Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Březen 2008

Modernizace lokomotiv řady ST44 pro PKP Cargo a PKP LHS
Na podzim roku 2007 zahájila společnost Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz program modernizace 50 kusů lokomotiv řady ST44 pro dopravce skupiny PKP: 25 kusů v normálněrozchodné verzi pro PKP Cargo a 25 kusů širokorozchodných strojů pro PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (PKP LHS).
Zatímco u PKP Cargo se bude jednat o vůbec první modernizované stroje této řady, u PKP LHS jde o další verzi modernizace lokomotiv této řady, neboť již od roku 2005 provozuje dvě lokomotivy s motorem Caterpillar 3516 BHD (viz Prototypová remotorizace širokorozchodných lokomotiv řady ST44) a další dva stroje modernizované na řadu 311D s využitím motoru General Electric 7FDL12 (viz Lokomotiva 311D - modernizovaný „sergej“ z NEWAGu) převzala počátkem března tohoto roku.
Základem nynější modernizace je náhrada původního dvoudobého motoru 14D40 novým čtyřdobým motorem Kolomna 2-2D45 ve verzi 12ČN26/26. Úpravou prochází také vnější osvětlení vozidel a lokomotivy jsou mj. vybavovány elektronickým rychloměrem, zařízením pro sledování spotřeby paliva a klimatizací stanoviště strojvedoucího. Pro modernizované lokomotivy PKP Cargo je použita nová série evidenčních čísel 1201 až 1225 při zachování řadového označení ST44.
Na snímku pořízeném 9. března v depu Tarnowskie Góry pózuje modernizovaná lokomotiva ST44‑1201 (ex ST44‑894) krátce po příjezdu ze závodu PESA do svého nového působiště.
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Roman Ficek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019