Na začátku července se na území ČR vrátila po patnácti letech trojice lokomotiv Škoda továrního typu 99E2. Tyto elektrické lokomotivy určené pro stejnosměrný napájecí systém 3 kV byly vyrobeny v roce 1991 původně jako typ 99E. Byly součástí druhé šedesátikusové výrobní série lokomotiv provozovaných v ČR a SR pod řadovým označením 163, kterou si na samém sklonku socialistického plánování objednaly tehdejší Československé státní dráhy. Vlivem společenských a hospodářských změn po roce 1989 ji ale neodebraly. Nevyužité lokomotivy potom několik let stály odstavené v Plzni pod širým nebem.
V roce 1994 byla lokomotiva 163.120 zapůjčena ke zkušebnímu provozu v severní Itálii u dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Na jeho základě proběhla v následujícím roce úspěšná jednání o prodeji devíti strojů. Před předáním zákazníkovi musely projít u výrobce repasí a řadou úprav podle požadavků italských předpisů, jako snížení celkové výšky a hmotnosti, výměna sběračů, přesun stanoviště strojvedoucího na levou stranu atd. U nového provozovatele byly označeny jako řada E630. Ostatní lokomotivy druhé výrobní série později odebraly nástupnické České dráhy a Železnice Slovenskej republiky pod typovým označením Škoda 99E1.
Společnost FNM v posledních letech obměnila vozový park především zavedením dvoupodlažních elektrických jednotek. Lokomotivy E630 původně pořizované pro vedení vratných souprav osobních vlaků se postupně přesunuly do nákladní dopravy. V posledních letech tvořily spíše provozní zálohu. Toho využila společnost RegioJet (dceřiná společnost firmy Student Agency vlastněné Radimem Jančurou založená v březnu roku 2009), která se v posledních měsících snaží proniknout na český trh osobní železniční dopravy. Po jarních a letních předváděcích jízdách dvojicí zapůjčených dvoudílných motorových jednotek Siemens Desiro Classic po českých regionech společnost ohlásila záměr provozovat rychlíkovou dopravu v relaci Praha – Ostrava a přímo tak začít konkurovat Českým drahám. Pro vozbu těchto vlaků zakoupila v květnu roku 2010 všech devět lokomotiv E630 od FNM a vyhlásila poptávku na padesát rychlíkových vozů.
První trojice lokomotiv řady E630 FNM byla z Itálie dopravena 6. 7. 2010 do pohraniční stanice Břeclav. Odtud byly převezeny do Střelic, kde zatím čekají na svůj další osud. V plánu je podle tiskových prohlášení společnosti RegioJet jejich komplexní rekonstrukce se zvýšením maximální rychlosti na 140 km/h. Přesný rozsah úprav ale zatím nebyl stanoven. Na fotografii pořízení ve Střelicích 16. 7. 2010 je zachycen konvoj lokomotiv odstavných na kusé koleji u stavědla na brněnském zhlaví stanice v pořadí E630-06 (výrobní č. 8858/1991), E630-09 (8861/1991) a E630-08 (8860/1991).