Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Září 2009

Ukončení činnosti firmy Cisalpino
Společnost Cisalpino, společný podnik švýcarské SBB-CFF-FFS (SBB) a italské Trenitalie (TI) čeká s počátkem nového grafikonu ukončení činnosti. Od 13. prosince 2009 převezmou zmiňované státní dráhy mezinárodní dopravu mezi Itálií a Švýcarskem opět do vlastních rukou. 40 pracovníků firmy Cisalpino bude převedeno pod SBB a TI. Rozděleny budou také starší elektrické jednotky ETR 470 (5 ks k TI, 4 ks k SBB) a nové ETR 610 (po 7 ks k oběma společnostem), které byly přes opakované technické problémy (viz ETR 610 – běžný provoz v nedohlednu) nakonec nasazeny do provozu, ale pouze v relaci Genève – Milano. Na trasu Basel – Milano zatím nesmí, neboť švýcarských drážní úřad BAV nepovolil jejich provoz v tunelu Lötschberg.
Převedení spojů Cisalpino přímo pod mateřské společnosti je sledováno především zlepšení kvality spojení Švýcarska a Itálie, neboť v současnosti mají vlaky Cisalpino častá zpoždění, nízká je také kultura cestování (např. často nefungující klimatizace nebo WC). Otázkou však zůstává, nakolik bude provoz v roce 2010 spolehlivější, když soupravy zůstanou stejné. Cílem přitom je, aby se kvalita spojení do Itálie vyrovnala nabídce do ostatních sousedů Švýcarska, kde se lze vedle komfortních klasických souprav setkat se spolehlivými elektrickými jednotkami ICE 401 a ICE-T 410 v případě Německa a TGV POS v případě Francie, nově pak budou do Zürichu zajíždět rakouské soupravy Railjet.
Na snímku pořízeném 26. září 2009 je zachycena souprava ETR 470 005 jako vlak Cisalpino 15 Zürich HB – Milano Centrale ve své výchozí stanici.
Text a foto Matthias Haag
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019