SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Únor 2013

Elektrické jednotky 31WE pro Koleje Dolnośląskie
17. listopadu 2011 podepsal dopravce Koleje Dolnośląskie (KD) s výrobcem Newag smlouvu na dodávku pěti elektrických jednotek v celkové hodnotě 81,3 mil. PLN (tj. asi 470 mil. CZK při tehdejším kurzu). Jedná se o čtyřvozové jednotky, které jsou ve většině celků shodné s šestivozovými jednotkami 35WE dodanými v roce 2012 dopravcům Szybka Kolej Miejska Warszawa (6 kusů) a Koleje Śląskie (1 kus). Kromě délky se dolnoslezské jednotky liší především výkonnějšími trakčními motory (4 x 500 kW u 31WE oproti 8 x 400 kW u 35WE). Jednotky pro KD s uspořádáním pojezdu Bo'2'2'2'Bo mají celkovou délku 74,4 metrů, hmotnost 136 tun a disponují 202 pevnými + 21 sklopnými sedačkami, celková obsaditelnost činí 458 míst. Interiér vozidla je vybaven klimatizací a sítí Wi-Fi. Jednotka je samozřejmě jednosystémová (3 kV DC), maximální rychlost je 160 km/h.
První vyrobená jednotka 31WE-001 se od ledna 2013 podrobila sérii testů, kterou zakončila zkušebními jízdami na trati Centralna Magistrala Kolejowa, kde v noci z 18. na 19. února dosáhla rychlost 211,6 km/h, což je rychlostní rekord vozidla polské produkce. 19. února pak 31WE-001 spolu s 31WE-002 dojely vlastní silou do Legnice, kde byly následujícího dne oficiálně převzaty novým vlastníkem. 23. února již KD uskutečnil první zkušební jízdy rychlostí 160 km/h na trase z Legnice do Wrocławi a Węglince, následujícího dne pak z Legnice přes Wrocław do Jelenie Góry a zpět.
S nasazením prvních dvou jednotek do provozu s cestujícími se počítá od 1. dubna 2013 a to na rameni Wrocław – Legnica – Węgliniec, kde nahradí motorové jednotky a využijí svou konstrukční rychlost 160 km/h. Není ale vyloučeno ani jejich dočasné nasazení na trati Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra. Zbývající tři jednotky by měly být do provozu nasazeny od 1. června 2013.
Snímek zachycují jednotky 31WE-001 a 31WE-002 po příjezdu do Legnice dne 19. února 2013.
Text Petr Štefek, foto a spolupráce Jacek Chiżyński
 
 
 
 
22. 8. 2019 © SPŽ 0 Verze 1.3