Ačkoliv jsou polské motorové lokomotivy řady 311D (ex M62) schváleny pro příhraniční provoz s Českem již od 19. března 2008, jejich jediným působištěm na českém území byl doposud úsek mezi státní hranicí a Petrovicemi u Karviné (viz
Lokomotivy typu 311D zajíždějí do ČR). To se změnilo 14. března 2009, kdy lokomotiva této řady poprvé přijela z polských Chałupek do žst. Bohumín, obvod Vrbice. Zároveň se jednalo o vůbec první vlak, který přijel do Bohumína s lokomotivou a lokomotivní četou polského dopravce PCC Rail.
Stalo se tak na vlaku Vn 47286 Oleśnica - Dubnica nad Váhom, který z Oleśnice do Chałupek přivezl stroj 181.116, v Chałupkách pak „šestikolo“ vystřídal v čele vlaku „challenger“ 311D-20 PCC Rail, který vlak dovezl do Bohumína-Vrbice. Zpět do Polska se pak lokomotiva vrátila strojně jako vlak Lv 44289. Uvedený nákladní vlak byl sestaven ze 14 vozů řady Faccpp (ex MÁV), které byly po revizi provedené firmou Sarkom Oleśnica přepravovány ke svému novému provozovateli, kterým bude Trnavská stavebná spoločnosť.
Na snímku pořízeném 14. března krátce po jedné hodině je zachycen stroj 311D-20 v čele uvedeného vlaku chvíli po zastavení v Bohumíně-Vrbici.