Červenec 2015

Lokomotivy 774.71 pro finského dopravce Fennia Rail
Koncem listopadu 2014 podepsal nový finský nákladní dopravce Fennia Rail s firmou CZ LOKO smlouvu na dodávku tří rekonstruovaných lokomotiv řady 774.7 pro rozchod 1524 mm. První lokomotiva by měla být dokončena, schválena a předána ve Finsku do září 2015, další dva stroje by měly následovat v říjnu a listopadu 2015. Ve Finsku budou lokomotivy provozovány pod označením DR 18 101 - 103.
Koncem června 2015 vykonal stroj 774.711 první zkušební jízdu z České Třebové do Skalice nad Svitavou a v červenci se začal podrobovat zkouškám nejprve v ZKV v Praze-Zličíně a koncem července i na Experimentální základně VUZ v Cerhenicích.
Provedením lokomotivy vychází z rekonstrukcí CZ LOKO řady ČME3 pro východoevropské země, použit je nový zaoblený typ kapot a kabiny. Hnací ústrojí lokomotivy tvoří spalovací motor Caterpillar 3512 CHD s výkonem 1550 kW, trakční alternátor Siemens 1FC2 631T a pomocný alternátor 1FC2 631P. Maximální rychlost lokomotivy je 90 km/h, konstruována je pro provoz v klimatických podmínkách do -40° C.
Na fotografii z 26. 7. 2015 se představuje 774.711 s měřicím vozem při zkouškách na velkém okruhu Experimentální základny VUZ v Cerhenicích.
Text Daniel Brabenec, foto Jiří Konečný
















































 
Úvod Tratě Provoz Vozidla Úzkorozchodky Infrastruktura Statistika Fotoalbum MHD Nostalgie Zabezpečovací technika
© SPŽ 2017