Přesto jsou s provozováním těchto strojů spojena určitá omezení. Jde především o zákaz vyvíjení tažné síly a elektrodynamického brzdění v úsecích s kolejovými obvody 25 Hz (jedná se o kolejiště železničních stanic Kutná Hora hl. n., Plzeň hl. n., dále pak úseky Soběslav – Výhybna Nemanice I a Veselí nad Lužnicí – Jihlava). Maximální provozní rychlost byla stanovena na 100 km/h, ve většině států přitom činí 140 km/h, v Německu dokonce 160 km/h.
Zatím jediným provozovatelem těchto strojů na síti SŽDC zůstává METRANS Rail, který momentálně provozuje stroje 186 182 (pronájem od firmy Railpool) a 186 240 (pronájem od CBRail). Vedle toho je možné tyto lokomotivy spatřit v pohraničních přechodových stanicích. Jedná se zejména o lokomotivy polského dopravce Lotos Kolej (celkem 14 kusů německé řady 186 inv. č. 136, 137, 139, 141, 143, 145, 146, 147, 271, 272, 273, 274, 275, 276), které od začátku září zajíždějí do Petrovic u Karviné.
Samozřejmě na síť SŽDC mohou zavítat i stroje jiných dopravců, jako tomu bylo 11. září 2011, kdy do Bohumína zavítala lokomotiva 186 244 dopravce Freightliner PL (vedle tohoto stroje si od firmy RBS Asset Finance Europe pronajímá ještě lokomotivy 186 245 a 186 249). To dokumentuje snímek uvedené lokomotivy pořízený v Bohumíně-Vrbici při najíždění na soupravu vlaku Vn 42276 do polských Kalet.