Tato lokomotiva byla vyrobena v podniku Strojárske a metalurgické závody v Dubnici nad Váhom v roce 1968 pod výrobním číslem 0717 a s označením T669.0512. Dodána byla do ostravských Vítkovických železáren. V souvislosti s ukončením výroby surového železa v roce 1998 a s tím souvisejícím výrazným útlumem železniční dopravy na vítkovické vlečce byl odstaven větší počet lokomotiv (významná část z nich byla později sešrotována - viz mj.
), přičemž lokomotiva 770.612 byla v roce 1999 prodána dopravci Slezskomoravská dráha.
V červnu 2008 byl stroj jako neprovozní prodán společnosti Olpas Moravia. V krnovském depu provozovaném touto firmou obdržel nový lak a byl opraven do provozuschopného stavu. V roce 2011 lokomotivu odkoupila polská firma PHU Lokomotiv Bronisław Plata, která se zabývá pronájmem lokomotiv, proto lze očekávat, že se stroj brzy objeví u některého z polských dopravců.
Samotná přeprava lokomotivy z Krnova do Polska proběhla 14. dubna, přičemž z Krnova do Chałupek přepravu zajišťoval dopravce LTE Logistik a Transport Czechia strojem 2016.909 své mateřské rakouské společnosti LTE Logistik - und Transport. Dále již lokomotiva pokračovala vlastní silou do stanice Zabrze Biskupice, kde firma Promet provede další úpravy stroje nutné pro provoz v Polsku.
Snímky zachycují přepravu lokomotivy S200-512 z Krnova do Polska: na horním fotografii je průjezd vlaku Lv 76349 složeného ze strojů 2016.909 a S200-512 stanicí Ostrava hlavní nádraží, na dolním snímku pak lokomotiva S200-512 opouští vlastní silou stanici Chałupki.
Text a dolní foto Petr Štefek, horní foto Jiří Vaněk
|