ELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY BULHARSKÝCH DRAH BDŽ - Statistika


El. lokomotivy Škoda 42E (série 42E1)/42Em - řada E 41/41 BDŽ

výr. číslo
ŠKODA
původně
BDŽ
odeslání
ŠKODA
od r.
1965
reko. 42Em
poř. + dat.
odeslání
stav
1985
od r.
1988
od r.
1992
modernizacezrušenípozn.
4464
4465
4466

4467
4468
4469
4470
E 41.01
E 41.02
E 41.03

E 41.04
E 41.05
E 41.06
E 41.07
04.04.62
04.04.62
04.04.62

04.04.62
04.04.62
04.04.62
08.06.62
41.01
41.02
41.03

41.04
41.05
41.06
41.07
1.
10.
6.

7.
3.
9.
4.
02.04.65
31.10.66
18.08.66

30.08.66
24.12.65
27.10.66
29.07.66
-
41.02
41.60

41.01
41.05
41.06
-
-
41.102-5
41.060-5

41.004-3
41.005-0

-
-
41.102-5

41.103-3
41.004-3
-
41.106-6

-

m

z


m
 

31.03.86
25.02.78
20.09.83


31.12.86
 







01.08.84
27.12.94


31.05.92
31.08.90
30.03.94
30.06.83
10)
2)
9,10)
11)


2)
10)
4471
4472
4473
4474
4475
4476
4477
4478
4479
4480
E 41.08
E 41.09
E 41.10
E 41.11
E 41.12
E 41.13
E 41.14
E 41.15
E 41.16
E 41.17
08.06.62
07.06.62
06.07.62
23.03.63
23.03.63
26.03.63
26.03.63
25.03.63
01.04.63
04.04.63
41.08
41.09
41.10
41.11
41.12
41.13
41.14
41.15
41.16
41.17
8.
2.
5.
16.
21.
14.
20.
25.
32.
38.
07.10.66
14.09.65
30.07.66
27.02.67
24.05.67
30.12.66
30.04.67
30.06.67
10.10.67
29.12.67
41.08
41.09
41.10
41.11
41.12
41.13
-
41.15
41.16
41.17
41.008-4
41.009-2
41.010-0
41.011-8
41.012-6
41.013-4
-
41.015-9
41.016-7
41.017-3
41.008-4
41.009-2
-
-
41.012-6
41.013-4
-
-
-
41.117-3
m 03.07.86








01.12.92
01.12.92
31.05.91
15.02.90
28.02.92
01.12.92
31.08.79
25.12.89
30.06.90
27.12.94

12)

10)


10)


2)
4481
4482
4483
4484
4485

4486
4487
4488
4489
4490
E 41.18
E 41.19
E 41.20
E 41.21
E 41.22

E 41.23
E 41.24
E 41.25
E 41.26
E 41.27
04.04.63
04.04.63
14.04.63
23.03.63
23.03.63

25.03.63
01.04.63
03.04.63
03.04.63
06.04.63
41.18
41.19
41.20
-
41.22

41.23
41.24
41.25
41.26
41.27
12.
26.
24.
-
34.

29.
33.
23.
39.
19.
30.11.66
25.07.67
22.06.67
-
31.10.67

19.09.67
25.10.67
03.06.67
29.12.67
24.04.67
41.18
41.19
41.20
-
41.100

-
41.24
-
41.26
41.27
41.118-1
41.119-9
41.120-7
-
41.100-9

-
41.024-1
-
41.026-6
41.127-2
41.118-1
41.119-9
41.120-7
-

41.122-3
-
-
-
-
41.127-2
m
m
m


z




m
16.04.85
30.07.85
30.10.86

10.06.72
18.06.82




02.04.86










30.03.94
30.03.94
27.12.94
29.07.65

27.12.94
09.01.85
31.05.91
03.08.71
31.05.91
30.03.94
2)
2)
2)

8)
9)
10)

8)

3)
4491
4492
4493
4494
4495
4496
4497
4498
4499

4500
E 41.28
E 41.29
E 41.30
E 41.31
E 41.32
E 41.33
E 41.34
E 41.35
E 41.36

E 41.37
14.04.63
14.04.63
14.04.63
14.04.63
14.04.63
04.05.63
14.06.63
27.06.63
05.07.63

05.07.63
41.28
41.29
41.30
41.31
41.32
41.33
41.34
41.35
41.36

41.37
31.
17.
30.
27.
18.
35.
36.
11.
22.

