Lokomotiva 162.057 byla 26. července 2008 přistavena z depa Praha Vršovice do DPOV-PSO Přerov, kde podstoupila vyvazovací opravu (EVY) a rovněž rekonstrukci na řadu 163.2 (viz
Poslední lokomotiva řady 163.2?). Tato lokomotiva byla současně vybrána jako první, na které bylo zkušebně realizováno unifikované barevné řešení hnacích vozidel ČD.
Návrhem tohoto „barevného kabátu“ bylo pověřeno Studio Najbrt, které již vytvořilo unifikované barevné řešení hnacích vozidel dceřiné společnosti ČD Cargo (viz
123.001 a 122.028 - první lokomotivy po EH opravě pro ČD Cargo nebo
Úprava firemního nátěru lokomotiv řady 230/240 ČD Cargo). Při realizaci nátěru pro ČD Cargo byly použity barevné odstíny modř nebeská a safírově modrá. Schéma pro ČD bylo rozšířeno o odstíny světle šedá a umbra šedá.
Kompletní nátěr v rozsahu LAK I provedla lakovna DPOV Přerov v Olomouci. Dne 25. listopadu 2008 byly práce na nátěru ukončeny a lokomotiva 163.257 se pod rouškou tmy bez jakéhokoli povšimnutí vrátila zpět do Přerova. Odtud se v neděli 30. listopadu 2008 vydala na cestu do PJ Praha Vršovice. V úterý 2. prosince 2008 bude stroj 163.257 k vidění v čele slavnostního vlaku, který pojede po trase Nového spojení. Poté bude přepraven do své nové domovské provozní jednotky v Děčíně.
Fotografie pořízená 1. prosince 2008 zachytila lokomotivu 163.257 v novém unifikovaném nátěru ČD v areálu vršovického depa.