03.1973 02.1974 – 03.1974 |
|
44.057 – 070 44.071 – 100 44.101 – 115 44.116 – 130 44.131 – 145 |
43R.57 – 70 43R.71 – 100 43R.101 – 115 43R.116 – 130 43R.131 – 145 |
14 30 15 15 15 |
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda |
68 E1 68 E2 68 E3 68 E4 68 E5 |
6437 – 6450 6936 – 6965 7175 – 7189 7361 – 7375 7436 – 7450 |
04.1975 – 05.1975 11.1976 – 02.1977 09.1978 – 12.1979 11.1979 – 12.1979 12.1980 – 01.1981 |
|
45.146 – 175 45.176 – 205 - |
43R.146 – 175 43R.176 – 205 43R.206 - 220 |
30 30 15 |
Škoda Škoda Škoda |
68 E6 68 E7 68 E8 |
7635 – 7664 7843 – 7872 8094 – 8108 |
02.1982 – 04.1982 11.1983 – 01.1984 - |
3) |
46.001 – 015 46.016 – 030 46.031 - 045 |
46.001 – 015 46.016 – 030 46.031 - 045 |
15 15 15 |
Electroputere Electroputere Electroputere |
1. 2. 3. |
892, 868–881 906¨, 893-906 907-921 |
1986 1986 1987 |
2) |
47.001 – 030 |
- |
30 |
Škoda |
75 E1 |
8944 - 8973 |
- |
4) |
60.001 - 004 |
70.100 - 003 |
4 |
Škoda/BDŽ |
(28 E1) |
(4142 – 4144) |
12.1982 – 06.1985 |
5) |
61.001 - 020 |
- |
20 |
Škoda |
56 E1 |
8864 - 8883 |
04.1994 – 07.1994 |
6) |
1) | modernizace el. lokomotiv na křemíkové usměrňovače, původní lokomotivy E 41.21 a 38 nebyly k rekonstrukci přistaveny, obě byly k 29.07. 1965 zrušeny, původní E 41.40 byla po modernizaci přeznačena na E 41.21 a původní E 41.41 na E 41.38 |
2) | první lokomotiva 46.001‘ (Electroputere 867/1986) zničena během zkoušek na ŽZO Faurei ještě před dokončením lokomotiv 46.002 – 015 a v době dokončování hlavních rámů série 46.016 – 030. Proto byla vyrobena lokomotiva 46.001“ na hlavním rámu, původně uvažovaném pro lokomotivu 46.016 |
3) | původně se uvažovala výroba v roce 1985, nevyrobeno, výrobní čísla neobsazena |
4) | původně se uvažovala výroba v roce 1992, nevyrobeno, výrobní čísla neobsazena |
5) | rekonstrukce tří trojdílných stejnosměrných odklizových lokomotiv (Škoda 1960) na čtyři dvoudílné střídavé posunovací lokomotivy řady 70 v depu Stara Zagora BDŽ |
6) | lokomotivy dokončeny 12.1991 – 02,1992, poté kvůli platebním potížím odstaveny u výrobce, před odesláním k BDŽ znovu zkoušeny a částečně repasovány |
7) | po roce 1988 byla část strojů, modernizovaných v 80. letech, přeznačena na řadu 41.1 se zachováním původních inventárních čísel |
8) | po roce 1992 byla část strojů, až na výjimky modernizovaných od r.1988, přeznačena na řadu 42.1 se zachováním původních inventárních čísel |
|
Technické údaje výrobce el. lokomotiv pro systém 25 kV 50 Hz BDŽ
označení původní označení po r. 88 označení výrobce vyrobeno (reko) období výroby |
ks |
E 41.01-41 - 42 E1 41 1962 – 63 |
