Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Září 2009

Přeprava kontejnerů Mělník - Paskov
Od 1. července 2006 bylo zahájeno pravidelné vlakové spojení kontejnerového terminálu Mělník s terminálem v Kopřivnici, na jaře 2008 však byla tato relace pro neefektivnost zrušena a severovýchod Česka tak ztratil pravidelné spojení kontejnerovými vlaky s vazbou na severomořské přístavy. Situace se změnila až v létě tohoto roku, kdy ČD Cargo zavedlo přepravu skupin kontejnerových vozů z terminálu v Mělníku do Paskova. Jedná se o dopravu na kontejnerový terminál společnosti OKD, Doprava v areálu bývalého Dolu Paskov (na síť SŽDC napojen v žst. Vratimov), který je v provozu od roku 2007 a zpočátku byl využíván téměř výhradně pro vlaky z jadranského přístavu Koper. Tímto krokem se podařilo dostat na koleje zásilky, které dříve do uvedeného regionu směřovaly z Mělníka po silnici.
V této souvislosti se od změny GVD k 7. září mění trasa vlaku Nex 55000/55001 (opačně Nex 50500/50501) z původní relace Středokluky - Bohumín-Vrbice (opačně byl výchozí z Ostravy levého nádraží) na Středokluky - Důl Paskov. Tento vlak je veden až do Paskova dvakrát týdně, přičemž vozy s kontejnery z Mělníka na něj přecházejí v Olomouci z Nex 56101/56100 Ústí nad Labem západ - Břeclav přednádraží.
Snímek z 1. září 2009 zachycuje lokomotivu 751.374 v čele uceleného kontejnerového vlaku Mn 90057 relace Důl Paskov - Ostrava báňské nádraží VOK, který byl veden jako křídlo k nákladnímu expresu 50500/50501 (situace před výše uvedenou změnou trasování vlaku). Převládající kontejnery rejdaře Maersk Line pak prozrazují dominantního uživatele tohoto spojení.
Text a foto Petr Štefek
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019