Od 1. července 2006 bylo zahájeno pravidelné vlakové spojení kontejnerového terminálu Mělník s terminálem v Kopřivnici, na jaře 2008 však byla tato relace pro neefektivnost zrušena a severovýchod Česka tak ztratil pravidelné spojení kontejnerovými vlaky s vazbou na severomořské přístavy. Situace se změnila až v létě tohoto roku, kdy ČD Cargo zavedlo přepravu skupin kontejnerových vozů z terminálu v Mělníku do Paskova. Jedná se o dopravu na kontejnerový terminál společnosti OKD, Doprava v areálu bývalého Dolu Paskov (na síť SŽDC napojen v žst. Vratimov), který je v provozu od roku 2007 a zpočátku byl využíván téměř výhradně pro vlaky z jadranského přístavu Koper. Tímto krokem se podařilo dostat na koleje zásilky, které dříve do uvedeného regionu směřovaly z Mělníka po silnici.
V této souvislosti se od změny GVD k 7. září mění trasa vlaku Nex 55000/55001 (opačně Nex 50500/50501) z původní relace Středokluky - Bohumín-Vrbice (opačně byl výchozí z Ostravy levého nádraží) na Středokluky - Důl Paskov. Tento vlak je veden až do Paskova dvakrát týdně, přičemž vozy s kontejnery z Mělníka na něj přecházejí v Olomouci z Nex 56101/56100 Ústí nad Labem západ - Břeclav přednádraží.
Snímek z 1. září 2009 zachycuje lokomotivu 751.374 v čele uceleného kontejnerového vlaku Mn 90057 relace Důl Paskov - Ostrava báňské nádraží VOK, který byl veden jako křídlo k nákladnímu expresu 50500/50501 (situace před výše uvedenou změnou trasování vlaku). Převládající kontejnery rejdaře Maersk Line pak prozrazují dominantního uživatele tohoto spojení.