40. Mezinárodní strojírenský veletrh Brno
14. až 18. září 1998 - prezentace železničních kolejových vozidel
ŽOS Trnava - přestavbou plošinového vozu Res vznikl vůz
s pevnými čelními stěnami a posuvnou plachtou řady Rils s podvozky Y25 Rs. Vůz je určen pro přepravu kusových a
paletizovaných zásilek.
ČKD Vagónka Studénka - představila ve spolupráci s SGP
vůz první třídy pro ČD řady Ampz. Vůz je ve velkoprostorovém provedení s uličkou uprostřed a rozdělen na
kuřáckou a nekuřáckou část. Vůz je plně klimatizován a určen pro provoz do rychlosti
200 km/h. Výroba je realizována v devítikusové sérii.
Dalšímy exponáty vagónky pak byly vůz Habbilnss a kotlový vůz Uacns, vyrobený va spolupráci s VSŽ Košice.
Martinská Mechatronická a.s. Martin - rekonstruovala
lokomotivu řady 771.057-7 na 772.001-4. Z původní lokomotivy zůstal rám a podvozky, na rámu je
postavena nová plastová skříň sendvičové konstrukce s novým designem.
Pohon zajišťuje rekonstruovaný motor 8 PA4-185 LOKO o výkonu 960 kW (M4) resp. 883 kW (M2.1),
přenos výkonu je smíšený (trakční alternátor 932 kW), pomocné pohony jsou elektrické (115 kW).
Všechny agregáty jsou unifikovány s lokomotivou řady 755. Lokomotiva je vybavena
elektrodynamickou brzdou a mikroprocesorovým řízením. Stanoviště
strojvedoucího je klimatizováno.
Max. rychlost je 90 km/h, hmotnost 111 tun, délka 17,24 m. Lokomotiva je určena pro vozbu
nákladních vlaků a pro posun.
JLS Jihlava - uvedla stejně jako na minulém MSV rekonstruovanou
lokomotivu 744.701-4 s motorem Caterpillar. Pro EŽ byla provedena rekonstrukce
lokomotivy 721.201-2 na MV97.001. Na původní pojezd byla dosazena nová
skříň s vysokozdvižnou plošinou. Pohon zajišťuje motor Caterpillar.
Další novinkou JLS byla lokomotiva 711.703-9 (ex 710) s novým uspořádáním
skříně včetně kabiny shodné s lok. řady 744. Čtvrtým exponátem byla
lokomotiva 704 Cementárny Mokrá s dosazenou povelovou radiostanicí.
Pars DMN Šumperk - prezentoval rekonstrukci motorové lokomotivy
řady 740.424-7 (OKD, Doprava) se sníženým kratším představkem. Na lokomotivu byl
nově dosazen motor Caterpillar, řízení přenosu výkonu Intelo a dálkové
ovládání a napájení přípojných vozů.
Dále se firma prezentovala rekonstrukcí přípojného vozu Bnp na Bpb (056 001) k motorovým vozům 854. Rekonstrukce
se týkala změny celého interiéru a částečně i skříně vozu včetně dosazení nových předsuvných dveří.
ČKD Dopravní systémy - uvedlo lokomotivu 709.601-9 se
střídavým přenosem výkonu. Pohon je zajištěn motorem MTU 8V 183 TD 13, spojeným s trakčním alternátorem TA 614 W 03
a asynchronnímy trakčnímy motory TB 721.
Výkon lokomotivy je 390 kW, uspořádání náprav Bo, hmotnost 44 t a max. rychlost 80 km/h.
Druhou novinkou v expozici ČKD byla část nové soupravy pražského metra.
Výrobu zajišťuje konsorcium firem AEG, Siemens, SGP a ČKD.
ŽOS Zvolen a.s. - vystavila rekonstruovanou lokomotivu 736.016-7
(ex 735.016-8)
Z původní lokomotivy byl převzat pojezd s dvěma podvozky. Hlavní rám byl
upraven pro uložení dvou nových trakčních soustrojí LOCAT. Hlavní soustrojí
sestává z motoru Caterpillar 3512 DITA (990 kW) a trakčního alternátoru
Siemens Drásov s.r.o. (810 kVA). Pomocné soustrojí tvoří motor Caterpillar
3056 DITA (124 kW) a alternátor Siemens Drásov (80 kVA). Přenos výkonu je
elektrický smíšený a řízení přenosu výkonu zabezpečuje procesorový systém
Intelo - Maxi firmy Lokel s.r.o. Nově je řešena i skříň lokomotivy s dvěma
představky a nesymetricky umístěnou kabinou. Pomocné pohony jsou elektrické
střídavé včetně pohonu šroubového kompresoru. Lokomotiva je dále vybavena
elektrickým vytápěním vlaků, elektrodynamickou brzdou, klimatizací, elektronickým
rychloměrem (Metra LTE) a vlakovým zabezpečovačem LS 90.
Maximální rychlost je 90 km/h, max. tažná síla 168,7 kN, délka přes nárazníky
14,34 m.
ZTS a.s. Dubnica nad Váhom - představila stejně jako Martinská
Mechatronická (nebo spíše Psychotronická ???) rekonstrukci lokomotivy
řady 770/771 na lokomotivu 773.001-3. Lokomotiva je vybavena novým
trakčním soustrojím Caterpillar 3512 DITA/2 (1300 kW) a alternátorem
Siemens Drásov. Přenos výkonu je elektrický smíšený a řízení přenosu
výkonu zabezpečuje procesorový systém KM Direkt od firmy Krauss Maffei.
Také u této rekonstrukce došlo k novostavbě představků a kabiny
strojvedoucího. Nově je také lokomotiva vybavena elektrodynamickou brzdou,
šroubovým kompresorem, klimatizací, elektronickým rychloměrem a vlakovým
zabezpečovačem LS 90.
Maximální rychlost je 100 km/h, max. tažná síla 340 kN, délka přes nárazníky
17,3 m, hmotnost 112 t.
Bombardier Transportation - přivezla na výstavyště lehký
motorový dvounápravový vůz pro regionální dopravu. Vysokou technickou
úroveň vozu se vznětovým motorem a mechanickým přenosem výkonu charakterizují
především vysoká akcelerace, snížený podvozek, lehká konstrukce a nízká spotřeba.
Maximální rychlost vozu je 100 km/h, výkon motoru 265 kW, hmotnost 31t,
délka přes nárazníky 16,54 m, počet cestujících 103.
LOSTR Lounské strojírny - prezentovaly vůz na přepravu
kontejnerových van řady Smmpns pro BDŽ.
|