Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Březen 2009

Lokomotiva řady 311D poprvé v Bohumíně
Ačkoliv jsou polské motorové lokomotivy řady 311D (ex M62) schváleny pro příhraniční provoz s Českem již od 19. března 2008, jejich jediným působištěm na českém území byl doposud úsek mezi státní hranicí a Petrovicemi u Karviné (viz Lokomotivy typu 311D zajíždějí do ČR). To se změnilo 14. března 2009, kdy lokomotiva této řady poprvé přijela z polských Chałupek do žst. Bohumín, obvod Vrbice. Zároveň se jednalo o vůbec první vlak, který přijel do Bohumína s lokomotivou a lokomotivní četou polského dopravce PCC Rail.
Stalo se tak na vlaku Vn 47286 Oleśnica - Dubnica nad Váhom, který z Oleśnice do Chałupek přivezl stroj 181.116, v Chałupkách pak „šestikolo“ vystřídal v čele vlaku „challenger“ 311D-20 PCC Rail, který vlak dovezl do Bohumína-Vrbice. Zpět do Polska se pak lokomotiva vrátila strojně jako vlak Lv 44289. Uvedený nákladní vlak byl sestaven ze 14 vozů řady Faccpp (ex MÁV), které byly po revizi provedené firmou Sarkom Oleśnica přepravovány ke svému novému provozovateli, kterým bude Trnavská stavebná spoločnosť.
Na snímku pořízeném 14. března krátce po jedné hodině je zachycen stroj 311D-20 v čele uvedeného vlaku chvíli po zastavení v Bohumíně-Vrbici.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019