V roce 2009 si rakouský dopravce Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb (GKB) objednal u společnosti Stadler Rail 13 kusů motorových jednotek GTW 2/8 (rakouská řada 5063). Jedná se o čtyřdílné nízkopodlažní jednotky se třemi vozy pro cestující a vloženým trakčním modulem (uspořádání pojezdu 2'+Bo+2'+2'). Jednotka disponuje 154 místy k sezení, jmenovitý výkon spalovacího motoru je 764 kW, maximální rychlost 140 km/h. Všech 13 objednaných kusů by se mělo objevit v provozu na tratích Graz - Köflach a Graz – Wies – Eibiswald do konce roku 2011.
V rámci koncernu Stadler byl výrobou jednotek pověřen závod Stadler Polska v polských Siedlcích. Na dopravě vyrobených jednotek se v Rakousku a Česku podílejí dopravci majetkově propojení s GKB (LTE Logistik- und Transport, LTE Logistik a Transport Czechia), na polském území je dopravcem společnost Przedsiebiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie. První vyrobený kus 5063.001 byl přepraven v trase Siedlce - Bohumín - Břeclav – Graz ve dnech 7. až 8. srpna 2010. 20. srpna 2010 se pak na cestu vydaly jednotky 5063.002 a 003, přičemž v úseku Siedlce – Chałupki byla v čele vlaku lokomotiva SM42-2603, dále nastoupil stroj 740.883. Z Břeclavi do Gänserndorfu přepravila soupravu lokomotiva 2016.904, dále již obě jednotky pokračovaly vlastní silou. V pořadí čtvrtý vyrobený kus by měl být vystaven na veletrhu Innotrans 2010, takže do své nové domovské stanice pojede oklikou přes Berlin.
Na snímku pořízeném 21. srpna při vjezdu do žst. Ostrava hlavní nádraží je zachycena souprava ve složení 740.883 + 5063.002 + 5063.003.