Tento stroj dodaný Československých státním drahám v roce 1960 skončil po dělení Československa a následných transformacích železnice u dopravce Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, kde byl k 1. prosinci 2005 zrušen a odprodán polské společnosti CTL Logistics. V Polsku pak jezdil ve službách CTL pod označením ET05-R006 do roku 2009, načež byl prodán zpět na Slovensko.
Nový majitel - ZOS Zvolen - nechal lokomotivu opravit a opatřit svým firemním nátěrem. Od roku 2010 pak stroj opět jezdil v Polsku, nejdříve v pronájmu u dopravce Transoda, od roku 2013 pak u Rail Polska (RP). U posledně jmenované firmy dostala lokomotiva kromě již existujícího dvojího označení (121.038-5 a ET05-R006) ještě mezinárodní identifikaci 91 51 3 150 738-5
PL-RAILP. V Rail Polska jezdila hlavně na vlacích na rameni Tarnów - Muszyna, kde šestinápravové lokomotivy tohoto dopravce nejsou přechodné. Další konec jejího působení v Polsku pak nastal v lednu 2014, kdy byla přepravena na provedení opravy do dílen Českomoravská železniční opravna (ČMŽO). Jejím novým vlastníkem se ale mezitím stalo CZ LOKO a nový nátěr, který získala v CZ LOKO Česká Třebová napovídá, že bude následně odprodána AWT.
Na horním snímku pořízeném 16. ledna 2014 v Chałupkách je stroj zachycen ještě v laku ZOS Zvolen, a to během přepravy z Polska do Přerova. Dolní fotografie již dokumentuje stav lokomotivy v nátěru AWT (a s českým označením 91 54 7 121 038-4 CZ-AWT) po opuštění dílen v České Třebové dne 2. dubna 2014, v pozadí je patrná lokomotiva 721.517, která ve službách dopravce CZ Logistics převezla stroj 121.038 zpět do ČMŽO na dokončení opravy.
Text a horní foto Petr Štefek, dolní foto Lukáš Miler
|