SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Březen 2009

Depo Zürich-Feldstrasse ještě žije
S koncem grafikonu 2007/2008 měl být podle původních plánů ukončen provoz depa SBB-CFF-FFS Zürich-Feldstrasse (viz Konec depa Zürich-Feldstrasse od GVD 2008/2009). Již před ukončením provozu tohoto tzv. depa F nebylo jasné, kde budou lokomotivy odstavovány a udržovány. Přesto dostali signalisté depa výpověď, místní jídelna byla uzavřena. Až poté se zjistilo, že další zürišské depo Geroldstrasse (depo G) není schopno pojmout všechny lokomotivy řad Re 4/4 II a Re 460. Dodatečně tedy bylo rozhodnuto o opětovném využití depa F, ale k dispozici jsou již jen tři ze sedmi kolejí depa, neboť depo již bylo předáno stavební službě SBB (Baudienst SBB), která má rezervovány čtyři koleje pro odstavování vozů pro přepravu štěrku.
V záměru na zrušení depa F se počítalo s tím, že v jednu chvíli může být v uzlu Zürich odstaveno maximálně 10 lokomotiv, k čemuž by stačilo depo G a odstavné koleje na zürišském přednádraží. V závěru roku 2008 však divize osobní dopravy SBB-CFF-FFS provedla další analýzu a došla k číslu 35 (17 provozních lokomotiv, čekajících na své výkony + 9 lokomotiv v údržbě + 9 záložních lokomotiv). K tomuto číslu je pak ještě nutno připočíst 4 lokomotivy Re 421 společnosti SBB Cargo. Naskýtá se tedy otázka, zda byla původní analýza podhodnocena úmyslně nebo z nevědomosti.
Nyní tedy v Zürichu panuje neuspokojivý stav, kdy jsou lokomotivy odstavovány ve zrušeném depu F a poté jsou dopravovány do depa G, což trvá minimálně 20 minut. Tento postup je přitom nutný i v případě potřeby provedení tak banální operace, jakou je např. doplnění písku.
Na snímku pořízeném 4. března 2009 je zachycena prázdná hala depa F, neboť lokomotivy jsou nyní i v zimním období odstavovány venku před halou.
Text a foto Matthias Haag
 
 
 
 
5. 10. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3