Leden
Únor
Březen
Duben


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Červen 2013

Poslední řídicí vůz řady Bfhpvee295
Dne 12. června 2013 byly v úseku Zábřeh na Moravě – Grygov zavedeny zkušební vlaky, jejichž účelem byla technicko-bezpečnostní zkouška (TBZ) posledních dvou řídicích vozů Bfhpvee295. Lokomotiva pro potřeby TBZ musí splnit několik podmínek. Samozřejmostí je komunikace prostřednictvím datové sběrnice osmnáctižilového UIC vedení za pomocí WTB (Wire Train Bus) komunikačního protokolu ČD a druhou podmínkou je dosažení rychlosti 150 km/h. Těmto požadavkům vyhovuje pouze lokomotiva řady 380. Z tohoto důvodu byla do Šumperka přepravena lokomotiva 380.002 ze zkušebního okruhu v Cerhenicích.
„Syslové“ ev. č. 033 a 034 úspěšně vykonaly všechny potřebné zkoušky a následně byly odstaveny v areálu firmy Pars nova Šumperk. Poté byla lokomotiva 380.002 přepravena do depa v Praze Vršovicích. Řídicí vozy ev. č. 029 až 034 budou po předání zákazníkovi zařazeny do stavu DKV Plzeň, kde budou provozovány s lokomotivami řady 242 (ev. č. 240 a 242) a 363 (ev. č. 054, 061, 064 a 069). Tímto byla v dílnách Pars nova Šumperk ukončena výroba „syslů“, tedy řídicích vozů řady Bfhpvee295 (viz Řídicí vozy Bfhpvee295 ve zkušebním provozu s cestujícími).
Na snímku ze dne 12. června 2013 zastavil zkušební vlak 79910 ve složení 50 54 80-30 034 + 380.002 + 50 54 80-30 033 v průběhu technicko-bezpečnostní zkoušky ve stanici Štěpánov.
Text a foto Jan Kalivoda
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019