Prototyp trolejbusu 26Tr s výrobním číslem 3483/2009 a výrobním číslem karoserie 7353 byl kompletován v Plzni během května až června 2009, počátkem července pak byl nasazen do zkušebního provozu v Plzni. 16. července následovalo naložení na návěs silničního tahače a přeprava do Jihlavy. Od 23. 7. 2009 je trolejbus nasazen ve zkušebním provozu s cestujícími na pravidelných linkách jihlavské MHD. Po ukončení zkušebního provozu by měl trolejbus získat schválení typu od Drážního úřadu.
Trolejbus je dvounápravový, 12 m dlouhý, s třemi dvoudílnými dveřmi pro nástup a výstup cestujících, prostřední nástupní prostor je navíc vybaven výklopnou plošinou. Pohon trolejbusu zajišťuje jeden asynchronní motor o výkonu 160 kW, pohánějící zadní nápravu vozu. Obsaditelnost vozidla je 102 cestujících, z toho 34 sedících. Dodavatelem karoserie je společnost Solaris Bus & Coach.
Na podzim letošního roku by mělo být do Jihlavy dodáno ještě 7 trolejbusů Škoda 26Tr, zbývající vozy budou dodány postupně v následujících dvou letech. Stejný typ trolejbusu v počtu 4 kusů bude dodán také do Teplic.
Na fotografii ze dne 2. 8. 2009 se představuje prototyp trolejbusu 26Tr zatím bez přiděleného čísla DPMJ (následně obdržel č. 68) na okružní lince B u zastávky Pod Jánským kopečkem.
Text a foto Daniel Brabenec
|