SPŽ - NOVINKY Novinky, SPŽ

SPŽ » NOVINKY
CZ



 


VYHLEDÁVÁNÍ:


 
               



Říjen 2013

„Německé pendolino“ míří do Česka
V roce 1992 vyrobily firmy MAN a DUEWAG 20 jednotek řady 610 pro německého národního dopravce Deutsche Bahn (DB). Jednotku pohání dva dvanáctiválcové spalovací motory MTU 12V 183 TD 12, každý o výkonu 485 kW. Maximální rychlost těchto vlaků je 160 km/h, uspořádání náprav 2'(A1)'+(1A)'(A1)'. Hmotnost soupravy je 95,4 t. Jednotka poskytuje 136 míst k sezení, z toho 16 v 1. třídě. Hydraulický systém naklápění vozidlové skříně dodala firma FIAT Ferroviaria, odtud pochází název „německé pendolino“.
Nevýhodou těchto jednotek je absence nízkopodlažního provedení, klimatizace a zásuvek 230 V pro napájení přenosných počítačů a telefonů. Díky těmto nedostatkům se jednotky řady 610 DB nemohou účastnit výběrových řízení na zabezpečení osobní dopravy v Německu a DB zvažuje další budoucnost těchto zánovních vlaků. Jednou z možností je prodej dceřiné společnosti Arriva.
Za účelem realizace zkoušek a měření nutných ke schválení vozidla českým Drážním úřadem byla vybrána jednotka 610 018, která již v barvách společnosti Arriva vlaky dorazila do Česka 24. října 2013. Pro úplnost dodejme, že 610 018 byla vyrobena pod továrním označením Duewag 90273 a do provozu byla zařazena 27. října 1992 v depu Norimberk. V případě, že splní požadované zkoušky, vydá Drážní úřad povolení k provozu na síti SŽDC a současně jí bude přiřazeno i nové označení. Další budoucnost a případné nasazení v České republice je ve stádiu úvah a jednání. V současné době provozuje dopravce Arriva vlaky motorovou jednotku 845.001 od 23. září 2013 na spojích mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou (viz Nová konkurence na železnici - společnost Arriva vlaky).
Fotografie pořízená 24. října 2013 ve stanici Cheb představuje motorovou jednotku 610 018 krátce po příjezdu do České republiky.
Text Pavel Větříšek, foto Arriva vlaky
 
 
 
 
28. 10. 2020 © SPŽ 0 Verze 1.3