Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Únor 2010

Lokomotivy 240 ČD Cargo v Maďarsku
V lednu 2010 zahájily lokomotivy řady 240 dopravce ČD Cargo pravidelný provoz v čele nákladních vlaků bez přepřahu z Česka přes Slovensko až do vnitrozemí Maďarska. Vůbec prvním takto vedeným vlakem byl dne 5. ledna 2010 Nex 40739 v relaci Bremerhaven Kaiserhafen – Budapest Soroksári út, v jehož čele byl z Kutné Hory hl. n. až do cílové stanice stroj 240.107. Na tomto vlaku včetně zpětného běhu Nex 40738 byla lokomotiva 240.107 nebo počínaje 22. lednem také 240.106 nasazena dvakrát týdně s tím, že přepřah probíhá v žst. Brno-Maloměřice.
Situace se částečně změnila od 1. února: zůstaly sice dva páry vlaků v této relaci obsluhované stroji 240.106 nebo 240.107, ale čísla byla změněna z 40739 / 40738 na 40737 / 40736 (v sobotu) a 40738 (ve středu). Tyto vlaky obsluhuje na českém území samozřejmě ČD Cargo, na slovenském Železničná spoločnosť Cargo Slovakia a v Maďarsku je dopravcem Prvá slovenská železničná.
Uvedené lokomotivy 240.106 a 240.107 patřící pod SOKV České Budějovice (od 1. 2. 2010 pod SOKV Ostrava, OKV Břeclav) byly pro provoz v Maďarsku připraveny již v loňském roce poté, co prošly schvalovacími zkouškami vlakového zabezpečovače MIREL VZ1 ve dnech 25. až 27. května 2009 v maďarské Rajce. Plánuje se, že pro provoz v Maďarsku by měly být dále upraveny a schváleny ještě stroje 230.019, 047, 048, 067, 090, 092 a 095.
Snímek pořízený 9. února 2010 v žst. Bratislava hlavná stanica dokumentuje stroj 240.107 v čele vlaku Nex 40737 směřujícího do Budapešti.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Steiner
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019