28.
29.09.67
23.03.67
23.09.67
16.08.67
31.03.67
07.11.67
20.11.67
20.11.67
30.05.67

25.08.67
41.28
41.29
41.30
41.31
41.32
41.33
41.34
41.35
41.36

41.37
41.128-0
41.129-8
41.030-8
41.031-6
-
41.033-2
41.134-8
-
41.040-7

41.037-3
41.128-0
41.129-8
-
-
-
41.133-0
41.134-8
-

41.136-3
-
m
m



m
m


m
31.12.85
30.11.85



30.01.90
30.09.83

21.04.83
06.09.84










30.03.94
30.03.94
31.05.91
31.05.91
24.01.86
30.03.94
30.03.94
19.08.88

27.12.94
31.05.91
2)
2)



3A)
3A)

9,10)
4501
4502
4503
4504
E 41.38
E 41.39
E 41.40
E 41.41
07.07.63
08.09.63
18.11.63
18.11.63
-
41.39
41.40
41.41
-
15.
37.
13.
-
24.01.67
30.11.67
17.12.66
-
41.39
41.21
-
-
41.139-7
41.021-7
-
-
41.139-7
-
-

m

03.02.83



29.07.65
31.12.92
31.05.91
30.05.73
6)
3A)

10)
1)† = zrušen, m = modernizován, z = znovu uveden do provozu
2)modernizace v depu Sofia – Podujane
3)modernizace v depu Burgas 3A) modernizace v ŽTP Sofia
4)původní dodávky uvažovány E 41.01-05 12.1961, E 41.06 - 10 01.1962, E 41.11 - 20 10.1962, E 41.21 - 31 11.1962 a E 41.32 - 41 12.1962.
5)celková rekonstrukce lokomotiv, náhrada ignitronových usm. za usm. křemíkové, E 41.01, 05 a 09 příjezd do Škoda 01.05.1964, odesílání po modernizaci jako řada E 41.xx
6)E 41.38 – požár 25.04.1964 na trati Ruse – Gorna Orjachovica
7)15.02.61 objednávka BDŽ, 08.03.61 kontrakt mezi Strojexportem Praha a Mašinoimportem Moskva o reexportu lokomotiv, odběratelem Mašinoimportu Moskva byl Mašinoimport Sofia
8)nehody 41.25 – Senitovo 09.02.69, a 41.22 – Karlovo 15.09.69
9)rekonstrukce v depu Sofia – Podujane – 100. výročí narození G.Dimitrova (41.100), 60. výročí Zářijového povstání (41.60) a 40. výročí 09.09.1944 (41.40)
10)požáry lokomotiv: 41.38 (ex 41.41) – 1973, 41.03 – 1978, 41.14 – 1979, 41.07 a 41.36 – 1983, 41.01 – 1984, 41.23 – 1985, 41.011 – Rebrovo 25.12.1989
11)po odstavení do provozu (03.1998) s nákladními vlaky, polopantografy a nepůvodní skříň po modernizaci
12)1998 sice neprovozní, avšak kompletní, uvažuje se, že by mohla být provozní muzejní lokomotivou

 

