Leden
Únor


 

2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996


 

2002
2001
2000
1999


 
 



 
               


 
 
 
 
 



Duben 2015

ČD Cargo rozšiřuje činnost v Polsku
Přestože je ČD Cargo (ČDC) prostřednictvím své dcery Koleje Czeskie (KC) držitelem polské licence již od roku 2009, dosud se vlaky KC objevovaly na síti PLK jen sporadicky počínaje rokem 2010 (viz Koleje Czeskie aneb ČD Cargo vrací úder). Firma Koleje Czeskie tak působila spíše jako speditér nebo pronajímatel kolejových vozidel.
Ovšem v roce 2015 se zdá, že společnost chce opravdu fungovat jako regulérní dopravce, který postupně zintenzivňuje provoz na polské železniční síti. Počínaje dubnem tak začaly jezdit přímé vlaky s uhlím tažené elektrickými lokomotivami v relaci Czechowice-Dziedzice – Dětmarovice, kde jsou dopravcem v Polsku KC a v Česku logicky ČDC. Další komoditou přepravovanou bez přepřahu ve spolupráci KC/ČDC se stal železný šrot, kde přišla ke slovu i nezávislá trakce.
První vlak se šrotem do cílové stanice Częstochowa Mirów překročil státní hranici za Petrovicemi u Karviné 31. března 2015 v čele s elektrickými lokomotivami 130.013 a 130.019. Pro další rozšíření přeprav této komodity pak byla na Ostravsko předána polonizovaná motorová lokomotiva 753.780. Důvodem byla přístavba vlaku k nakládce šrotu v Euroterminalu Sławków, kam vede neelektrizovaná přípojná trať ze stanice Sosnowiec Maczki. Ložený vlak směřující do italského Osoppa pak vyjel ze Sławkówa 1. dubna 2015.
Na snímku z 8. dubna 2015 je zachycen návrat prázdné soupravy do Česka ze stanice Dąbrowa Górnicza Towarowa, kam dovezla železný šrot z Ostravy-Kunčic. V čele vlaku zdokumentovaného ve stanici Chełm Śląski se nacházely stroje 753.780 a 130.018 ČDC.
Text Petr Štefek, foto Patryk Orzeł
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2019