V roce 2015 se rozhodl pro pronájem interoperabilní lokomotivy také český dopravce Unipetrol Doprava (UNIDO). Účelem pořízení vícesystémové lokomotivy je především snaha o postupnou náhradu pomalých dieselových lokomotiv na mezinárodních ucelených vlacích tohoto dopravce na koridorových tratích. Z dnes již poměrně široké nabídky pronajímatelů a nabízených typů vozidel byla vybrána společnost Railpool s lokomotivou Bombardier TRAXX F140 MS. 6. 7. 2015 byla dovezena z Německa do Děčína a o den později i přebrána nově vyrobená lokomotiva 186.432 (91 80 6186 432-1 D-Rpool, prozatím schválení D/A/PL/CZ/SK/H, vybavení pro NL plánováno v roce 2016).
Zpočátku probíhalo seznamování personálu a zácvik strojvedoucích, následně byla lokomotiva nasazena na především v noci jezdící vlaky mezi žst. Most nové nádraží a Kralupy nad Vltavou, sloužící k obsluze závodů Unipetrolu v Litvínově a Kralupech. V druhé polovině srpna pak začala být 186.432 využívána i na jiných relacích UNIDO z Mostu do Kolína, Děčína, později i Chebu. 7. 9. 2015 odvezla svůj první vlak na Moravu z Kaučuku Kralupy do Horní Lidče, na zpáteční cestě pak stanula v čele vlaku z Petrovic u Karviné do Mstětic pro tamní závod Čepro. V dalším období je kromě relace Most - Kralupy plánováno i nasazení na vlaky jedoucí do nebo z Maďarska, Slovenska a Polska, případně vlaky přes Bad Schandau z nebo do Německa.
Základní údržba lokomotivy se provádí u Unipetrolu Doprava pracovníky servisu Railpool (lokomotiva pronajata s tzv. „full servisem“), větší stupně prohlídek a oprav se budou uskutečňovat v partnerských dílnách Railpool s oprávněním na servis lokomotiv TRAXX. Výhledově by měla být lokomotiva opatřena polepem v barvách dopravce. O pronájmu dalších lokomotiv bude rozhodnuto po vyhodnocení provozu 186.432, situaci ale komplikuje zamýšlený prodej Unipetrolu Doprava.
Na fotografii z 27. 8. 2015 se představuje 186.432 u Želenic nad Bílinou v čele Nex 243301 Děčín hl. n. nákl. n. - Most n. n. Jedná se o jeden ze srpnových výkonů, kdy se TRAXX podíval mimo svoji pravidelnou trasu mezi Mostem a Kralupy nad Vltavou.
Text Daniel Brabenec, foto Roman Smolík
|