Označení a dodávky el. lokomotiv BDŽ pro systém 25kV, 50 Hz

označení po r. 1988 původní označení kusů výrobce série výrobní čísla Období dodávek Poznámka
41.001 – 039 E 41.01 – 10
E 41.11 – 41
E 41.01 – 39
10
31
(39)
Škoda
Škoda
Škoda
42 E1
42 E1
42 Em
4464 – 4473
4474 – 4504
-
04.1962 – 07.1962
03.1963 – 11.1963
04.1965 – 12.1967
1)
1)
7)
42.001 – 020
42.021 – 050
42.051 – 070
42.071 – 090
E 42.01 – 20
42.21 – 50
42.51 – 70
42.71 – 90
20
30
20
20
Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
46 E1
46 E2
46 E3
46 E4
5037 – 5056
5759 – 5788
5913 – 5932
6108 – 6127
10.1965 – 01.1966
12.1966 – 03.1967
10.1968 – 11.1968
06.1970 – 08.1970
8)
8)
8)
8)
43.001 – 023
43.024 – 043
43.044 – 056
43.01 – 23
43.24 – 43
43.44 – 56
23
20
13
Škoda
Škoda
Škoda
64 E1
64 E2
64 E3
6271 – 6293
6560 – 6579
6580 – 6592
08.1971 – 09.1971
02.1973 – 03.1973
02.1974 – 03.1974
 
44.057 – 070 
44.071 – 100 
44.101 – 115 
44.116 – 130 
44.131 – 145 
43R.57 – 70
43R.71 – 100
43R.101 – 115
43R.116 – 130
43R.131 – 145
14 
30 
15 
15 
15 
Škoda 
Škoda 
Škoda 
Škoda 
Škoda 
68 E1 
68 E2 
68 E3 
68 E4 
68 E5 
6437 – 6450 
6936 – 6965 
7175 – 7189 
7361 – 7375 
7436 – 7450 
04.1975 – 05.1975
11.1976 – 02.1977 
09.1978 – 12.1979 
11.1979 – 12.1979 
12.1980 – 01.1981 
 
45.146 – 175 
45.176 – 205 
- 
43R.146 – 175
43R.176 – 205
43R.206 - 220
30 
30 
15 
Škoda 
Škoda 
Škoda 
68 E6 
68 E7 
68 E8 
7635 – 7664 
7843 – 7872 
8094 – 8108 
02.1982 – 04.1982 
11.1983 – 01.1984 
- 
3)
46.001 – 015
46.016 – 030
46.031 - 045
46.001 – 015
46.016 – 030
46.031 - 045
15
15
15
Electroputere
Electroputere
Electroputere
1.
2.
3.
892, 868–881
906¨, 893-906
907-921
1986
1986
1987
2)
47.001 – 030 - 30 Škoda 75 E1 8944 - 8973 - 4)
60.001 - 004 70.100 - 003 4 Škoda/BDŽ (28 E1) (4142 – 4144) 12.1982 – 06.1985 5)
61.001 - 020 - 20 Škoda 56 E1 8864 - 8883 04.1994 – 07.1994 6)
1)modernizace el. lokomotiv na křemíkové usměrňovače, původní lokomotivy E 41.21 a 38 nebyly k rekonstrukci přistaveny, obě byly k 29.07. 1965 zrušeny, původní E 41.40 byla po modernizaci přeznačena na E 41.21 a původní E 41.41 na E 41.38
2)první lokomotiva 46.001‘ (Electroputere 867/1986) zničena během zkoušek na ŽZO Faurei ještě před dokončením lokomotiv 46.002 – 015 a v době dokončování hlavních rámů série 46.016 – 030. Proto byla vyrobena lokomotiva 46.001“ na hlavním rámu, původně uvažovaném pro lokomotivu 46.016
3)původně se uvažovala výroba v roce 1985, nevyrobeno, výrobní čísla neobsazena
4)původně se uvažovala výroba v roce 1992, nevyrobeno, výrobní čísla neobsazena
5)rekonstrukce tří trojdílných stejnosměrných odklizových lokomotiv (Škoda 1960) na čtyři dvoudílné střídavé posunovací lokomotivy řady 70 v depu Stara Zagora BDŽ
6)lokomotivy dokončeny 12.1991 – 02,1992, poté kvůli platebním potížím odstaveny u výrobce, před odesláním k BDŽ znovu zkoušeny a částečně repasovány
7)po roce 1988 byla část strojů, modernizovaných v 80. letech, přeznačena na řadu 41.1 se zachováním původních inventárních čísel
8)po roce 1992 byla část strojů, až na výjimky modernizovaných od r.1988, přeznačena na řadu 42.1 se zachováním původních inventárních čísel

