Již v listopadu loňského roku bylo oficiálně zahájeno pravidelné kontejnerové spojení mezi jadranským přístavem Koper a vnitrozemským terminálem v polském městě Dąbrowa Górnicza. První vlak však do své cílové stanice v Polsku dorazil až v pátek 20. ledna 2012, do té doby vlaky končily v rakouských terminálech Cargo Center Graz nebo Wien Freudenau Hafen CCT.
Od druhé lednové dekády tak vyráží vlak z Koperu vždy ve středu večer, aby po manipulacích v terminálech Graz a Wien (a po tranzitu přes Česko v úseku Břeclav - Přerov - Petrovice u Karviné) dorazil v pátek dopoledne do cílové stanice Dąbrowa Górnicza Towarowa, odkud je souprava dotažena vlečkařem Przedsiębiorstwo Usług Kolejowych KOLPREM na tamní terminál společnosti POLZUG Intermodal Polska. Na zpáteční cestu se souprava vydává téhož dne, aby do Koperu dorazila v neděli večer. V plánech pak je návazné rameno směřující na polsko-litevský hraniční přechod Šeštokai, které by nabízelo přepravu kontejnerů do/z pobaltských států a Ruska.
Provoz těchto vlaků je výsledkem spolupráce rakouského dopravce LTE Logistik- und Transport a estonského speditéra Baltic Rail. Dopravcem ve Slovinsku je Adria Transport (společnost, která je prostřednictvím firmy Graz-Köflacher Bahn und Busbetrieb – viz
Lokomotivy 1216 dopravce Adria Transport - majetkově propojená s LTE), v Rakousku samozřejmě LTE Logistik- und Transport a dopravu na českém úseku zajišťuje firma LTE Logistik a Transport Czechia. Dopravcem v Polsku je firma Rail Polska, sesterská společnost Baltic Rail.
Výše zmiňovaný první vlak přivezl 20. ledna 2012 do Petrovic u Karviné stroj 1216.910 LTE (bez přepřahu jel z Grazu), dále do cílové stanice soupravu odvezla lokomotiva M62-961 Rail Polska, což dokumentuje snímek pořízený při průjezdu vlaku stanicí Dąbrowa Górnicza Wschodnia.