Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Únor 2013

Intermodální expres Verona – Paskov po roce provozu
Od poloviny ledna 2012 je v provozu expresní vlak kombinované dopravy, který spojuje terminály Verona Quadrante Europa a AWT Ostrava-Paskov, vzdálené od sebe 1093 km. Vlak je společným produktem operátorů Bohemiakombi, Kombiverkehr a Cemat. Na vozbě se od počátku podílejí dopravci Rail Traction Company (RTC, Itálie), Lokomotion Gesellschaft für Schienentraktion (LM, Německo a Rakousko) a Advanced World Transport (AWT, Česko).
Již od počátku je vlak veden třikrát týdně (z vlečky AWT Paskov, na kterou je napojen terminál, vždy v pondělí, středu a pátek), takže již v listopadu 2012 odjel z Paskov jubilejní stý vlak. Soupravy jsou sestaveny z kapsových vozů řady Sdggmrs, resp. Sdggmrss (dříve také ze standardních kontejnerových vozů Sgns(s) 60‘), takže umožňuje nejen přepravu standardních kontejnerů a výměnných nástaveb, ale také silničních návěsů. Nejčastějšími přepravními jednotkami jsou pak návěsy a nádržkové kontejnery.
Na snímku pořízeném na pohraničním mostě přes řeku Saalach mezi Německem a Rakouskem, tedy v traťovém úseku Freilassing - Salzburg Liefering, dne 13. února 2013 je zachycen vlak č. 40536 z Verony do Paskova, který byl toho dne mimořádně veden dvěma lokomotivami: 189 918 LM a 189 901 RTC. Právě stroji těchto řad, ať už v majetku LM či RTC (obě firmy jsou majetkově propojeny), jsou vlaky vedeny bez přepřahu z Verony až do Břeclavi, kde do čela vlaku nastupují stroje AWT.
Text Petr Štefek, foto Kajetan Steiner
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019