|
Listopad 2013
Provoz na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna obnoven
|
|
|
|
16. listopadu 2013 byl po téměř roce obnoven provoz na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, která se v horském úseku Piechowice - Szklarska Poręba Górna podrobovala modernizaci prováděné konsorciem složeným ze španělské firmy Vias y Construcciones a polské firmy Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "POL-AQUA".
Práce byly zahájeny v prosinci 2012 demontáží starých kolejových polí, ale intenzivněji se rozeběhly až na jaře 2013 po roztání sněhu. Zahrnovaly především kompletní výměnu svršku na trase o délce 12,3 km, včetně kolejí č. 1 a 3 v žst. Szklarska Poręba Górna a koleje č. 1 v žst. Piechowice. Dále bylo vyměněno 6 výhybek, vybudována nová nástupiště v obou stanicích, práce zahrnovaly rovněž úpravy zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení.
Přestože byl provoz obnoven již 16. listopadu, stále probíhají dokončovací práce. Zatím je na trati Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna vedeno pět párů vlaků společností Przewozy Regionalne (PREG), které o víkendu doplňuje jeden pár vlaků společnosti Koleje Dolnośląskie (KD). Od prosincové změny grafikonu pak k těmto vlakům přibudou ještě sezonní rychlíky „Karkonosze“ (z Lublina přes Warszawu, s přímými vozy z Gdynie) a „Śnieżka“ (z Warszawy) společnosti PKP Intercity, dále pak sezonní vlak PREG „Mamry“ (z Olsztyna).
Osobní doprava z českého Kořenova přes přechod Harrachov/Jakuszyce nebyla po celou dobu výluky (s výjimkou tří dnů v září) přerušena s tím, že vlaky vjížděly do Szklarske Poręby Górne rychlostí 10 km/h na kusou manipulační kolej č. 2, u které bylo vybudováno provizorní sypané nástupiště. Ani od nového GVD se toto spojení nemění a doprava bude dále zajišťována motorovými vozy řady 810 (k dispozici jsou stroje 810.659 „Marysia“, 810.602 „Jarek“ a přívěsný vůz Btax 24-29 420-3 „Adam“) ve spolupráci dopravců GW Train Regio (GWTR) a Przewozy Regionalne.
Horní snímek pořízený v den obnovení provozu, tj. 16. listopadu 2013, zachycuje odpolední sestavu hnacích vozidel na kolejích stanice Szklarska Poręba Górna: vlevo se nachází motorový vůz 810.659 GWTR, uprostřed je lokomotiva EU07-169 na vlaku PREG č. 6720 „Kamieńczyk“ do Poznaně, vpravo je odstavena elektrická jednotka 31WE-003 KD, která se na cestu vydá až jako poslední večerní vlak z této stanice. Pohled z opačné strany stanice je prezentován na snímku pořízeném o den později, kde je vlevo vlak PREG č. 7621 „Kamieńczyk“ z Poznaně v čele se strojem 163.041 pronajatým od Českých drah, vpravo se na cestu do Kořenova chystá vlak 25458 tvořený strojem 810.659 GWTR.
Text Petr Štefek, horní foto František Adolf, dolní foto Tomáš Ságner
|
|
|
|