Situace se částečně změnila od 1. února: zůstaly sice dva páry vlaků v této relaci obsluhované stroji 240.106 nebo 240.107, ale čísla byla změněna z 40739 / 40738 na 40737 / 40736 (v sobotu) a 40738 (ve středu). Tyto vlaky obsluhuje na českém území samozřejmě ČD Cargo, na slovenském Železničná spoločnosť Cargo Slovakia a v Maďarsku je dopravcem Prvá slovenská železničná.
Uvedené lokomotivy 240.106 a 240.107 patřící pod SOKV České Budějovice (od 1. 2. 2010 pod SOKV Ostrava, OKV Břeclav) byly pro provoz v Maďarsku připraveny již v loňském roce poté, co prošly schvalovacími zkouškami vlakového zabezpečovače MIREL VZ1 ve dnech 25. až 27. května 2009 v maďarské Rajce. Plánuje se, že pro provoz v Maďarsku by měly být dále upraveny a schváleny ještě stroje 230.019, 047, 048, 067, 090, 092 a 095.
Snímek pořízený 9. února 2010 v žst. Bratislava hlavná stanica dokumentuje stroj 240.107 v čele vlaku Nex 40737 směřujícího do Budapešti.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Steiner
|