 

Technické údaje výrobce el. lokomotiv pro systém 25 kV 50 Hz BDŽ

označení původní
označení po r. 88
označení výrobce
vyrobeno (reko)
období výroby
ks E 41.01-41
-
42 E1
41
1962 – 63
E 41.01-39
41.01-39
42 Em
(39)
1965-67
E 42.01-20
42.01-20
46 E1
20
1965-66
42.21-90
42.21-90
46 E2-4
70
1966-70
43.01-56
43.01-56
64 E1-3
56
1971 - 74
43R.57-145
44.57-145
68 E1-5
89
1975-84
43R.146-205
45.146-205
68 E6,7
60
1982-84
46.001-045
46.011-030
-
45
1986-87
- 5)
47.001-030
75 E1
30
1992
70.100-003
60.001-004
(28 E1)
4
1982-85
61.001-020
61.001-020
56 E1
20
1991-92
uspořádání náprav   Bo´Bo´ Bo´Bo´ Bo´Bo´ Bo´Bo´ Bo´Bo´ Bo´Bo´ Bo´Bo´ Co´Co´ Bo´Bo´ Bo+Bo Bo´Bo´
trvalý výkon
trvalá rychlost
trvalá tažná síla
kW
km/h
kN
2800
55
196
2840
56,5
196
2800
51,1
218
2800
53
200
3020
62,9
175
3020
62,9
175
3020
53,3
202
5100
69,5
264
3060
63,4
162
800
30
96
960
27,2
120
max. rychlost
max. tažná síla 2)
km/h
kN
110
320
110
320
110
320
110
320
130
294
130
294
110
305
130
410
130
282
65
260
80
212,8
elektrická brzda
trvalý výkon
kW -
-
EDB 1)
1800
-
-
-
-
-
-
EDB
2900
EDB
2900
EDB
3410
EDB
3200
-
-
-
-
trakční motor – typ
převod
  Al 4446 iP
3,95
Al 4446 iP
3,95
2Al 4446 iP
3,95
4)
3,95
12Al 4446 iP
3,348
12Al 4446 iP
3,348
12Al 4446 iP
3,95
LJE 108
3,65
1Al 4542 FiR
3,2
AD 039115 fT
5,58
TE 009
4,055
způsob reg. rychlosti   vn-odbočková, 32 jízdních stupňů, 3 šunty nn-tyristor. nn-o. 3 x 8 s. nn-tyristor.
prvky tr. usměrňovačů   ignitrony diody diody diody diody diody diody diody tyristory diody tyristory
hmotnost lokomotivy t 88 88 88 84 84 84 84 126 85 80 74
délka přes nárazníky
vzdál. středů podv.
výška se zakl. sběrač.
největší šířka
rozvor podvozku
průměr kol (nových)
mm
mm
mm
mm
mm
mm
16 200
7 500
4 650
3 150
2 800
1 250
16 200
7 500
4 650
3 150
2 800
1 250
16 500
7 800
4 630
3 020
2 800
1 250
16 500
7 800
4 630
3 020
2 800
1 250
16 500
7 800
4 630
3 020
2 800
1 250
16 500
7 650
4 630
3 060
2 950
1 250
16 500
7 650
4 630
3 060
2 950
1 250
19 800
10 150
4 500
3 000
2250+2100
1 250
16 800
8 300
4 650
3 004
3 200
1 250
14 200
-
4 600
3 000
3000+3000
1 100
14 460
6 300
4 640
2 980
2 800
1 050
EDB= elektrická odporová brzda
1)EDB pouze u prvních dvou rekonstruovaných lokomotiv 41.01 a 09
2)Obvyklé hodnoty adheze nemusí být respektovány
3)Série 46 E2 (lokomotivy 42.21 – 50) – typ TM 6Al 4446 iP, série 46 E3 a 46 E4 – typ TM 8Al 4446 iP
4)Původní lokomotivy Škoda 28 E1, přestavěné v depu Stara Zagora, každá lokomotiva originál, údaje bez záruky
5)Parametry nerealizovaných lokomotiv

© SPŽ