Samotná výstavba prodloužené Porážkové s využitím prostoru po zrušené tramvajové trati probíhala po etapách od podzimu 2011 do léta 2013. Pro trolejbusy pak bylo vybudováno trakční vedení a napájecí kabeláž, dále pak bylo v tramvajové měnírně Kolejní instalováno technologické zařízení pro napájení trolejbusové tratě. Bezprostředně u východu z podchodu u železniční zastávky Ostrava-Stodolní pak byla postavena zastávka pro trolejbusy či autobusy.
Nová trať je obsluhována trolejbusovou linkou č. 105 z Koblova přes centrum města na Karolinu, která je vedena v celodenním intervalu 20 minut. Tak řídký interval bohužel nepřispívá k využívání přestupu vlak-trolejbus, přestože docházková vzdálenost mezi vlaky a trolejbusy je skutečně minimální. 20minutový interval MHD rovněž nekoresponduje s intervalem 30 minut ve špičce u vlakové linky S6 z Ostravy hlavního nádraží směr Frýdek-Místek.
Na horní fotografii z 12. února 2009 je při manipulační jízdě po zrušené trati přes „Zahradu“ zachycena tramvajová souprava v čele s vozem č. 943. V popředí je patrná kolej železniční tratě v prostoru zastávky Ostrava-Stodolní, která zůstala zachována, pouze je od nově vybudované ulice oddělena plotem. Samotná tramvajová kolej, venkovní skladiště bývalého hobbymarketu Bauhaus (vlevo) i betonový plot (vzadu za tramvají) pak ustoupili stavbě. Na dolním snímku pak je již zachycen běžný provoz na nové trati: v prostoru křižovatky ulic Žerotínova a Porážková je 4. září 2013 na lince č. 105 zachycen vůz ev. č. 3911 (prototyp trolejbusu SOR TN12C).