E 41.01-39 41.01-39 42 Em (39) 1965-67 |
E 42.01-20 42.01-20 46 E1 20 1965-66 |
42.21-90 42.21-90 46 E2-4 70 1966-70 |
43.01-56 43.01-56 64 E1-3 56 1971 - 74 |
43R.57-145 44.57-145 68 E1-5 89 1975-84 |
43R.146-205 45.146-205 68 E6,7 60 1982-84 |
46.001-045 46.011-030 - 45 1986-87 |
- 5) 47.001-030 75 E1 30 1992 |
70.100-003 60.001-004 (28 E1) 4 1982-85 |
61.001-020 61.001-020 56 E1 20 1991-92 |
uspořádání náprav |
|
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Bo´Bo´ |
Co´Co´ |
Bo´Bo´ |
Bo+Bo |
Bo´Bo´ |
trvalý výkon trvalá rychlost trvalá tažná síla |
kW km/h kN |
2800 55 196 |
2840 56,5 196 |
2800 51,1 218 |
2800 53 200 |
3020 62,9 175 |
3020 62,9 175 |
3020 53,3 202 |
5100 69,5 264 |
3060 63,4 162 |
800 30 96 |
960 27,2 120 |
max. rychlost max. tažná síla 2) |
km/h kN |
110 320 |
110 320 |
110 320 |
110 320 |
130 294 |
130 294 |
110 305 |
130 410 |
130 282 |
65 260 |
80 212,8 |
elektrická brzda trvalý výkon |
kW |
- - |
EDB 1) 1800 |
- - |
- - |
- - |
EDB 2900 |
EDB 2900 |
EDB 3410 |
EDB 3200 |
- - |
- - |
trakční motor – typ převod |
|
Al 4446 iP 3,95 |
Al 4446 iP 3,95 |
2Al 4446 iP 3,95 |
4) 3,95 |
12Al 4446 iP 3,348 |
12Al 4446 iP 3,348 |
12Al 4446 iP 3,95 |
LJE 108 3,65 |
1Al 4542 FiR 3,2 |
AD 039115 fT 5,58 |
TE 009 4,055 |
způsob reg. rychlosti |
|
vn-odbočková, 32 jízdních stupňů, 3 šunty |
nn-tyristor. |
nn-o. 3 x 8 s. |
nn-tyristor. |
prvky tr. usměrňovačů |
|
ignitrony |
diody |
diody |
diody |
diody |
diody |
diody |
diody |
tyristory |
diody |
tyristory |
hmotnost lokomotivy |
t |
88 |
88 |
88 |
84 |
84 |
84 |
84 |
126 |
85 |
80 |
74 |
délka přes nárazníky vzdál. středů podv. výška se zakl. sběrač. největší šířka rozvor podvozku průměr kol (nových) |
mm mm mm mm mm mm |
16 200 7 500 4 650 3 150 2 800 1 250 |
16 200 7 500 4 650 3 150 2 800 1 250 |
16 500 7 800 4 630 3 020 2 800 1 250 |
16 500 7 800 4 630 3 020 2 800 1 250 |
16 500 7 800 4 630 3 020 2 800 1 250 |
16 500 7 650 4 630 3 060 2 950 1 250 |
16 500 7 650 4 630 3 060 2 950 1 250 |
19 800 10 150 4 500 3 000 2250+2100 1 250 |
16 800 8 300 4 650 3 004 3 200 1 250 |
14 200 - 4 600 3 000 3000+3000 1 100 |
14 460 6 300 4 640 2 980 2 800 1 050 |
EDB | = elektrická odporová brzda |
1) | EDB pouze u prvních dvou rekonstruovaných lokomotiv 41.01 a 09 |
2) | Obvyklé hodnoty adheze nemusí být respektovány |
3) | Série 46 E2 (lokomotivy 42.21 – 50) – typ TM 6Al 4446 iP, série 46 E3 a 46 E4 – typ TM 8Al 4446 iP |
4) | Původní lokomotivy Škoda 28 E1, přestavěné v depu Stara Zagora, každá lokomotiva originál, údaje bez záruky |
5) | Parametry nerealizovaných lokomotiv |
|
|