|
Březen 2008
|
Lokomotivy řady E 499.2 byly konstruovány pro maximální rychlost 140 km/h, ale vlivem administrativních změn, které nastaly během 30 let provozu, byla lokomotivám řady 150 (E 499.2) snížena maximální rychlost na 120 km/h. Z třinácti lokomotiv řady 150, které neprošly rekonstrukcí na řadu 151, bylo prozatím určeno pět strojů, které budou upraveny na původní maximální rychlost 140 km/h. Lokomotiva musí absolvovat tyto úpravy: dosazení vlakového zabezpečovacího zařízení LS90, elektronického rychloměru, tlumičů vrtivého pohybu podvozku, bezpečnostního čelního skla na straně strojvedoucího. V případě řady 150.2 se používá sklo francouzské firmy Saint Gobain SULLY. Dále je na lokomotivu dosazen řídicí systém HS 100 firmy HS Trans a upravena elektrodynamická brzda.
Od roku 2006 byly postupně do firmy CZ LOKO Česká Třebová přistaveny lokomotivy 150.025, 015 a 024 k hlavní opravě (EH), lokomotiva 150.021 byla odeslána do DPOV PSO Přerov k provedení vyvazovací opravy (EVY). Prozatím posledním stočtyřicítkovým banánem bude „Katka“ 150.009, která se v nejbližší době také dočká hlavní opravy (EH) v CZ LOKO v České Třebové. Upravené lokomotivy jsou přeznačeny a k původnímu inventárnímu číslu je připočteno 200. Lokomotivy se tak vrací do depa pod Bohdalcem již označeny řadou 150.2. Pouze první „banáni“ 150.015 a 025 jezdili s původním označením. Nové tabule 150.215 a 150.225 dostali až v rámci malé prohlídky v PJ Vršovice.
Pro řadu 150.2 byla vytvořena TS 103 s vlaky na rameni Praha - Vsetín / Staré Město u Uherského Hradiště. Z nerekonstruovaných strojů řady 150 je zaturnusována pouze jedna lokomotiva, téměř všechny však zaskakují za lokomotivy řady 162, 151 či ve dvojicích za příměstské jednotky v pražské aglomeraci.
Na fotografii ze 17. března 2008 je zachycena v areálu DPOV PSO Přerov lokomotiva 150.021, podrobující se vyvazovací opravě a předepsaným úpravám pro zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h.
Text Jan Kalivoda, foto Jaroslav Plhák
|
|
|
|