Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Červen 2008

Lokomotiva řady 218 ČD Cargo
Jedním z exponátů letošního veletrhu drážní techniky Czech Raildays v Ostravě byla i lokomotiva 218.028 společnosti ČD Cargo, prototyp rekonstrukce lokomotivní řady 210 na dvouzdrojové vozidlo. Rekonstrukce začala již v roce 2001 v DKV České Budějovice (viz Rekonstrukce lokomotivy řady 210 na dvouzdrojové vozidlo), ale z důvodu upřednostnění výroby lokomotiv řady 340 bylo její dokončení oddalováno, proto byla dokončena až v polovině roku 2008, už pod hlavičkou ČD Carga, SOKV České Budějovice. Na výrobě se podílela i společnost ČMKS (dnešní CZ LOKO) dodávkou pomocného agregátu a jeho zástavbou.
Lokomotiva je určena na vozbu manipulačních vlaků po tratích elektrizovaných trakční proudovou soustavou 25 kV, 50 Hz AC s možností obsluhy nezatrolejovaných manipulačních kolejí. Toto řešení by mělo přinést finanční úspory oproti obsluze lokomotivami řady 210 s bateriovým vozem (nutnost periodického nákupu nových akumulátorů) a nebo dieselovou lokomotivou po zatrolejované trati, případně úsporu druhé pomocné dieselové lokomotivy, nutné pro obsluhu manipulačních kolejí.
Z lokomotivy řady 210 je použit hlavní rám, kompletní pojezd, kabina a upravené představky. Nové je uspořádání stávajících i nových přístrojů a agregátů, nová je i kabeláž, ovládací a řídící prvky jak v kapotách, tak i v kabině lokomotivy. Zatímco při napájení z trakčního vedení zůstaly zachovány původní provozní parametry, při jízdě s pomocným spalovacím motorem je výkon lokomotivy zhruba třetinový. Pomocný agregát je umístěn v prodloužené části představku a je tvořen spalovacím motorem Caterpillar 3406, nastaveným na výkon 384 kW, a trakčním alternátorem Siemens 1FC2 355-4BO92-Z o jmenovitém výkonu 425 kVA. Z alternátoru jsou po usměrnění napájeny původní trakční motory. Řízení vozidla, trakčních obvodů, pomocného motoru a pomocných pohonů zajišťuje nový elektronický řídící systém BKS 2. Dále byla lokomotiva vybavena klimatizací stanoviště strojvedoucího, zařízením kontroly bdělosti KBS-E, novým elektronickým rychloměrem RE 1xx a radiostanicí VS 47. Napětí stejnosměrné palubní sítě bylo změněno z 48 V na 24 V.
Na fotografii ze dne 17. 6. 2008 se představuje lokomotiva 218.028 v unifikovaném nátěru společnosti ČD Cargo na výstavní ploše v Ostravě.
Text Daniel Brabenec, foto Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019