Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Srpen 2009

Prototyp trolejbusu Škoda 26Tr Solaris v ulicích Jihlavy
Na základě výběrového řízení z podzimu roku 2008 uzavřel Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) se Škodou Electric Plzeň smlouvu na dodávku 23 nízkopodlažních trolejbusů s termínem dodání v letech 2009 - 2011. Nákup v hodnotě 227 milionů Kč se uskuteční za výrazné finanční dotace z EU prostřednictvím Regionálního operačního programu Jihovýchod, který proplatí částku 212 000 000 Kč. Namísto dosud nakupovaných trolejbusů Škoda 24Tr Irisbus však bude realizována další obnova vozového parku jihlavské MHD trolejbusy Škoda 26Tr Solaris. Po ukončení dodávek bude DPMJ disponovat pouze nízkopodlažními trolejbusy typu Škoda 21Tr, 24Tr a 26Tr, přičemž budou vyřazeny zbývající trolejbusy typu 14Tr a 14TrM.
Prototyp trolejbusu 26Tr s výrobním číslem 3483/2009 a výrobním číslem karoserie 7353 byl kompletován v Plzni během května až června 2009, počátkem července pak byl nasazen do zkušebního provozu v Plzni. 16. července následovalo naložení na návěs silničního tahače a přeprava do Jihlavy. Od 23. 7. 2009 je trolejbus nasazen ve zkušebním provozu s cestujícími na pravidelných linkách jihlavské MHD. Po ukončení zkušebního provozu by měl trolejbus získat schválení typu od Drážního úřadu.
Trolejbus je dvounápravový, 12 m dlouhý, s třemi dvoudílnými dveřmi pro nástup a výstup cestujících, prostřední nástupní prostor je navíc vybaven výklopnou plošinou. Pohon trolejbusu zajišťuje jeden asynchronní motor o výkonu 160 kW, pohánějící zadní nápravu vozu. Obsaditelnost vozidla je 102 cestujících, z toho 34 sedících. Dodavatelem karoserie je společnost Solaris Bus & Coach.
Na podzim letošního roku by mělo být do Jihlavy dodáno ještě 7 trolejbusů Škoda 26Tr, zbývající vozy budou dodány postupně v následujících dvou letech. Stejný typ trolejbusu v počtu 4 kusů bude dodán také do Teplic.
Na fotografii ze dne 2. 8. 2009 se představuje prototyp trolejbusu 26Tr zatím bez přiděleného čísla DPMJ (následně obdržel č. 68) na okružní lince B u zastávky Pod Jánským kopečkem.
Text a foto Daniel Brabenec
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019