|
|
|
Listopad 2013
|
Provoz na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna obnoven
|
|
 |
 |
16. listopadu 2013 byl po téměř roce obnoven provoz na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, která se v horském úseku Piechowice - Szklarska Poręba Górna podrobovala modernizaci prováděné konsorciem složeným ze španělské firmy Vias y Construcciones a polské firmy Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA".
Práce byly zahájeny v prosinci 2012 demontáží starých kolejových polí, ale intenzivněji se rozeběhly až na jaře 2013 po roztání sněhu. Zahrnovaly především kompletní výměnu svršku na trase o délce 12,3 km, včetně kolejí č. 1 a 3 v žst. Szklarska Poręba Górna a koleje č. 1 v žst. Piechowice. Dále bylo vyměněno 6 výhybek, vybudována nová nástupiště v obou stanicích, práce zahrnovaly rovněž úpravy zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Přestože byl provoz obnoven již 16. listopadu, stále probíhají dokončovací práce. Zatím je na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna vedeno pět párů vlaků společností Przewozy Regionalne (PREG), které o víkendu doplňuje jeden pár vlaků společnosti Koleje Dolnośląskie (KD). Od prosincové změny grafikonu pak k těmto vlakům přibudou ještě sezonní rychlíky „Karkonosze“ (z Lublina přes Warszawu, s přímými vozy z Gdynie) a „Śnieżka“ (z Warszawy) společnosti PKP Intercity, dále pak sezonní vlak PREG „Mamry“ (z Olsztyna).
Osobní doprava z českého Kořenova přes přechod Harrachov/Jakuszyce nebyla po celou dobu výluky (s výjimkou tří dnů v září) přerušena s tím, že vlaky vjížděly do Szklarske Poręby Górne rychlostí 10 km/h na kusou manipulační kolej č. 2, u které bylo vybudováno provizorní sypané nástupiště. Ani od nového GVD se toto spojení nemění a doprava bude dále zajišťována motorovými vozy řady 810 (k dispozici jsou stroje 810.659 „Marysia“, 810.602 „Jarek“ a přívěsný vůz Btax 24-29 420-3 „Adam“) ve spolupráci dopravců GW Train Regio (GWTR) a Przewozy Regionalne.
Horní snímek pořízený v den obnovení provozu, tj. 16. listopadu 2013, zachycuje odpolední sestavu hnacích vozidel na kolejích stanice Szklarska Poręba Górna: vlevo se nachází motorový vůz 810.659 GWTR, uprostřed je lokomotiva EU07-169 na vlaku PREG č. 6720 „Kamieńczyk“ do Poznaně, vpravo je odstavena elektrická jednotka 31WE-003 KD, která se na cestu vydá až jako poslední večerní vlak z této stanice. Pohled z opačné strany stanice je prezentován na snímku pořízeném o den později, kde je vlevo vlak PREG č. 7621 „Kamieńczyk“ z Poznaně v čele se strojem 163.041 pronajatým od Českých drah, vpravo se na cestu do Kořenova chystá vlak 25458 tvořený strojem 810.659 GWTR.
|
Text Petr Štefek, horní foto František Adolf, dolní foto Tomáš Ságner
|
|
| |
|