SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Srpen 2012

Přetrasování vlaků pro železárny Voestalpine Linz přes Břeclav
Dnem 6. 8. 2012 dochází na české síti z důvodu měsíční nepřetržité výluky na rakouském území mezi stanicemi Summerau a Linz k zavedení odklonových vlaků, vedených přes pohraniční přechodovou stanici Břeclav místo přechodové stanice Horní Dvořiště. Tato změna se týká i všech vlaků, které jsou výchozí nebo ukončují svoji jízdu na vlečce železáren Voestalpine v rakouském městě Linz. Odklonové vlaky budou následně po ukončení výluky, s nástupem 4. změny GVD 2011/2012 platné od 10. září, převedeny v trase přes přechodovou stanici Břeclav na pravidelné. Od 7. do 10. 9. 2012, v době po ukončení výluky a před platností změny GVD, zůstanou tyto vlaky vedeny také přes Břeclav.
K přetrasování vlaků dochází na základě rozhodnutí železáren Voestalpine, které si od vozby přes rakouské území do Břeclavi a dále po koridorové trati na Bohumín slibují zkrácení jízdních dob vlaků, čímž by mělo dojít i k úspoře potřebných vozových souprav a tím i celkových nákladů na přepravu. Na rakouském území bude vlaky dopravovat firma LogServ (dceřiná společnost železáren, zajišťující jak traťové výkony, tak i kompletní obsluhu vlečky železáren), na českém území pak ČD Cargo.
Vlaky s uhlím pro železárny, vedené z Ostravska přes Přerov, Brno, Jihlavu, České Budějovice a Horní Dvořiště, byly na tratích spojujících tato města k vidění několik desítek let. V poslední době k nim přibyly i opačně trasované vlaky s plechy do polských automobilek, vedené přes přechodovou stanici Bohumín. Vozbu vlaků na rakouském území zajištovaly ÖBB, po vzniku společnosti LogServ v roce 2004 pak vlaky postupně přecházely pod tohoto dopravce, na českém území byly jediným dopravcem ČD, později ČD Cargo. Po přetrasování vlaků zůstane přes Horní Dvořiště veden jen jediný pravidelný pár vlaků z železáren s plechy pro automobilku Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
Tímto krokem dojde zároveň k minimalizaci počtu nákladních vlaků především na trati Přerov - Brno a Jihlava - Veselí nad Lužnicí, kde zůstanou v podstatě trasovány jen relační vlaky mezi seřaďovacími stanicemi.
Na fotografii ze dne 2. 8. 2012 projíždí po trati č. 225 jeden z posledních pravidelných vlaků s uhlím Pn 47545 Důl ČSM - Linz Voestalpine v čele s dvojicí lokomotiv 230.041 + 230.039 traťovým úsek Rantířov - Kostelec u Jihlavy.
Text a foto Daniel Brabenec
 
 
 
 
3. 5. 2024 © SPŽ 0 Verze 1.3