Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Únor 2013

DB Schenker Rail Polska kupuje lokomotivy Siemens Vectron
Počátkem prosince 2012 bylo oznámeno, že polský dopravce DB Schenker Rail Polska (DBSRP) kupuje od firmy Siemens 23 kusů elektrických stejnosměrných lokomotivy typu Vectron. K výběru těchto lokomotiv přispělo i to, že první lokomotivy byl Siemens schopen dodat prakticky ihned po podpisu smlouvy, další pak postupně do roku 2015.
Pro stejnosměrnou verzi lokomotivy Vectron oficiálně označenou jako typ X4-E-Loco-C vydal polský drážní úřad UTK dočasné schválení typu již v listopadu 2011, v září následujícího roku pak lokomotiva získala pro provoz v Polsku trvalé schválení. Od konce roku 2011 byly do zkušebního provozu v Polsku předány lokomotivy s německým označením 191 951 a 191 952, které posléze získaly polské označení 5 170 020, resp. 5 170 021. Tyto dvě lokomotivy se až do podzimu 2012 střídaly na různých výkonech u dopravců DBSRP, ITL Polska a PKP Intercity.
Právě tyto dvě lokomotivy převzal DBSRP jako první. Stalo se tak již 20. prosince, tedy jen několik týdnů po podpisu smlouvy. V okamžiku předání již byly lokomotivy opatřeny červenou barvu koncernu DB místo původní bílé barvy. Dodávky dalších strojů jsou očekávány v červnu 2013.
Ihned po převzetí byly obě lokomotivy nasazeny do provozu. V současné době (únor 2013) jsou nasazovány především na uhelných vlacích v relaci Jaszczów - Ostrołęka a na tranzitních vlacích mezi německou stanicí Frankfurt Oderbrücke a běloruským Brestem.
Na snímku pořízeném 28. prosince 2012 u Świdnika je zachycen stroj 5 170 020 společně se „sputnikem“ 3E/1-31 s uhelným vlakem vedeným v relaci Jaszczów – Warszawa Okęcie.
Text Petr Štefek, foto Krzysztof Newlacil
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019