41. MEZINÁRODNÍ STROJÍRENSKÝ VELETRH BRNO 13. až 17. září 1999 - železniční technické novinky
Bombardier Transportation - uvedl dvojdílný krytý vůz na přepravu paletizovaného zboží řady Hiirs DB 292 2 174-0.
ČKD
Dopravní systémy - vystavily tramvaj s
nízkopodlažním středním dílem KT8 D 5 N ,
jezdící ve službách Dopravního podniku Brno pod
číslem 1733.
ČKD
Vagónka Studénka - jako tradiční
výrobce železničních vozů uvedla nový vůz druhé
třídy pro ČD řady Bmz
(73 54 21-91010-1), vyrobený ve spolupráci s rakouskou firmou SGP. Vůz, určený pro provoz rychlostí až 200 km/h na vlacích
EC, IC je s oddílovým uspořádáním.
Součástí výbavy jsou determální skla,
klimatizace a tlakotěsná skříň.
Dalším strojem obdobné konstrukce byla lokomotiva 711.703-9 (reko 710) s motorem Caterpillar a dálkovým ovladáním, která se již ale objevila i na minulém MSV. Také dvounápravový stroj 709.701-7 má stejný typ kabiny a kapot a stejně jako ostatní dvě lokomotivy je součástí pohoné jednotky motor Caterpillar 3406 DI-TA. Vyrobena byla ve spolupráci s ČKD Dopravní systémy, které dodaly kompletní podvozek s trakčními motory a trakční alternátor, JLS pak zkompletovala ostatní části lokomotivy. 709.701-7 má stejnosměrně střídavý přenos výkonu, EDB, řídící systém dodala firma NES Dubnica nad Váhom, max. rychlost je 80 km/h. Lokomotiva obdržela stejný nátěr jako 724.701-8. Posledním vystavovaným strojem byl "čmelák" 771.512-1 Chemopetrolu Litvínov, na kterém bylo rekonstruováno uložení podvozků z původních závěsek na pryžokovové sloupky. Tento stroj byl také opatřen novým žlutočerným firemním nátěrem (původně zelenokrémový).
Pars DMN Šumperk - rekonstruoval už druhý vůz, tentokrát
852.016 na řadu 854 ČD (označení 854.216-9).
Max. rychlost je 120 km/h, hmotnost 51 tun, délka přes
nárazníky 24,79 m.
ŠKODA DT Plzeň
ZTS Group Dubnica nad Váhom - pokračující modernizace lokomotiv řady 771 na Slovensku dokládal už v pořadí čtvrtý stroj řady 773 (773.004-7), určený pro ŽSR. Pátý stroj je výrobně dokončován, čísla 6 a 7 jsou ve výrobě, celkem bude rekonstruováno 15 lokomotiv. Oproti
Maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h, max. tažná síla 340 kN, délka přes nárazníky 17,3 m, hmotnost 112 t. Z dalších výrobců se zde představili:
Zabezpečovací technika: AŽD Praha- představily funkční model elektronického staničního zabezpečovacího zařízení s elektronickým rozhraním ESA 22, které je nyní nasazováno do stanic II. koridoru Moravský Písek (do ověřovacího provozu spuštěno 13.9.1999), Rohatec a Bzenec Přívoz. Siemens- problém s podbíjením vyhýbek v přestavné části vyřešila tato firma integrovaným přestavným systémem ve žlabovém pražci, ve kterém může být umístěn i přestavník. Tento systém zabírá méně prostoru a je i méně náročný na údržbu.
| ||||||||||
Text Daniel Brabenec | ||||||||||