Poslední dosud neelektrizovaná spojnice české a rakouské železniční sítě byla uvedena do elektrického provozu 11. června 2010. V pátečním odpoledni odvezla z Český Budějovic do Českých Velenic, Gmündu NÖ a zpět do Českých Velenic zvláštní vlak lokomotiva 340.062 ČD Cargo, aby vzápětí projela pohraniční úsek i patrová souprava „Wiesel“ s rakouským strojem 1116.184. Slavnost v Českých Velenicích tak ukončila modernizaci stanice, jež zahrnula vedle elektrizace i obnovu stanice a nástupišť včetně instalace informačního a kamerového systému, obnovu a úpravy kolejiště, výstavbu nového mostu přes Lužnici u státní hranice i instalaci nového zabezpečovacího zařízení. Styk napájecích soustav 25 kV, 50 Hz a 15 kV, 16,7 Hz je na širé trati v úrovni státní hranice v km 163,100. Traťová rychlost ze stanice České Velenice na hranici byla zvýšena na 80 km/h a na rakouské straně je krátký úsek pro 90 km/h. Protože dokončení napájecí stanice v Českých Velenicích se plánuje na rok 2011, je elektrický provoz do Nových Hradů (od 18. ledna 2009 - viz
Zahájení elektrického provozu z Českých Budějovic do Nových Hradů) a nyní do Českých Velenic realizován s využitím napájecí stanice Nemanice. S délkou napájeného úseku kolem 53 km jde zřejmě o vůbec nejdelší dlouhodobé využívání jednostranného napájení v historii jednofázové trakce u ČSD/ČD.
Po zahajovacích projevech se 11. 6. 2010 vrátila vratná souprava „Wiesel“ zpět do Gmündu a mimořádný rychlík již bez salonního vozu zpět do Českých Budějovic. Tečkou za slavnostním zahájením elektrického provozu se stala podvečerní strojová jízda lokomotivy 1116.184 z Gmündu do Českých Velenic a zpět. Pravidelný elektrický provoz na pohraničním úseku začal 13. června 2010 a vedle sedmi párů vlaků s vratnými soupravami s rakouskými lokomotivami 1116 zahrnuje od pondělí do soboty jeden až tři páry nákladních vlaků denně s lokomotivou 340 ČD Cargo, která vozí i noční pár nákladních vlaků do Českých Budějovic.
Ještě před zahájením elektrického provozu se do Českých Velenic podívala z rakouské strany 9. 6. 2010 jako první lokomotiva 1116.250, z Nových Hradů dojel první elektrický nákladní vlak se strojem 230.058 o den později. Díky zahájení elektrického provozu na trati z Nových Hradů do Českých Velenic má Česká republika s Rakouskem jako s první sousední zemí všechny železniční přechody pod trolejí, což je jistě skvělým úspěchem a příspěvkem ke zrychlení dopravy.
Snímky zachycují lokomotivu 340.062 s nápisem „Liebe Nachbarn – Endlich elektrisch“ („Drazí sousedé - konečně elektricky“), České Velenice – Gmünd 11. 6. 2010” v čele zvláštního vlaku se salonním vozem prezidenta Masaryka na mostě přes Lužnici před jejím prvním vjezdem do dolnorakouského Gmündu, a podvečerní sólo jízdu lokomotivy 1116.184 přes styk napájecích soustav na hranici.