Železniční muzeum Lužná u Rakovníka vzniklo 1. července 1999 v prostorách bývalého depa Buštěhradské dráhy. Organizačně bylo zařazeno pod Depo kolejových vozidel (DKV) Louny a později DKV Plzeň. Tato struktura byla zachována až do roku 2008, kdy bylo založeno Depo historických vozidel (DHV), jako centrum historických vozidel společnosti České dráhy. Na webových stránkách největšího železničního muzea v České republice zjistíme, že DHV je určeno k převzetí všech historických vozidel Českých drah a organizuje jejich provoz, údržbu a opravy.
K vyjmenovaným činnostem ovšem přibyla další, a sice rušení a zajištění fyzické likvidace historických vozidel. Během krátkého působení DHV došlo k prodeji například motorových vozů M 131.1266 (červen 2009) a M 131.1513 (květen 2010). Sešrotováno nebo prodáno bylo několik nákladních vozů, ale i osobních vozů „rybáků“. Likvidace se zaměřila také na motorové lokomotivy. V červenci 2011 byla rozřezána lokomotiva 725.211. V dubnu 2012 byly ve Valašském Meziříčí fyzicky zlikvidovány motorové lokomotivy 725.511 a 726.069, které byly ve stavu DHV Lužná u Rakovníka.
Plamenům autogenu bohužel neuniklo také několik parních lokomotiv. Vrcholem šrotování byl 13. listopad 2013, kdy byla rozřezána parní lokomotiva 556.0254. Podobný osud zřejmě postihne dalšího „štokra“ 556.0304, který je odstaven v Chomutově. Seznam všech prodaných nebo zrušených vozidel či jiných zařízení původně určených pro muzejní zachování samozřejmě není úplný, protože potřebné podklady nejsou k dispozici.
Fotografie pořízená 13. listopadu 2013 v Lužné u Rakovníka zdokumentovala poslední okamžiky parní lokomotivy 556.0254.